قیمت هارد اکسترنال و اینترنال کامپیوتر و لپ تاپ با مقایسه مشخصات زومیت

پاسخ معمول این است که سرعت درایو به هر میزان که در بودجه شما مقدور است، می‌تواند افزایش یابد. معنی این حرف آن است که می‌توانید هارد درایو معمولی خود را به SSD ارتقا دهید و سرعت درایو را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. بنابراین شاید نخواهید پول‌های خود را به خاطر SSD های سریع‌تر هزینه کنید، چون داشتن فضای بیشتر روی درایو SSD برای اغلب افراد بسیار مهم‌تر از رسیدن به سرعت‌های بالاتر است. در خصوص نصب درایوهای SSD یک نکته دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید و آن استاندارد M.2 است. این نوع درایوها در واقع بیشتر شبیه یک RAM به نظر می‌رسند تا درایو هارد.

  • این هاردها برخلاف نوع قابل حمل نیازمند اتصال به برق برای کارکردن هستند.
  • کامپیوتر شما هم بی دلیل فضای خالیش پر شده؟ میدونی چطور میشه فضای اشغال شده ویندوز رو شناسایی و پاک کرد؟ با دانلود نرم افزار وین دیرستت همه این مشکلات حل میشه…
  • در  ادامه این نوشته ما سعی بر آن داریم که شما را با انواع هارد و کارایی هر کدام از آنها برای استفاده و ذخیره سازی بیشتر آشنا کنیم.
  • یک هارد دیسک نیز برای نصب هر برنامه یا فایل دیگری که می‌خواهید در رایانه خود نگه دارید مورد نیاز است.

هارد‌های اکسترنال می‌توانند بسیار مفید باشند زیرا معمولا فضای بیشتری نسبت به یک درایو پرشی ارائه می‌دهند و همچنان قابل حمل هستند. با استفاده از این محفظه، کاربر یک هارد دیسک لپ تاپ با هر ظرفیت ذخیره سازی را در محفظه نصب می‌کند و آن را از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می کند. در‌واقع این مدل بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ یک کیت نسبتا بزرگ در ابعاد 128.5×35.3×196 میلیمتر با وزن کمی بیشتر از 1 کیلوگرم می‌باشد که دلیل سنگینی آن هارد دیسک 3.5 اینچی به کار رفته در آن است. علاوه بر این یک منبع تغذیه 19 ولت و 3.42 آمپر دستگاه را همراهی می‌کند که با طراحی مینیمالیستی درایو در تضاد است. چهارپایه پلاستیکی نیز به همراه مشخصات معمول مانند شماره سریال و بارکد روی پایه به چشم می‌خورد. کمی تاسف آور است که درایو‌های Seagate IronWolf NAS قیمت بالایی دارند؛ اما قیمت آن‌ها تفاوت چندانی با یک هارد دیسک استاندارد با همین ظرفیت ندارد.

تفاوت هارد اینترنال و هارد اکسترنال

داک استیشن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و از نظر تعداد هاردهای قابل نصب، رابط‌های اتصال، ابعاد و ویژگی‌های اضافی با یکدیگر متفاوت هستند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هاردهای اینترنال 2.5 اینچی معمولا از سرعت چرخش پایین‌تر 5400 دور در دقیقه‌ای بهره می‌برند. این در حالی است که هاردهای 3.5 اینچی از سرعت 7200 دور برخوردارند و بنابراین سرعت خواندن و نوشتن بالاتری دارند. شما با یک پیچ‌گوشتی، قاب، داک یا کابل مناسب و کمی آشنایی با کامپیوتر به راحتی می‌توانید در هر زمانی هارد اینترنال خود را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید. البته عبارت صحیح‌تر این است که هارد اینترنال خود را به عنوان یک هارد اکسترنال مورد استفاده قرار دهید.

جمع بندی بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ

مواردی که در بالا ذکر کردیم به یک اصل مهم بستگی دارد که آن هم کهنه یا جدید بودن دستگاه است. در مقاله راهنمای خرید هارد کامپیوتر به صورت کامل به شما در انتخاب یکهارد کامپیوتر کمک می‌کنیم در صورت هرگونه مشکل و ابهامی می‌توانید با مشاوران ما در بانی نو تماس حاصل فرمایید. یکی از بهترین تولیدکنندگات تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات در دنیا، برند تایوانی ای دیتا است. این شرکت بیشتر تمرکز خورد را در تولید هارد اکسترنال، SSD، فلش مموری، حافظه رم و انواع کارت حافظه در نظر گرفته است.

هارد اینترنال وسترن Western

کش هارد دیسک ها بین ۸ تا ۱۲۸ گیگ و کش درایوهای حالت جامد تا ۱ گیگابایت نیز است. با این که کش جزو آخرین معیارهاست و تفاوت ناچیزی در سرعت خواهد داشت، به عنوان یک نکته قابل ذکر است. چون قطعات متحرک ندارند، نه تنها سریع‌تر کار می‌کنند (چون نیازی نیست منتظر چرخش دیسک‌ها و هدها برای جمع‌آوری اطلاعات باشید)، بلکه بیشتر از HDD‌ها دوام می‌آورند. در سال 1983، Rodime از RO352، اولین هارد 3.5 اینچی، با دو پلاتر و ظرفیت 10 مگابایت رونمایی کرد. هارد دیسک‌های 3.5 اینچی به زودی به استاندارد رایانه‌های رومیزی تبدیل شدند و هنوز هم تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در دهه 80 بود که هارد دیسک‌های اکسترنال که امروزه با آن‌ها آشنا هستیم شروع به شکل گیری کردند و با گذشت زمان، با کوچک شدن اندازه فیزیکی هارد دیسک‌های اکسترنال، ظرفیت هارد دیسک افزایش یافت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار