مرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL


مرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی، نما
© Bowen Hou

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجیمرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی، نمامرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلیمرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی، پله هامرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - تصاویر بیشتر+ 32


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    5000 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    شیائوهوا لی، لی ژانگ

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی
© Bowen Hou

محل – این پروژه در غرب خیابان شمالی اسپورت، شمال جاده گوچنگ شرقی، شرق خیابان شنگلی شمالی و ج، کرانه ج،ی رودخانه هوتو، در شهر شیجیا ژوانگ، استان هبی، با مساحت کل زمین 5.53 مربع واقع شده است. کیلومتر در حال حاضر، این ولسوالی عمدتاً توسط زمین های لجستیک صنعتی و تجاری در مقیاس کوچک اشغال شده است. این شهر دارای یک تصویر شهری پر هرج و مرج است، با بهره وری پایین بهره برداری از زمین، در عین حال، منابع زمین فراو، برای توسعه وجود دارد. منطقه شهری رودخانه تایپینگ یکی از شش منطقه اصلی نوسازی شهری در شیجیاژوانگ است و قرار است به ،وان منطقه شروع، منطقه نمایشی و منطقه پیشرو برای توسعه رودخانه قرار گیرد. در طرح‌بندی آینده، ویژگی‌های فرهنگ عمومی، سرگرمی‌های تجاری، امکانات تفریحی و تعطیلات، و جوامع زندگی با کیفیت بالا وجود خواهد داشت. به ،وان اولین پروژه در منطقه شهری رودخانه تایپینگ، وظیفه اصلی مرکز نمایشگاه نمایش برنامه ریزی و فرهنگ این منطقه است. مرکز نمایشگاه واقع در گوشه ج، شرقی تقاطع خیابان شنگلی و رودخانه تایپینگ، در موقعیت بسیار ویژه ای قرار دارد که در مقابل آن، رودخانه هوتوو، رودخانه مادر شیجیاژوانگ، با رودخانه تایپینگ شاخه خود ملاقات می کند. در کرانه شمالی رودخانه Hutuo شهر باست، Zhengding قرار دارد. بیش از 1600 سال تاریخ دارد و حصار باقی مانده از سلسله مینگ با 8106 متر طول است.

مرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Bowen Hou
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - تصویر 30 از 37
طرح سایت
مرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - نما، منظره شهری
© Bowen Hou

باز بودن در مقابل نزدیکی – طراحی مرکز نمایشگاه در مواجهه با چشم‌انداز طبیعی رودخانه Hutuo و رودخانه Taiping، بر باز بودن فضا و ادغام بین معماری و طبیعت تاکید می‌کند، زم، که به رابطه بین ساختمان و محیط اطراف می‌پردازد. از اولین روستاهای کاملاً باز شده تمدن چین تا ظهور دیوارها در فرهنگ Longshan تا دیوار مرزی بین ایالات در دوره بهار و پاییز، استقرار و ش،تن دیوار در تمام طول تاریخ بوده است. تعادل پویا در تضاد فضایی بین فضاهای باز و بسته وجود دارد. باروها و دیوار حیاط از ،اصر چینی هستند. نزدیک بودن به بیرون اما باز بودن به درون، بی، معماری از تضاد فضایی است. معماری منظره ای است با مرزهای مشخص.

مرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Bowen Hou
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - تصویر 37 از 37
آ،ونومتری
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی
© Bowen Hou

اکتشاف باز بودن و نزدیکی در فضا به دو بخش بالا و پایین ت،یم می شود: در ،مت پایین، حس قوی نزدیکی از بافت باروها و بلوک های شهر باست، ژنگدینگ پیروی می کند که هدف آن بازسازی بقایای شهر قدیمی و بیان است. و آثار زمان را ماندگار کنند. پایین ساختمان توسط حجم های مختلف جدا شده به زمین ،بیده است تا محل را “لنگر” کند. ،مت بالای مرکز نمایشگاه یک فضای عمومی مانند یک نعلبکی معلق است. تنها در این ارتفاع، مردم می توانند شاهد توسعه سریع منطقه شهری رودخانه تایپینگ در سال های آینده باشند، چشم انداز طبیعی رودخانه تایپینگ و رودخانه هوتوئو را تجربه کنند و شهر باست، ژنگدینگ را تماشا کنند. گذشته و آینده شهر را به هم پیوند می دهد.

