قدرت نوسازی های کارآمد انرژی: چرا ارتقاء ساختمان ها کلیدی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است


قدرت نوسازی های کارآمد انرژی: چرا ارتقاء ساختمان ها کلیدی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است

قدرت بازسازی های کارآمد انرژی: چرا ارتقای ساختمان ها کلیدی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است - تصویر 1 از 5
تصویر قبل و بعد از بازسازی یک ساختمان که با Terraco EIFS استفاده شده است و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده است. تصویر © Terraco

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

نوسازی نه تنها یک روش محبوب برای به روز رس، و مدرن سازی خانه ها، ادارات و سایر سازه ها است، بلکه یک جزء حیاتی در کاهش انتشار کربن و دستیابی به اه، توافق نامه پاریس. ساختمان موجود مسئول بخش قابل توجهی از انتشار کربن در جهان است و ساختمان‌های کم مصرف انرژی یکی از عوامل اصلی آن هستند.

بر اساس گزارشی که توسط فایننشال تایمز، شکاف بزرگی در بهره وری انرژی در سهام مسکن ،ستان وجود دارد، به طوری که بسیاری از ساختمان ها از سطح عملکرد انرژی بالقوه خود کوتاهی می کنند. جای تعجب نیست، ساختمان های قدیمی در ،ستان به ،وان یکی از عوامل اصلی در ایجاد این شکاف بهره وری انرژی دیده می شود.

تقریباً 38٪ از سهام بریت،ا قبل از سال 1946 ساخته شده است – نسبتی بالاتر از هر کشور اتحادیه اروپا. خانه‌های بریت،ا نیز به‌طور قابل‌توجهی قدیمی‌تر از خانه‌های ایالات متحده هستند، جایی که ۱۵٪ قبل از سال ۱۹۴۵ ساخته شده‌اند، و ژاپن، با ۲٪ قبل از سال ۱۹۴۵ ساخته شده‌اند. Gillian Charlesworth، مدیر اجرایی BRE، می گوید 80 درصد از خانه‌هایی که موجودی مسکن فعلی بریت،ا را تشکیل می‌دهند تا 30 سال آینده همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. او اضافه می‌کند که این بدان م،است که مقاوم‌سازی خانه‌های موجود نیز برای برآورده ، تعهد بریت،ا به انتشار خالص صفر بسیار مهم است.

همراه با بریت،ا، بسیاری از کشورهای دیگر، به ویژه در اروپا، شروع به اجرای محرک های نوسازی برای بهبود بهره وری انرژی ساختمان های موجود خود کرده اند. این تلاش‌ها با مطالعات و آمارهای متعددی که مزایای بازسازی ساختمان را نشان می‌دهند، پشتیب، می‌شوند.

گزارشی توسط گروه ویژه مالی سبز ،ستان ،ن زده است که سرمایه گذاری در بازسازی ساختمان ها برای بهبود بهره وری انرژی می تواند تا 28 میلیارد پوند منافع اقتصادی ایجاد کند و تا سال 2030 از 400000 شغل در بریت،ا حمایت کند. کمیسیون اروپا ،ن زده است که موج نوسازی در اروپا می‌تواند تا سال 2030 تا 2 میلیون شغل جدید ایجاد کند. علاوه بر پتانسیل ایجاد شغل، نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها همچنین می‌تواند هزینه‌های انرژی را برای ،نان کاهش دهد، کیفیت هوای داخل خانه و راحتی را بهبود بخشد و به انتشار خالص کربن صفر کمک کند. از آنجایی که کشورهای سراسر جهان به تلاش‌های خود برای کاهش انتشار کربن ادامه می‌دهند، محرک‌های نوسازی ساختمان نقش مهمی را در دستیابی به آینده‌ای پایدار ایفا خواهند کرد.

مبارزه با تغییرات آب و هوایی اولویت اصلی اتحادیه اروپا (EU) است و تسریع در نوسازی ساختمان ابزاری کلیدی در دستیابی به این هدف است.

را جاه طلبی اتحادیه اروپا بسیج حداقل 350 میلیارد یورو سرمایه گذاری ،تی و خصوصی برای نوسازی ساختمان به ،وان بخشی از طرح سرمایه گذاری معامله سبز اروپا و تسهیلات بازیابی و تاب آوری است. از این سرمایه گذاری 125 میلیارد یورو برای ساختمان های عمومی و 225 میلیارد یورو برای ساختمان های خصوصی در نظر گرفته شده است.

نوسازی ساختمان ها با صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند مزایای قابل توجهی از جمله تبدیل ساختمان های قدیمی و غیر جذاب به ساختمان های مدرن و کم مصرف داشته باشد. یکی از راه های مقرون به صرفه برای دستیابی به این تحول از طریق نصب سیستم های کامپوزیت عایق حرارتی خارجی (ETICS) است که با اعمال بر روی نماهای خارجی موجود ساختمان های قدیمی، ظاهری جوان را برای پروژه فراهم می کند. اتحادیه اروپا با استفاده از ETICS در پروژه‌های نوسازی، هدف خود را برای دستیابی به اه، نوسازی خود، در عین حال ایجاد ساختمان‌های مدرن و کم‌مصرف انرژی که برای ،نان، صاحبان املاک، سرمایه‌گذاران و ،ب‌وکارها جذاب هستند، هدف قرار می‌دهد.

