مهدکودک مونته سوری Jablonec nad Nisou / معماران Mjölk + آتلیه Projektovy David


مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + آتلیه Projektovy David

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© BoysPlayNice

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی بیرونی، پنجره، نمامهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy atelier David - Exterior P،tographyمهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجرهمهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی داخلیمهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - تصاویر بیشتر+ 36


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy atelier David - Exterior P،tography, Facade, Windows
© BoysPlayNice

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. مهدکودکی که من در کودکی در آن حضور داشتم، در اصل یک مهدکودکی در مرکز شهر بود. در دوران کمونیستی، برای خدمت به هدف جدیدی تغییر کاربری داده شد. در واقع همه چیز در آنجا اشتباه انجام شد، با این حال من در طول زندگی ام ارتباط خاصی با آن ساختمان و محوطه آن حفظ کرده ام. اگر بخواهم آنچه را که از سالهای مهدکودک به یاد دارم به یاد بیاورم، فقط چیزهای زیادی وجود دارد. تکه‌هایی از خاطرات، که به یک تصویر منسجم اضافه نمی‌شوند، اما در جزئیات بسیار دقیق هستند.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy atelier David - Exterior P،tography
© BoysPlayNice

یک ،اش کاکائو در یک لیوان دوریت. نور خورشید که از طریق پرده ها به اتاقی می ریزد که در آن وانمود می کنم خوابم می برد، بوی ملحفه های روی تخت های کوچک. راهروی تاریک و باریک به باغ ها منتهی می شود. میز با رومیزی پ،تیکی با طرح گل های صورتی مشمع کف اتاق ناهارخوری قدیمی…

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy atelier David - Exterior P،tography, Windows
© BoysPlayNice
مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© BoysPlayNice

مهدکودک ها ساختمان هایی هستند که در آن کودکان کوچک اساسی ترین روابط را با جهان برقرار می کنند. برخلاف خانه، جایی است که فرد برای اولین بار در خارج از امنیت خانواده به تنهایی است و اغلب برای اولین بار در زندگی خود با مردم و محیط ارتباط فردی برقرار می کند. ما معتقدیم که مهدکودک‌ها باید ساختمان‌های خارق‌العاده‌ای باشند که وظیفه اصلی آنها این است که به کودکان این حس را بدهند که دنیا مک، شگفت‌انگیز و سرگرم‌کننده برای زندگی است.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy atelier David - Exterior P،tography
© BoysPlayNice

وقتی ،ی به ،وان یک معمار شروع به پرداختن به طراحی یک مهدکودک می‌کند، متوجه می‌شود که جامعه و نهادها این ساختمان‌ها را در شبکه‌ای کاملاً غیرقابل نفوذ از استانداردها، ممنوعیت‌ها و دستورات بی‌م،ی مختلف گرفتار کرده‌اند. یکی می‌خواهد مک، را با هدف روشن ایجاد کند – شاد ، کودکان در حین کاوش در جهان – و در عوض یک معا، پیچیده ریاضی را مح،ه می‌کند. یکی شمردن متر مکعب هوای رد و بدل شده در یک زمان معین. بعد، لازم است ثابت شود که روشنایی استاندارد ثابت در همه جا برای هر متر مربع وجود خواهد داشت. ساختمان را نمی توان از چوب ساخت. ی،ی چرا؟ و نمی تواند بیش از دو داستان داشته باشد. چرا اینطور است؟ ما هیچ ایده ای نداریم.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy atelier David - Exterior P،tography, Facade
© BoysPlayNice

کودک، که بیشترین اهمیت را در فرآیند طراحی دارند، کاملاً از آن کنار گذاشته می شوند. با این حال، ما می د،م که آنها می توانند به طور جدی با ایده های معماری درگیر شوند و به سوالاتی در مورد اینکه چه چیزی برای خودشان بهتر است پاسخ دهند.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy atelier David - Exterior P،tography, Facade
© BoysPlayNice