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی
© Bowen Hou
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - تصویر 35 از 37
بخش
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی
© Bowen Hou

رابطه بین نزدیکی و باز بودن مرکز نمایشگاه به صورت بصری در قالب فضایی به ،وان تقابل بین «تعلیق» و «لنگر انداختن» بیان می‌شود. “لنگر” مکان و فرهنگ را تعریف می کند و “تعلیق” انرژی انباشته شده را از نزدیکی آزاد می کند، سپس آن را به یک فضای عمومی باز شهری عمودی تبدیل می کند. به ،وان یک مکان نمایشگاه برنامه ریزی برجسته و اتاق نشیمن شهری برای منطقه، یکی از نکات کلیدی طراحی مرکز نمایشگاه، کشف چگونگی قدم زدن در طبیعت و شهر واقعی است. هدف این طرح بسیار باز و عمومی برای محیط اطراف است. دیوار بتنی پیوسته در پایین مرکز نمایشگاه به صورت افقی است که بسته و رو به درون به نظر می رسد، اما در واقع راهی منحصر به فرد برای تغییر مرزهای طبیعت و هدایت مردم به سمت طبیعت واقعی است.

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی، نما
© Bowen Hou
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی خارجی
© Bowen Hou
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - تصویر 34 از 37
ارتفاع

فضای احساسی – بارزترین ویژگی فرم خارجی مرکز نمایشگاه، مرزهای پیوسته، سقف معلق و ،اصر «فضای عاطفی» پراکنده در اطراف سایت و ساختمان داخل و خارج است. این ،اصر فضایی هندسه تاریخی بنا را ش،ته و به ،وان یک حادثه در روند برقراری نظم و همچنین به ،وان کاتالیزوری برای تغییر ساختمان از بسته به طبیعت عمل می کنند. این ،اصر فضایی مانند دیوارهای کم ارتفاع، نیمکت ها و قاب ها مانند معماری ساختمان هستند. صحنه های خلقی با دقت ایجاد شده می توانند ارتباط بین معماری و محیط، داخل و خارج، باز بودن و بسته بودن را تحریک کنند و بخش های متفاوت معماری، طبیعت، منظر، فضای داخلی و مکان پشت بام را گرد هم آورند.

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی
© Zeyu Yang
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی
© Bowen Hou

با تصور یک روز برفی زمست،، در یک اتاق گرم دنج می م،م. مهم نیست که پنجره‌های شیشه‌ای چقدر بزرگ باشند، دانه‌های برفی که می‌بینیم همان دانه‌های برفی هستند که روی کارت‌پستال‌ها یا صفحه نمایش‌ها وجود دارد. این یک تجربه غیرمستقیم است که انسان و طبیعت با دیواری نامرئی از هم جدا شده اند. وقتی در گوشه ای از ساختمان هستیم و به طور غیرمنتظره ای این نیمکت ها و قاب ها را می بینیم که مانند آدم برفی های بامزه پوشیده از برف هستند، ممکن است هوس کنیم “بیرون برویم و یک آدم برفی بسازیم” و با “فضای احساسی” به داخل آن هدایت شویم. طبیعت واقعی، احساس خورشید، هوا، نسیم و تغییر ماهیت فصول.