قدرت بازسازی های کارآمد انرژی: چرا ارتقای ساختمان ها کلیدی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است - تصویر 4 از 5
تصویری از یک ساختمان در حال مقاوم‌سازی با سیستم‌های کامپوزیت عایق حرارتی خارجی (ETICS). تصویر © Denis Costille

نصب ETICS علاوه بر بهبود ظاهر ساختمان های قدیمی، می تواند بهره وری انرژی آنها را نیز به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. دستورالعمل عملکرد انرژی ساختمان‌های اتحادیه اروپا گزارش می‌دهد که ساختمان‌های عایق‌شده با ETICS می‌توانند U-value کمتر از حد معمول داشته باشند. 0.15 W/(m²K) برای دیوارهاکه می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شود. نصب ETICS ضمن کمک به اه، پایداری و اه، قرارداد سبز اروپا و همچنین مبارزه با تغییرات آب و هوایی، می‌تواند آسایش و کیفیت زندگی ،نان ساختمان را بهبود بخشد.

ETICS همچنین انعطاف‌پذیری طراحی بیشتری را برای پروژه‌ها ارائه می‌کند، زیرا نیازهای فعلی در بازسازی‌های عمده را برآورده می‌کند و امکان ایجاد طرح‌های پیچیده نما را فراهم می‌کند. این بازسازی ها نه تنها کیفیت زندگی ،، را که در یک فضا زندگی می کنند یا کار می کنند بهبود می بخشد، بلکه ثابت کرده است که افزایش ارزش کلی ملک.

پیشبرد عایق کاری ساختمان های پایدار و کارآمد با سیستم ها و مشارکت های تایید شده ETICS

هنگامی که صحبت از عایق حرارتی نمای ساختمان می شود، گواهینامه نقشی حیاتی در حصول اطمینان از اینکه سیستم عایق با استانداردهای خاصی از کیفیت، ایمنی و عملکرد مطابقت دارد، ایفا می کند. این به صاحبان ساختمان، طراحان و پیمانکاران این اطمینان را می دهد که سیستم در طول عمر خود مطابق انتظار عمل می کند و مزایای بلندمدتی مانند صرفه جویی در انرژی، بهبود آسایش داخل ساختمان و کاهش اثرات زیست محیطی را ارائه می دهد.

قدرت بازسازی های کارآمد انرژی: چرا ارتقای ساختمان ها کلیدی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است - تصویر 5 از 5
نمای مقطعی عایق نمای معمولی EIFS / ETICS روی یک دیوار جامد (سمت چپ) و روی یک بستر چوبی (راست). تصویر © Terraco

گروه Terraco، ارائه‌دهنده جه، راه‌حل‌های ساختم،، فعالانه در طراحی، مشخصات، و تولید سیستم‌های نمای دیوار خارجی با عایق حرارتی کارآمد برای ساختمان‌های جدید و همچنین بازسازی ساختمان‌های موجود در سرتاسر جهان مشارکت داشته است. .

طی دو دهه گذشته، تیم های تحقیق و توسعه گروه Terraco در اروپا زمان و منابع قابل توجهی را برای دستیابی به گواهی ETA اروپا و گواهینامه BBA ،ستان برای ETICS خود یا EIFS (سیستم های تکمیل عایق بیرونی) که در بسیاری از بازارها شناخته می شود، سرمایه گذاری کرده اند.

سیستم های Terraco ETICS / EIFSاز جمله Terraco EIFS Alpha Systems (EPS ا،پند پلی استایرن/گرافیت EPS) و Terraco EIFS Perma Systems (پشم معدنی) دارای گواهینامه بین المللیبه این م،ی که سیستم ها توسط اشخاص ثالث آزمایش و تایید شده اند تا ا،امات خاصی را برای عملکرد حرارتی، ایمنی آتش سوزی، دوام و اثرات زیست محیطی برآورده کنند.

Terraco نیز عضوی از EAE (انجمن اروپا برای سیستم های کامپوزیتی عایق حرارتی خارجی). این گروه را قادر می‌سازد تا از تخصص EAE در ETICS استفاده کند و آن را با تجربه ۴۰ ساله Terraco در صنعت ،یب کند تا راه‌حل‌های عایق ساختم، پایدار و کارآمد را توسعه دهد.

قدرت نوسازی های کارآمد انرژی: چرا ارتقای ساختمان ها کلیدی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است - تصویر 3 از 5
Terraco EIFS Alpha در Trilogy Apartments در آفریقای ج،ی استفاده شد. این سیستم باعث صرفه جویی در انرژی و آسایش بهتر در داخل خانه شد. تصویر © Terraco

Terraco به طور مداوم برای توسعه، آزمایش و گواهی سیستم های جدید و نوآورانه ETICS / EIFS کار می کند. این، همراه با تعامل مداوم با سهامداران کلیدی در پروژه های تحقیقاتی مش،، تضمین می کند که شرکت در خط مقدم راه حل های ساخت و ساز پایدار و کارآمد باقی می ماند. سیستم های عایق حرارتی Terraco یک گام به سوی آینده ای بهتر، سبزتر و بهتر برای صنعت ساختمان است.




منبع: https://www.archdaily.com/999955/the-power-of-energy-efficient-renovations-why-building-upgrades-are-key-to-fighting-climate-change