فناوری معماری چیست؟ چگونه فناوری صنعت را تغییر می دهد


فناوری معماری چیست؟ چگونه فناوری صنعت را تغییر می دهد

فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 1 از 7
ETH زوریخ/ رقص بتن. تصویر © بنجامین هوفر

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

حرفه ای ها در صنعت AEC به خوبی از مسائلی که با محیط ساخته شده دست و پنجه نرم می کنند آگاه هستند. اینکه صنعت ساختمان بزرگترین مصرف کننده مواد است و مسئول 40 درصد از کل انتشار کربن است، یک واقعیت عادی است. کار ساخت و ساز همچنین یک تولید کننده ، بزرگ است و می تواند تا حد زیادی از اصول طراحی دایره ای بهره مند شود. تقریبا سه چهارم کل پروژه های عمر، معمولاً بیش از بودجه است و تقریباً نیمی از هزینه‌های ساختمان‌ها صرف هزینه‌های سربار می‌شود. در دنیای پر سرعت با چالش های چند وجهی، فناوری و دیجیتالی شدن به دنبال ارائه راه حل های قابل توجهی هستند.

فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 2 از 7فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 3 از 7فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 4 از 7فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 5 از 7فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصاویر بیشتر+ 2

صنعت ساخت‌وساز به‌طور مشهور در انطباق با موج دیجیتالی‌سازی که در حوزه‌های مختلف گسترش یافته، کند بوده است. در سال 2015، مک کینزی شاخص دیجیتالی شدن خود را منتشر کرد و صنعت طراحی و ساخت و ساز را در پایین ترین نقطه پیشرفت به سمت دیجیتالی قرار داد. را نیروی کار در بخش ساخت و ساز در حال پیر شدن است، افزایش تقاضا و پیچیدگی پروژه در حال رشد است و بهره وری کارکنان در حال کاهش است. حتی با وجود بی میلی و عدم اطمینان صنعت، فشار دیجیتال در حال تشدید است.

فناوری معماری چیست؟


مقاله مرتبط

معماری ابر: ردپای مرکز داده


فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 5 از 7
ETH زوریخ/ رقص بتن. تصویر © Axel Crettenand

با درک اهمیت استفاده از فناوری در عصر دیجیتال، فناوری معماری به ،وان یک زمینه مطالعاتی ظهور کرده است که چگونگی تعامل فناوری و طراحی را بررسی می کند. رشته نسبتا جدید با آناتومی و فیزیولوژی ساختمان ها و تولید و عملکرد آنها. در تقاطع طراحی، مهندسی و علم، فناوری معماری به دنبال خودکارسازی و تقویت فرآیند طراحی برای تسریع ساخت و ساز، مدیریت پشتیب، و اطمینان از عملکرد بالای مصالح، سیستم ها و سازه ها است. دیجیتالی شدن فرآیند معماری به تولید، عملکرد، پایداری محیطی و کارایی اقتصادی مربوط می شود.

فناوری معماری به خودی خود یک رشته گسترده است. در حال حاضر، نوآوری هایی مانند مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، طراحی مح،اتی، ساخت رباتیک، تجزیه و تحلیل عملکرد ساختمان و هوش مصنوعی بر این رشته غالب هستند. چندین موضوع تحقیقاتی در حال انجام است و آینده ای را بررسی می کند که در آن فناوری ذاتی فرآیند طراحی است.

استفاده از فناوری برای دستیابی به پیچیدگی در اشکال معماری، بهبود همکاری حرفه ای و استفاده از رویکردهای طراحی مقرون به صرفه از مزایای قابل توجه است. برنامه های کاربردی آینده به طور فزاینده ای نیاز خواهند داشت که حجم زیادی از داده های پیچیده را مدیریت کنند، مدل های طراحی را پیش بینی کنند، سیستم های احیا کننده را در نظر بگیرند و واقعیت افزوده را با دنیای فیزیکی ،یب کنند.

فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 6 از 7
ETH زوریخ/ رقص بتن. تصویر © Axel Crettenand

استفان امت با اشاره به آغاز این رشته جدید در کتاب خود می نویسد: «با افزایش تعداد و پیچیدگی فناوری ها، حرفه ساختمان سازی شروع به تکه تکه شدن کرد. فناوری معماری: تحقیق و عمل. Emmitt در مورد رابطه بین طراحی و فناوری توضیح می دهد و آن را به انقلاب صنعتی بازمی گرداند. اختراع مصالح ساختم، مانند فولاد و بتن مسلح و همچنین لوازم مک،کی مانند آسانسور جرقه نفوذ تکنولوژی در معماری قرن بیست و یکم شد.

برخی از دست اندرکاران تاریخ تولد فناوری معماری را به این تاریخ می دانند زمان نظریه های ویترویوس در مورد موضوع طبقه‌بندی او از گونه‌شناسی، سبک‌ها، مصالح و تکنیک‌های ساخت‌وساز تأثیر قابل‌توجهی بر توسعه رشته‌های متعددی از جمله مهندسی عمران، مهندسی سازه، فناوری معماری و سایر روش‌ها داشت.

آجر، سنگ، الوار و فولاد اصلی ترین مصالح ساختم، بودند که تا پایان قرن بیستم مورد استفاده قرار می گرفتند. روش های ساخت و ساز متکی به کار دستی، ابزارهای کمتر پیچیده و مواد به دست آمده در منطقه است. تکنیک‌های ساختم، مدرن بسیار پیچیده‌تر هستند و دیوارها، کف‌ها و سقف‌های یک ساختمان از اجزا و لایه‌های متعدد ساخته شده‌اند. با پیشرفت روش‌شناسی معماری، تغییر به سمت طراحی با فناوری حیاتی است.