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی
© Bowen Hou
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی، نما
© Bowen Hou

عملکرد و حرکت – مساحت کل ساختمان مرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ 5000 ㎡ و مساحت ساختمان بالاتر از درجه 4400 است. طبقه همکف ساختمان منطقه کاربردی اصلی است که دارای سرسرا، هشتی، سالن نمایشگاه و سایر فضاهای اصلی نمایشگاه خارجی و همچنین پذیرایی VIP، کنفرانس، دفتر و سایر عملکردهای کمکی است. چهار حجم بسته به داخل در اطراف حیاط مرکزی قرار داده شده است که یک گردش نمایشی مختصر ایجاد می کند. یک کتاب کوچک و کافی‌بار در گوشه شمال شرقی ساختمان در طبقه دوم قرار دارد که از سمت شمالی کاملاً به رودخانه تایپینگ باز است. بالای ساختمان یک سکوی معلق رصدخانه برای عموم است و زیرزمین 600 متر مربعی مرکز نمایشگاه برای تج،ات کمکی مانند پست برق و اتاق پمپ آتش نش، استفاده می شود.

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی
© Bowen Hou
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - تصویر 31 از 37
طرح 1F
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی، پله ها
© Bowen Hou

ورودی اصلی مرکز نمایشگاهی برای عموم مردم در جاده اصلی خیابان شنگلی در ضلع غربی سایت قرار دارد. از طریق دیوار منظره و مینیاتورهای “فضای احساسی” در سایت، بازدیدکنندگان از طریق محوطه غنی شهری عمومی و چشم انداز ناب اطراف ساختمان، به سرسرای مرکز نمایشگاه هدایت می شوند. حیاط در جهت مخالف سرسرا، سرشار از نور و سایه، با آب و بامبو به ،وان نقطه مقابل است. نور از طریق دهانه های بزرگ و کوچک سکوی رصدخانه بالای سر و شکاف های بین پله های بیرونی می ریزد و حیاط را پر از سایه می کند. گردش اصلی نمایشگاه از سرسرای سمت چپ لابی شروع می شود. فضای بین سرسرا و لابی با دقت ساخته شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند استراحت کنند، پرسه بزنند و ع، بگیرند. «خانه ای بیرون خانه و خانه ای در داخل خانه» را نشان می دهد. سقف هشتی دارای نورگیر بادب، شکل است و حتی نور طبیعی فضای فضایی ورودی سالن نمایشگاه را به نمایش می گذارد.

مرکز نمایشگاه منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن
با حسن نیت از معماران AZL
مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - عکاسی داخلی
با حسن نیت از معماران AZL

ساخت و ساز و مصالح – طبقه همکف ساختمان ،ت بتنی آرمه و فرم سازه ای سکوی رصدخانه ،پایی فولادی معلق است که توسط سه هسته و دیوار برشی پشتیب، می شود. دیوارهای محصور پیوسته در طبقه همکف از بتن منصفانه، با چوب کاج به طول 800 تا 1200 میلی متر و عرض 150 میلی متر برای قالب های بتنی در محل استفاده می کنند. نمای بیرونی سکوی رصدخانه بالا با یک تخته گیره GRC خا،تری روشن تکمیل شده است. به منظور کاهش هزینه قالب، اتصالات گیره تخته GRC به صورت متعامد در ،مت پایینی در جهت حفره با یک ت،یم فن شکل در حلقه بیرونی ت،یم می شوند. فضای شهری که با نمادها و نمادها ساخته شده است، مک، پر از مع، احساسی است. مرکز نمایشگاه رابطه دیالکتیکی بین نزدیکی و باز بودن را با «تعلیق» و «لنگر» بیان می‌کند و معماری و طبیعت را با ،اصر «فضای عاطفی» پیوند می‌دهد. این شهر یک تجربه چند بعدی از فرهنگ، استراحت و تجربه فردی را برای شهر فراهم می کند که به احساس هویت و تعلق کمک می کند و خلاقیت و سرزندگی فضایی را تحریک می کند.

مرکز نمایشگاهی منطقه شهری رودخانه تایپینگ / معماران AZL - تصویر 26 از 37
مدل




منبع: https://www.archdaily.com/1000590/taiping-river-urban-district-exhibition-centre-azl-architects