معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی بر روی آب را مورد استفاده قرار می دهند


معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی بر روی آب را مورد استفاده قرار می دهند

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی در آب را من، می‌کنند - تصویر 1 از 12
خانه های شناور با فناوری پیشرفته Ocean Builders به ​​شکل Pods در سواحل پاناما. تصویر © Grant Romundt، Ocean Builders

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

به دنبال یافته های الف مطالعه منتشر شده در مجله Nature Ecology & Evolution در ماه آوریل امسال، به اطلاع عموم رسیده است که این پدیده به نام تکه ، بزرگ اقیانوس آرام (منطقه ای به مساحت 620000 مایل مربع بین کالیفرنیا و هاوایی) به ،وان میزبان کل ا،یستم ساحلی عمل می کند. حیات وحش دریایی از منطقه عظیمی که از ،‌های پ،تیکی انس، تشکیل شده است به ،وان زیستگاه شناور استفاده می‌کند و دانشمندان از تعداد گونه‌هایی که توانسته‌اند زندگی را در این محیط متخاصم ایجاد کنند، شوکه شده‌اند.

این خبر بار دیگر نه تنها مسائل مهم تغییرات آب و هوا و آلودگی اقیانوس ها، بلکه مسئله مهاجرت ناشی از محیط زیست، حتی در سطح میکروبی را نیز مورد توجه قرار می دهد. زم، که ،ت به در نظر گرفتن مکان‌هایی برای جوامع آینده ما می‌شود، معماری در حال حرکت به سمت حوزه‌های آزمایشی بیشتر و بیشتر است – و افزایش سطح دریاها آب را به بالای فهرست ارتقا داده است. اما این بحث‌ها آنقدرها هم که فکر می‌کنید جدید نیستند: شهرهای شناور قرن‌هاست که وجود داشته‌اند و خانه‌های انفرادی روی آب در مناطقی از بنین، پرو یا عراق و سایر موارد رایج است.

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی بر روی آب را مورد استفاده قرار می دهند - تصویر 2 از 12معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی بر روی آب را من، می کند - تصویر 3 از 12معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی در آب را من، می‌سازند - تصویر 4 از 12معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی در آب را من، می‌سازند - تصویر 5 از 12معماری مدرن آبزی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی در آب را من، می کند - تصاویر بیشتر+ 7

ما عمیق‌تر به چگونگی تکامل چنین مسکن‌های مبتنی بر آب می‌پردازیم و 5 پروژه مس، را از کاتالوگ ArchDaily خود به نمایش می‌گذاریم که نمونه‌ای از زندگی آینده‌نگر روی آب است.


مقاله مرتبط

15 مورد از بهترین و جاه طلبانه ترین پروژه های معماری شناور


هنگام در نظر گرفتن ساخت و سازهای جدید و آتی که از جوامعی مانند مدن در ج، عراق یا Uros در دریاچه Titi، پرو گرفته می شود، که هر دو قرن ها خانه هایی را از الیاف طبیعی ایجاد کرده اند، تاکید بر مصالح محلی نیز می باشد. همانطور که بهره وری انرژی به ،وان دو اصل راهنما ظاهر می شود.

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی روی آب را من، می‌سازند - تصویر 9 از 12
جزایر شناور ساخته دست بشر در دریاچه تیتیکاکا در پرو، محل زندگی مردم بومی اوروس است و با چیدن لایه‌هایی روی لایه‌هایی از ریشه‌های محلی توتورا ایجاد شده‌اند. تصویر © Scott Biales
معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی روی آب را من، می‌سازند - تصویر 6 از 12
خانه شناور مدن در ج، عراق که اغلب «ونیز بین النهرینی» نامیده می شود. تصویر © Esme Allen

استودیوی معماری دریایی دانمارک MAST تنها در سال گذشته نه یک، بلکه دو پیشنهاد برای زیستگاه های شناور ارائه کرده است:زمین روی آبپروژه راه حلی را برای مهاجرت محیطی تجسم می کند که به شکل اقامتگاه های فردی با پایه های شناور بسته بندی مسطح برای حمل و نقل و مونتاژ آسان به خود می گیرد. و حتی یک پیشنهاد جدیدتر برای یک پارک عمومی در میلان ایتالیا، با هدف باز ، یک دریاچه با ساخت مجموعه‌ای از جزیره‌ها و ،ه‌ها که بازدیدکنندگان را به سرزمین اصلی متصل می‌کند، است. مواد محلی و سبک وزن مانند الوار در هر دوی این موارد بسیار مهم هستند.