فناوری در حال تغییر صنعت معماری است

فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 4 از 7
دیوارهایی که می توانند گیاهان را رشد دهند. تصویر © Tom Daly

فناوری در حال تغییر اساسی صنعت AEC است که ما آن را می شناسیم. طراحی مبتنی بر داده‌ها، ساختمان‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌های کاربر و زمینه‌ای را برای دستیابی مؤثر به معیارهای عملکرد، پیاده‌سازی کنند. این رویکرد به سازه‌ها اجازه می‌دهد تا به طور مؤثرتری ساخته شوند، تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر گرفته شوند و ،نان راحت‌تر شوند. داده ها ستون فقرات فرآیند طراحی WeWork را تشکیل می دهند. تصمیم‌گیری در مورد مکان‌های ساختمان‌های جدید، نزدیکی به امکانات رفاهی، ترتیب ساخت و ساز و طراحی داخلی بر اساس اطلاعات به دست آمده هدایت می‌شود.

علاوه بر این، معماری سنتی مدل های ،ب و کار، روش های تحویل و سیستم های ارتباطی به سمت برآوردن ا،امات خاص و قابل تحویل منسوخ شده اند. در نتیجه، خدمات معماری در مقیاس پذیری با حفظ کیفیت و ج، زم، پروژه با مشکل مواجه می شوند. فناوری هایی مانند BIM و ابزارهای تجسم به یک روش استاندارد در صنعت تبدیل شده اند. به جای تغییر اساسی در فرآیند طراحی، آنها به تدریج خدمات طراحی فعلی و مدل های تجاری را بهبود بخشیده اند.

فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 2 از 7
واقعیت افزوده در ساخت و ساز تصویر از فولوگرام

در حالی که هزاران مدل ،ب و کار جدید امکان پذیر است، در حال حاضر این صنعت امکان پذیر است توجه به اهمیت در سرمایه گذاری تمرکز بر ارائه ساختمان ها به ،وان محصولات بر اساس تقاضا – مانند Blockable و Wiki،use، ارائه فرآیندهای ساخت و ساز سرتاسر – مانند WeWork و Katerra، و ایجاد بازار دانش برای صنعت AEC – مانند Hypar و BuildX.

فناوری همچنین طراحی را دموکراتیک می کند و آن را برای مخاطبان وسیع تری قابل دسترس می کند. با خودکارسازی و افزایش وظایف سنتی در فرآیند طراحی، هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد و به این ترتیب خدمات طراحی مقرون به صرفه‌تر می‌شوند. در آینده، شهروندان ممکن است این قدرت را داشته باشند طراحی و برنامه ریزی شهری را تحت تأثیر قرار می دهد از طریق داده های کاربر، مع، ، مدل از بالا به پایین بسیاری از شهرها بر اساس ساخته شده اند.

فناوری نه تنها صنعت معماری بلکه نقش یک معمار را تغییر می دهد. متخصص، که به طور دیگری به طراحی، طراحی و جزئیات مشغول بودند، بیشتر درگیر عملکرد، تولید و فرآیندهای ساختمان هستند. تکنولوژیست های معماری دارند درک تخصصی که زیربنای طراحی ساختمان ها است، هم به فرآیند و هم به محصول نهایی مربوط می شود. آنها به‌طور یکپارچه تلاش‌ها را بین دنیای طراحی و مهندسی ادغام می‌کنند و از تفکر کل‌نگر دفاع می‌کنند و ایده‌های مفهومی را با اجرای طراحی پیوند می‌دهند.

فناوری معماری چیست؟  چگونه فناوری در حال تغییر صنعت است - تصویر 3 از 7
WeWork Weihai Lu / Line،use تصویر © Jonathan Leijonhufvud

فناوری نیاز به مهارت های جدیدی دارد که از چندین رشته مانند تجزیه و تحلیل داده ها، کدگذاری و تجسم عبور می کند. نقش معمار گسترده تر می شود و به آنها امکان می دهد به راحتی با صنایع پشتیبان همکاری کنند. داده ها و عملکرد با شهود و خلاقیت در فرآیند طراحی، به دلیل فناوری ها، همزیستی دارند. دیجیتالی شدن با خودکار ، کارهای تکراری و ت،یم کارها به تخصص بسیار تخصصی به بهینه سازی گردش کار سنتی کمک می کند. بنابراین طراحی در هر مرحله از چرخه عمر ساختمان درگیر می شود نه فقط در آغاز.

با افزایش دور دیجیتالی، این صنعت به سمت آینده پیش می رود در جایی که داده‌های عملکرد در هر ساختمان در دسترس است، دانش حرفه‌ای منبع باز و کدگذاری شده است و طراحی بر روی پلتفرم‌های قابل همکاری عمل می‌کند. افرادی که در محیط ساخته شده زندگی می کنند، اقتدار بیشتری در تأثیرگذاری بر طراحی ساختمان خواهند داشت. در نتیجه، طراحان باید فعال‌تر شوند و از نگاه انتقادی استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که معماری و طراحی به اصول خود صادق هستند. چالش عمده بعدی صنعت معماری تضمین این است که فناوری‌های م،ب ایجاد مکان‌ها و فضاهایی برای منافع عمومی را ممکن می‌سازد.




منبع: https://www.archdaily.com/1000647/what-is-architectural-technology-،w-technology-is-changing-the-industry