نقشه ساختمان سه خوابه شیک بهترین نقشه ساختمانی

اما لازم به ذکر است بدانید که تمامی ساختمان ‌ها نمی ‌توانند از اتاق ‌های ۳ خوابه استفاده کند. به دلیل این‌که وجود نور در محل پذیرایی بسیار مهم شمرده می ‌شود و یکی از نکات مثبت برای سالن پذیرایی می باشد، لازم است که در این سالن پرده ‌های عریض در نظر گرفته شود. مهم ‌ترین نقشی که در این فضا می ‌تواند طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشد، پرده‌ها هستند. با در نظر گرفتن نوع اقلیم لازم است که ساختمان به واسطه پنجره‌ها ارتباط مؤثری با فضای داخلی و خارجی برقرار کند تا از این طریق سالن پذیرایی بتواند جلوه خاصی به محیط ببخشد و در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری طراحی منحصر به ‌فردی را ایفا می کند. پلان در واقع یک نقشه ساختمانی را از بالا نشان می دهد و با استفاده از آن می توان تمامی بخش های یک طبقه را مشاهده کرد.

  • پلان ساختمان دوبلکس با مصالح بنایی طراحی شده و از سمت حیاط دسترسی دارد(جنوبی است).در طبقه ی همکف آن نهارخوری ،آشپزخانه ،خواب مهمان و سالن پذیرایی اختصاص یافته است .
  • از مهم‌ترین مواردی که لازم است در اتاق خواب فرزندان در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر تهیه شود، کمد لباس کمد برای لوازم تحریر و کامپیوتر می‌ باشد.
  • وقتی به طراحی نقشه ساختمان اقدام می‌کنید، محیط های لازم در ساختمان را باید تعیین کنید.
  • شاید در آغاز این طوربه نظر بیاید که اجرای نقشه برداری ساختمان و نقشه کشی ساختمان دارای یک مفهوم باشند.

نقشه ساختمان سه طبقه که با سازه اسکلت بنایی پیاده سازی شده است.این نقشه دارای موقعیت دسترسی از سمت شمال است و دو واحد سه خوابه به اضافه پارکینگ را شامل می شود. ساختمان در زمینی با موقعیت شمالی واقع شده.سازه این ساختمان اسکلت بتنی می باشد. به همین خاطر حداقل فضا به حجم دیوار اختصاص یافته .ایننقشه ساختمان سه خوابه دارای هال پذیرایی مجزا و فضایی برای نهار خوری است. اتاق خواب مهمانلازم است که در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اتاق خواب مهمان نیز در نظر گرفته شود. این نکته حائز اهمیت می‌باشد که اتاق خواب مهمان در عرصه عمومی ساختمان بنا شود و لازم است که حتماً سرویس و حمام در این مکان در نظر گرفته شود.

طراحی نقشه ساختمان و طراحی پلان ساختمان

پس از مشخص شدن مساحت طراحی و نیاز های کارفرما تقسیم بندی فضاها آغاز می شود . تامین تعداد حداکثری پارکینگ که نیاز اکثر کارفرمایان است باعث می شود که طراحی نقشه ساختمان با جانمایی دستگاه پله و آسانسور و چیدمان ماشین ها در پارکینگ مطابق با آکس بندی ستون های سازه ای آغاز شود. داشتن اتاق خواب با ابعاد استاندار و نور کافی، سالن بزرگ و تفکیک شده از فضای نشیمن خصوصی، فضای تقسیم اتاق ها، آشپزخانه ای با ابعاد مناسب و موقعیت قرارگیری با بالاترین امکان بهره برداری از جمله نکاتی هستند که در پلان های مسکونی باید رعایت شوند. مساحت و اندازه فضای داخلی پلان معماریهنگامی‌که قصد طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر دارید، لازم است که حداکثر دقت را برای ابعاد آن در نظر بگیرید.

نقش اپن آشپزخانه در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت است؟

• در طراحی نقشه های ساختمانی باید به قوانین و مقررات شهرداری و نظام مهندسی توجه شود. تمامی نقشه ها پلان ها باید براساس قوانین و در چهارچوب مقررات ذکر شده در مباحث نظام مهندسی باشند. هر گونه مغایرت در نقشه های طراحی شده موجب رد و عدم تایید نقشه ها می گردد . • توجه به بودجه و هزینه ای که کارفرما در نظر دارد نیز بسیار مهم است. طراح باید بسته به بودجه ای که کارفرما برای ساختمان خود در نظر گرفته است، آن را طراحی کند. مطمئنا طراحی ساختمان مجلل و چند طبقه که بسیار زیباست، توجه همه را جلب می کند اما این هنر یک طراح است که با توجه به بودجه کارفرما بهترین طراحی را برای ساختمان انجام دهد.

هال و نشیمن

بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند. بدیهی است که در این صورت، اتاق‌خواب‌ها باید در ضلع جنوبی و مشرف به خیابان طراحی شود. لکه گذاری و جانمایی فضای داخلی پلانمهم‌ترین و اولین چیزی که در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متر ماه مهم شمرده می‌ شود، این است که لکه گذاری پلان و جانمایی برای فضاهای عمومی و نیمه عمومی توجه بسیاری داشته باشید.