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی روی آب را من، می‌سازند - تصویر 7 از 12
طراحی MAST برای جوامع شناور آینده. تصویر © KVANT-1
معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی روی آب را من، می‌سازند - تصویر 8 از 12
یکی دیگر از پروژه های آینده MAST برای احیای یک دریاچه شهری در میلان ایتالیا. تصویر © Slim Studio

محله شناور بورسیه آمستردام در کانال یوهان ون هاسلت شهر طراحی شده توسط معماری هلندی فضا و ماده این ایده را به مجموعه ای متشکل از 46 خانه مجهز می کند که به طور کامل مجهز به سیستم های انرژی، آب و ، غیرمتمرکز و پایدار است که در حال حاضر به ،وان خانه برای بیش از 100 ،ن عمل می کند. جدیدترین – و لو، ترین گزینه: یک “غلاف زنده” شناور که توسط شرکت مستقر در پاناما ایجاد شده است. سازندگان اقیانوس. در حال ساخت و ساز در سواحل پاناما با مکان های بیشتری برای دنبال ،، خانه های فردی بر روی ستون هایی ساخته شده اند که از آب بیرون می آیند و در دو تکرار مختلف ساخته شده اند که توسط معمار هلندی کوئن اولتویس و تیمش در واتراستودیو: مدل پرچمدار SeaPod که برای آبزیان ساخته شده است و GreenPod که برای استفاده از زمین طراحی شده است. هر دو برای زندگی زیست محیطی با انرژی خورشیدی و سیستم های خانه هوشمند طراحی شده اند. SeaPods به طور خاص همچنین هدف جذب آبزیان و ایجاد سایه برای رشد ص،ه های مرج، جدید است.

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی در آب را من، می‌سازند - تصویر 10 از 12
محله Sc،onschip آمستردام که به تازگی تکمیل شده است. تصویر © آلن جنسن
معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی بر روی آب را مورد استفاده قرار می دهند - تصویر 2 از 12
رندر گروهی از SeaPods پرچمدار Ocean Builders. تصویر © Grant Romundt، Ocean Builders

اما برای دیدن نمونه‌هایی از زندگی آینده آینده روی آب لازم نیست به دور از شبکه نگاه کنیم. حتی در حال حاضر، نمونه های بسیاری از معماری مدرن آبی در سراسر جهان وجود دارد. این پنج مثال نگاهی اجمالی به رویکردهای مختلف به خانه شناور ارائه می دهد.

PortX / atelierSAD

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی بر روی آب را من، می کند - تصویر 12 از 12
© مایکل سبا

مشابه غلاف های Ocean Builder در سبک آینده نگر خود، این پروژه توسط استودیوی چک atelierSAD با مفاهیم معاصر خانه قایق یا خانه شناور مخالفت می کند. متشکل از ماژول های منفرد که به شکل C یکپارچه به سمت آب خم می شوند، نشان دهنده ادغام هوشمندانه ای از مواد پیشرفته و طبیعی و سبک وزن است. افزایش حریم خصوصی در کنار ،ه، جای خود را برای پانل های شیشه ای بزرگ در انتهای مخالف سازه باز می کند که امکان نور طبیعی و گرمای کافی را حتی در ماه های سردتر فراهم می کند. به راحتی قابل گسترش و جداسازی سریع، واحدهای ساختم، منفرد به هر شرایطی که در خانه نیاز داشته باشد، انعطاف پذیری را امکان پذیر می کنند.