در Jablonec، ما ،د مهدکودک را جسورانه طراحی کردیم و به گونه ای که همیشه می توانستیم با افتخار بگوییم که معیار اصلی طراحی ما برای کودکان سرگرم کننده بود.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - تصویر 31 از 41
طرح طبقه همکف

ما تصور کردیم که دویدن بین ،مت قدیمی و جدید ساختمان از طریق حمام چقدر لذت بخش خواهد بود. ما می‌خواستیم این امکان را فراهم کنیم که از امتداد به یک تراس بتونی بزرگ صعود کنیم، جایی که بچه‌ها در آن امن باشند و در عین حال آزادی بیشتری داشته باشند. ما یک تراس بازی دیگر را روی پشت بام قرار دادیم زیرا منظره از پشت بام زیبا است. طبقات داخل مهدکودک را با یک سرسره به هم وصل کردیم که بچه ها با استفاده از آن برای لحظاتی بدون سوال از ساختمان خارج می شوند و سپس با قهقهه به آن برمی گردند. فضای داخلی در واقع یک اتاق بزرگ است که به صورت عمودی به چهار سطح ت،یم شده است. بچه ها همیشه می توانند همدیگر را ببینند، اما اگر بخواهند برای شیطنت خود حریم خصوصی داشته باشند، می توانند در تعدادی مکان پنهان شوند.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - تصویر 40 از 41
بخش

ما معتقدیم که ش،ت نخورده‌ایم، تسلیم فشار بی‌حوصلگی نشده‌ایم و ساختم، ایجاد کرده‌ایم که در آن بچه‌ها آزاد باشند که در آن بچرخند، به طور معمولی رشد کنند و معماری نیازهای آنها را برآورده کند.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره
© BoysPlayNice

توسعه مهد کودک مونته سوری در Jablonec ، Nisou یک ساختمان دو طبقه است که از بتن مسلح ساخته شده است. این بنا در کنار یک ساختمان تاریخی مهدکودک قرار دارد و فرم و متریال آن با این ساختمان بزرگتر تضاد دارد. این یک منشور ساده با چند برآمدگی است که به طور کامل در شبکه فولادی ضد زنگ پیچیده شده است. در داخل، بنا به صورت عمودی به یک طبقه همکف و سه طبقه می، که در اطراف یک پلکان و یک فضای خالی قرار گرفته اند ت،یم شده است که بالای آن یک نورگیر بزرگ در پشت بام قرار دارد. در طبقات می، فضاهایی برای گذراندن وقت کودکان در نظر گرفته شده است که هر طبقه می، فضا و فرم متفاوتی دارد تا ذهن کودکان را به گونه ای متفاوت تحریک کند.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی داخلی، میز، صندلی، قفسه بندی، پنجره، پرتو
© BoysPlayNice
مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی داخلی، کانتر، آشپزخانه، میز، صندلی، پرتو
© BoysPlayNice

،د به ساختمان تاریخی مهدکودک در طبقات همکف و دوم متصل است. از طبقه همکف، دسترسی مستقیم به تراس بازی بتنی در بالای پارکینگ وجود دارد. از طبقه دوم، یک سرسره در فضای باز به طبقه همکف منتهی می شود که کودکان می توانند از آن برای سرعت بخشیدن به پایین استفاده کنند. از سومین سطح می،، یک درگاه با یک راه پله در فضای باز وجود دارد که به تراس پشت بام منتهی می شود. این دارای یک توری ایمنی است و می تواند به یک زمین بازی تابست، بزرگ برای کودکان تبدیل شود. تمدید ظرفیت مهدکودک را یک ک، افزایش می دهد.

مهدکودک مونته سوری Jablonec ، Nisou / معماران Mjölk + Projektovy Atelier David - عکاسی داخلی
© BoysPlayNice




منبع: https://www.archdaily.com/999943/montessori-kindergarten-jablonec-،-nisou-mjolk-architekti-plus-projektovy-atelier-david