معماری و ساختمان معمارنتسایت معماری وشهرسازی معاصرایران-سایبان پارس

معماران از مفاهیم مربوط به فضا برای حل مسائل و شکل دادن به طرح‌ها استفاده می‌کنند. معماری ساختمان، هنر و دانش توسعه یک طرح خوب و مهارت به ثمر رساندن آن طرح در قالب یک ساختمان واقعی است. طراحی معماری ساختمان شامل سبک ساخت و کالبد ساختمان، روش ساخت و عملکرد معمار می‌باشد.

  • ایجاد فضاهای مفید و ایجاد فضاهایی که امکان تفکر را فراهم کند، دو هدف معماری باروک بودند.
  • [نیازمند یادکرد]کنفرانس بین‌المللی معماری پایدار (فرهنگ، تاریخ، هویت و میراث)[۳] و مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی[نیازمند منبع] بوده‌است.
  • رنسانس به معنای نوزایی می باشد و یک جنبش فرهنگی مهمی بود که منجر به انقلاب علمی، اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
  • در طراحی ساختمان به نحوی باشد که با نمای انتخاب شده ( مدرن یا کلاسیک) از طرف کارفرما، همخوانی کامل داشته باشد.

یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند. به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود. دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران. برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است.

ب- تفکیک محیط خصوصی و عمومی در طراحی (مرحله لکه گذاری)

پس از تصویب طرح، اجازه ساخت و ساز بر اساس طراحی معماری صورت گرفته صادر خواهد شد. گروه معماری معتمد و همکاران (®MMG Office) با سابقه فعالیت حرفه ای بیش از ۱۵ سال در زمینه طراحی معماری، نظارت و اجرای ساختمان‌ها و مجموعه‌های عمرانی می باشد. ما در این مجموعه خدمات مجله خبری سایبان پارس فنی و مهندسی تخصصی شامل معماری، سازه، تاسیسات برق و مکانیک، سیویل و تجهیز بخش های خاص را ارائه می دهیم. هدف ما پایبندی به تعهد خود و ارائه خدماتی فراتر از انتظار کارفرمای پروژه می باشد و همواره سعی بر خلق فضا و ساختاری زیباتر و با عملکرد مطلوب‌تر داریم.

طراحی ساختمان مدرن

این تیم آماده بازدید از سایتهای صنعتی و سایت کارخانه برای ارائه خدمات می باشد. طراحی و نظارت ساخت سالن تولید در کارخانجات تولیدی و طراحی کارخانه و طراحی پروژه صنعتی در شهرک های صنعتی را با بهره گیری از تخصص نیروهای زبده خود به بهترین نحو ممکن انجام می دهیم. با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید. این سبک باید پاسخگوی بینش های آینده نگر و هم بینش های گذشته نگر باشد و هم باید همه سلایق در زمان حال را در نظر بگیرد. در این سبک عملکرد تابع تغییر شکل می شود برعکس مدرنیسم که فرم تابع عملکرد است.

پ-تعیین محل آشپزخانه و قسمت مربوط به ورودی ساختمان

شناسه این سبک به کار گیری اشکال هندسی دقیق و رنگ های روشن است و آمیخته ای از نوگرایی و طراحی های زینتی و گرانبها می باشد. تمام زرق و برق، شکوه و جلال معماری قرن بیستم به سبک معماری آرت دکو یا معماری تزئینی برمی گردد. این سبک با عناصر گران قیمت خود، بسیار جذاب، تا حدی ساده اما بسیار شیک ظاهر می شود.