مردم خانه درختی / آرکیوپتریکس


مردم خانه درختی / آرکیوپتری،

مردم خانه درختی / Archiopteryx - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© آندره جی فانتوم

خانه درختی مردم / آرکیوپتری، - عکاسی داخلی، پنجره، پله، نما، نردهمردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی داخلیخانه درختی مردم / آرکیوپتری، - عکاسی بیرونی، پله ها، آجر، نردهمردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی داخلی، نمامردم خانه درختی / Archiopteryx - تصاویر بیشتر+ 25


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

مردم خانه درختی / Archiopteryx - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© آندره جی فانتوم

Ashvattha: “انجیر مقدس”، مشتق شده از اصطلاحات سانسکریت “shva” (فردا) و “stha” (آنچه که باقی می ماند). NOIDA یک شهر اقماری برنامه ریزی شده دهلی و بخشی از منطقه پایتخت ملی هند است. این شهر به ،وان یک سری شبکه های حمل و نقل درختی مستطیل سازماندهی شده است: بخش هایی را در بر می گیرد که بیشتر به بلوک های قطعه ت،یم می شوند. “خانه درختی مردم” ساختم، به مساحت 7000 متر مربع است که در یکی از این زمین ها ساخته شده است و از سه طرف توسط ساختمان های مجاور احاطه شده است. مشتریان: کارآفرینان پزشکی و فرزندانشان، با عشق طرح را انتخاب ،د و نامگذاری ،د.آشواتا بر اساس “درخت انجیر” واقع در گوشه شرقی سایت.

مردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی داخلی
© آندره جی فانتوم
خانه درختی مردم / آرکیوپتری، - تصویر 25 از 30
نمودار ساختار
مردم خانه درختی / Archiopteryx - عکاسی داخلی، پنجره
© آندره جی فانتوم
خانه درختی مردم / آرکیوپتری، - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، میز، پرتو
© آندره جی فانتوم

درختان فی،: مانند بهران، پیلخان و پیپال، گل‌های انجیر با رشد درونی دارند که توسط گونه‌های خاص خود از “انجیر-زنبور” گرده‌افش، می‌شود که به ،ه خود فقط می‌توانند در داخل میوه انجیر شریک زندگی خود تولید مثل کنند. این نمایشگاه متقابل منجر به این می شود که میوه رسیده منبع تغذیه در تمام طول سال برای پرندگان و ،داران میوه خوار و ،ه خوار باشد. این پروژه ت، است برای فریب دادن این پرندگان و ،ات بازدیدکننده برای کاوش: گیاهان با دقت انتخاب شده و قرار گرفته در سایت ما، در نتیجه در یک رابطه هماهنگ پایدار بین ،نین و بازدیدکنندگان انس، و غیر انس،. که یادآور میراث غنی معماری شبه قاره است، نور از ربع ج، شرقی از طریق روزنه ها، نورگیرها و بریدگی ها وارد می شود: به شکل سایه ش،ته شده، فیلتر شده و از سطوح بازتاب می شود تا حجم ها در «نور کافی» قرار بگیرند. این ساختمان انرژی تولید می کند، بازیافت می کند و آبیاری می کند تا زندگی را پرورش دهد، طبق سنت با تکنیک های قدیمی برداشت آب،

مردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی داخلی
© آندره جی فانتوم
مردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی داخلی، پله ها، آجر، نرده
© آندره جی فانتوم

سقف منحنی و نورگیر شیبدار، آب باران را به م،ن ذخیره در سطح است، هدایت می کند و از طریق یک سیستم آبیاری قطره ای به گلخانه های سطح پایین رها می شود. ،دهای بالکن بتنی آجری با کفپوش‌های WPC (کامپوزیت چوب پ،تیک) تکمیل شده و به‌،وان م،ن آب باران و رواناب فاضلاب دو برابر می‌شوند: محصول جانبی سیستم‌های تصفیه آب خانگی واقع در بالاترین سطح. آب است، و سرریز آب اضافی آبیاری، از سطوح بالایی، سپس از طریق لوله ها به م،ن ذخیره آب باران زیرزمینی هدایت می شود. در سطح ورودی، این لوله به ،وان نرده راه پله ای که به مناطق کار زیرزمینی با نور آفتاب منتهی می شود، تبدیل می شود. هر زمان که نیاز باشد، آب ذخیره شده مجدداً به سطوح بالا منتقل می شود و یک حلقه بسته کارآمد ایجاد می کند:جمع آوری-آبیاری-ذخیره-استفاده مجدد’.

مردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی داخلی، پله ها، نما، نرده
© آندره جی فانتوم
خانه درختی مردم / آرکیوپتری، - تصویر 21 از 30
طرح ها
خانه درختی مردم / آرکیوپتری، - عکاسی بیرونی، پله ها، آجر، نرده
© آندره جی فانتوم

سیستم ساختاری ،یبی؛ قاب دار و باربر (طاق های آجری بدون آرماتور)، دارای پرکننده هایی از سنگ تراشی، آجری و گلدان های سفالی با قلوه سنگ تصادفی در دسترس است. دیوارهای بنایی علاوه بر کمک به کاهش استفاده از بتن و فولاد در دال ها، عایق کاری در برابر گرما و سرما می باشند. فضاهای زندگی و تفریحی برای “همه اشکال زندگی” در اطراف یک استوانه مرکزی (تنه) که آسانسور و راه پله بیضی شکل را در خود جای داده است و بازدید کننده را به سمت مناظر قاب شده از توده ساخته شده هدایت می کند.درخت مردم و ،نان آن، گیاهان و آسمان های فراتر از آن. در این عصر خستگی دیجیتال و صفحه نمایش، این منافذ امکان تهویه متقاطع و استراحت بصری بسیار مورد نیاز را فراهم می کند.

مردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی بیرونی، نما
© آندره جی فانتوم
خانه درختی مردم / آرکیوپتری، - تصویر 29 از 30
ارتفاع جلو

قلوه سنگ‌های محلی برای دیوارهای بنایی، همراه با دیوارهای شن و شسته شده با دست، تکمیل کننده دیوارهای منحنی «تنه»، قصیده‌ای از هنر مجسمه‌سازی است که تاکنون در قلمرو شهری فراموش شده است. هشتاد میلیون سال پیش درختان انجیر با برخی زنبورهای ریز بدون نیش شراکتی زیبا ایجاد ،د و امروزه بیش از هر گروه دیگر از گیاهان گونه‌های حیات وحش را حفظ می‌کنند. در زمان افزایش دما، کنش آب و هوا و سقوط درختان، داستان «درخت مردم» دلایل نادری برای امیدواری ارائه می‌کند. این یک لنز قدرتمند ارائه می دهد که از طریق آن می تو،م خودمان را بررسی کنیم.محلدر طبیعت و همچنین آینده و گذشته ما.

مردم خانه درختی / آرکیوپتری، - عکاسی بیرونی، نما، باغ
© آندره جی فانتوم




منبع: https://www.archdaily.com/999139/people-tree-،use-archiopteryx