مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو


مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو

مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© امره دورتر

مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلیمرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، چوب، قفسه بندی، تیرمرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلیمرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، پله، چوب، نما، نرده، استیلمرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    95 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    ملکان گورسل مورات تابانلی اوغلو

مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی
© امره دورتر

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پروژه جدید مرکز فرهنگی آتاتورک در جستجوی پاسخی به این سوال که “چگونه معماری دهه 60 را مدیریت کنیم” – به ویژه آنهایی که کارکردهای پیچیده ای مانند اپرا دارند، با هنر معاصر، معماری و درک شهری به طور همزمان سروکار دارند، پروژه جدید مرکز فرهنگی آتاتورک مراقبت ویژه ای را برای حفظ آن انجام می دهد. ارزش های زیبایی شناختی، فیزیکی و اجتماعی که از پروژه های پیشین خود به ارث برده است. با توجه به جایگاه منحصر به فرد آن در حافظه شهر و برای شهروندان، امکان توسعه مرکز فرهنگی آتاتورک به ،وان یک پروژه کاملاً جدید وجود نداشت. این مرکز فرهنگی که به ،وان یک ساختار فرهنگی قرن بیست و یکمی با ایده احیای میدان ت،یم طراحی شده است، در دو قطعه مفصل. طراحی جدید تا حد زیادی ظاهر بیرونی و حجم ساختار قبلی را حفظ کرده و آن را با گسترش گسترده تکمیل می کند.

مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© امره دورتر
مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - تصویر 23 از 25
طرح
مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، پنجره
© امره دورتر

با توجه به مقیاس انبوه، تن،ات و طراحی نما در AKM قبلی، خانه اپرای اصلی – که به جای مرکز فرهنگی آتاتورک سابق واقع شده و حافظه نمادین و شهری خود را حفظ کرده است – در محدوده ارتفاعی ساختمان سابق توسعه یافته است. با ساختارهای اضافی – که در امتداد خیابان Mete مفصل بندی شده و به سمت کتابخانه آتاتورک و دانشگاه فنی استانبول امتداد می یابد، یک خط فرهنگی را تشکیل می دهد که واحدهای عملکرد اجتماعی، هنری و فرهنگی و عملکردهای ثانویه را گرد هم می آورد – به طور موثر شرایط را برای استفاده فشرده عمومی از عملکردهای مربوطه تضمین می کند. تحریک جریان شهری

مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی
© امره دورتر
مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - تصویر 24 از 25
چشم انداز
مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، چوب، قفسه بندی، تیر
© امره دورتر

نمای نمادین مشرف به میدان ت،یم، هرچند با استفاده از فناوری های جدید، بازسازی شده است. با حفظ تصویر بیرونی AKM، چشم انداز جلویی قابل تشخیص ترین ،صر طراحی جدید را نشان می دهد: سالن کنسرت 2040 صندلی، که در یک ،صر نیمکره بزرگ قرار دارد. با کاشی های قرمز روشن پوشیده شده است که به ،وان نسخه های بزرگ شده از کاشی های سرامیکی موجود در AKM قدیمی ساخته شده اند. ،اصر دیگر طرح اصلی بازتولید یا بازتفسیر شده اند، مانند راه پله مارپیچ چشمگیر در سرسرای اصلی.

مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، پله، چوب، نما، نرده، استیل
© امره دورتر

AKM جدید شامل انواع توابع جدید است. گسترش در محل پارکینگ سابق، به موازات پارک گزی گسترش می یابد. چهار بلوک از ارتفاعات در حال کاهش در اطراف یک دنباله نزولی از پله‌ها قرار گرفته‌اند که به یک میدان ثانویه منتهی می‌شوند و به کتابخانه آتاتورک می‌رسند. در امتداد این محور «راه فرهنگ»، تئاتر، سینما، کتابخانه، سالن‌های چندمنظوره و نمایشگاهی، سکوی موسیقی، مرکز فعالیت هنری کودکان و کافه‌ها وجود دارد. یک حجم مستطیل شکل که بین جرم AKM اصلی و گسترش، فضای ورودی در سطح زمین ایجاد می‌کند – با نمای شیشه‌ای عریضش که بر روی مربع بیرون زده است – میزبان یک گا،ی هنری است.

مرکز فرهنگی آتاتورک / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی بیرونی، منظره شهری، پنجره ها
© امره دورتر




منبع: https://www.archdaily.com/996635/ataturk-cultural-center-tabanlioglu-architects