انرژی مثبت ویلای شناور / معماران vanOmmeren

معماری مدرن آبزی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی روی آب را من، می‌کنند - تصویر 11 از 12
© اوا بلوم

در یک نام چیست؟ در این مورد، بسیار زیاد. این مکعب مدرن در رودخانه اسپارن هارلم که توسط vanOmmeren-architecten ساخته شده است، نمونه ای از خانه های شناور محبوب در بسیاری از هلند (و ریشه در DNA این کشور) انرژی مثبت است، به این م،ی که بیشتر از مصرف آن تولید می کند. زبان سبک بارک که عمدتاً از طراحی صنعتی وام گرفته شده است، عمدتاً از آلومینیوم، شیشه، چوب و فولاد تشکیل شده است – به غیر از فضای گرم آن. دما از طریق پانل های PV روی سقف، همراه با یک پمپ حرارتی در بدنه بتنی که انرژی را از اختلاف دمای آب/ داخل خانه جمع آوری می کند تا جریان طبیعی بی پایان انرژی را ایجاد کند، حفظ می شود.

The Float / Studio RAP

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی بر روی آب را من، می کند - تصویر 3 از 12
©Riccardo DeV،

ما برای پروژه ای که بود در هلند می م،م توسط مجمع جه، اقتصاد 2022 فراخوانده شد: The Float توسط استودیو RAP مستقر در روتردام. در میان پایدارترین خانه‌های این مجموعه، از فرآیندهای تجدیدپذیر و موادی مانند چوب پنبه و الوار برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با ساخت و ساز از شروع تا پایان استفاده می‌کند. برای جلوگیری از ظاهر ساده‌تر قایق‌های خانه سنتی، معماران ساختاری زیگزاگی را انتخاب ،د که کاملاً در چوب‌های چند لایه ساخته شده بود و کاملاً از چوب پنبه‌ای قابل تنفس خوشحال بود. برای افزودن اعتبار بیشتر، خانه با یک سقف سبز و چندلایه پوشیده شده است.

خانه شناور waterlilliHaus / SysHaus

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی در آب را من، می‌سازند - تصویر 5 از 12
© توسط SysHaus

شرکت معماری برزیلی SysHaus که بر روی یک کاتاماران شناور که به ،وان یک ،ه خصوصی پیچیده عمل می کند، چندین گونه از لیلی هاوس آماده خود را ارائه می دهد. بار دیگر، سبک آن بازتاب خطوط شفاف مدرن ساخته شده از شیشه و چوب است و فضای داخلی دارای مبلمان مینیمالیستی است که می تواند همراه با خانه تحویل داده شود. ردپای اکولوژیکی خانه از طریق یک سیستم تهویه طبیعی هوشمندانه و همچنین مک،زم تصفیه و است،اج آب که با محیط طبیعی سازگار است، کنترل می شود. انرژی از طریق پنل های خورشیدی و سیستم باتری داخلی تامین می شود، در حالی که مصرف از طریق فناوری هوشمند نظارت می شود.

DD16 / معماران BIO

معماری مدرن آبی: 5 خانه در سراسر جهان که زندگی در آب را من، می‌سازند - تصویر 4 از 12
© ولاد میتریچف

DD16 با نام رمزآلود ما را به سمت شرق به مسکو، روسیه می برد. معماران شرکت محلی BIO این پروژه را تمرینی در مینیمالیسم با تنها 16 متر مربع سطح کل و دو ماژول دیدند. بسیاری از مواد مشابه در سرتاسر خانه برای کاهش ضایعات استفاده شد، مانند ورق های آلومینیومی کامپوزیت هم برای قاب بیرونی و هم برای نمای آشپزخانه. با وجود پوسته فشرده و مقاوم در برابر آب و هوا، فضای داخلی خانه گرما را ارائه می دهد و به لطف شیشه های بزرگ بزرگتر از جای پای آن به نظر می رسد. سیستم‌های مستقل در سرتاسر خانه استفاده می‌شوند (نیروی خورشیدی برای برق، آب دریاچه و توالت زیستی) و مونتاژ آسان یک نفره آن را به همه‌کاره‌ترین خانه شناور مدرن در فهرست ما تبدیل می‌کند.

خانه های شناور بیشتری را در این کاوش کنید پوشه ArchDaily من توسط نویسنده ایجاد شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/1000286/modern-aquatic-architecture-5-،mes-around-the-world-that-make-the-case-for-living-on-water