طراحی پلان آنلاین و هزینه های اجرای آن طراحی پلان آنلاین طراحی دکوراسیون داخلی-سایبان پارس

بانوانی که در یک ساختمان مسکونی فعالیت دارند، به راحتی و سادگی بیشتری برای پخت و سرو غذاها به منظور طراحی مناسب آشپزخانه دارند و همین امر می ‌تواند احتمال کمتری از آن ‌ها را برای نظافت آشپزخانه در نظر بگیرد. به دلیل این‌که لازم است از تمامی لوازم و ابزارهای متعدد برای طبخ غذاها استفاده کند و ظروف بسیاری نیاز است تا بتوان طبخ یک غذا را به همراه داشت. از تمامی قابلمه ها و ظروف متعدد که لازم است در فضای مناسبی قرار بگیرند، ممکن است فضای آشپزخانه را شلوغ جلوه دهد.

به صورت خلاصه، شما نمی توانید برای طراحی پلان همه ساختمان ها یک نسخه بپیچید. به همین خاطر است که توصیه نمی کنم پلان های موجود در اینترنت را به کار ببرید. حتی اگر می خواهید از آن پلان ها استفاده کنید، باید فرم و مشخصات آن ها را با پروژه خود تطبیق دهید. ایده هایی که دوست دارید را بردارید و قسمت هایی که نیاز به اصلاح یا تغییر دارند را عوض کنید تا در نهایت، یک پلان متناسب با نیازهای خود ایجاد کنید. پس از دریافت اطلاعات مهم از دستور نقشه و نیازهای اولیه کارفرمای محترم طراحی پلان آنلاین آغاز می شود ترسیمات اولیه مطابق با اطلاعات دستور نقشه شروع شده و محدوده طراحی مشخص می شود.

  • به ‌عنوان نمونه اگر فضای مدنظر شما ۳۰۰ متر باشد و برای آن ۲ طبقه طراحی کرده‌اید که در ۱۵۰ متر پی‌سازی می ‌باشد، با در نظر گرفتن انتخاب ساختمان ‌های دوبلکس می ‌توانید ۲ ساختمان با ۳۰۰ متر زیربنا را طراحی کنید.
  • این نوع تصمیمات باعث صرف هزینه‌های مالی و اقتصادی، زمان، فرسایش نیروی کار و ماشین آلات، از دست دادن آرامش در هنگام ساخت و در نهایت نارضایتی از کل پروژه می‌شود.
  • بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است.
  • اولین و شاید مهمترین نکته در طراحی نقشه ساختمان مسکونی، توجه به لکه‌گذاری پلان و جانمایی فضاهای عمومی، نیمه عمومی و خصوصی در پلان معماری است.
  • این موارد در طراحی برای سازه های فولادی، بتنی و چوبی به کار می روند.
  • مقیاس ترسیم که میزان کوچک بودن ابعاد نسبت به اندازه واقعی آن ها را نشان می دهد باید در نقشه تعیین گردد.

سازه اسکلت بتنی و دسترسی از شمال به خلق طرح زیبای زیر انجامیده است.این نقشه هم دارای دو طرف نما سه بعدی و همچنین فایل های 3D دکوراسیون داخلی است. طراحان خانه معمار این نقشه ساختمان ویلایی را به صورت دو طبقه و با سازه اسکلت بنایی طراحی کرده اند.موقعیت خوب این زمین ،دسترسی از دو طرف شمال و جنوب را امکان پذیر ساخته است. موقعیت دسترسی ساختمان از شمال و در سه طبقه طراحی شده و نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است . نشانه ها و علامات زیاد و متنوعی در پلان های ساختمانی وجود دارد که هرکدام معنی خاصی را به ما نشان میدهد.

اصول طراحی ساختمان[ویرایش]

همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد. مساحت آشپزخانه باید حداقل ده درصد زیربنای مفید کل متراژ فضا و محیط باشد. اولین و شاید مهمترین نکته در طراحی نقشه ساختمان مسکونی، توجه به لکه‌گذاری پلان و جانمایی فضاهای عمومی، نیمه عمومی و خصوصی در پلان معماری است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نحوه لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های شمالی و جنوبی با هم متفاوت است. در ادامه، لکه‌گذاری پلان معماری در زمین‌های شمالی و جنوبی را با هم بررسی می‌کنیم. عوامل تأثیرگذار بسیاری در طراحی نقشه ساختمان مسکونی وجود دارد که در زمان طراحی پلان معماری باید به آن توجه کنید.

مراحل مهم نقشه خوانی ساختمان

در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود. این نقشه ها به روش دوبعدی و سه بعدی، این امکان را به طراح می دهد که تصاویر و تجسمات ذهنی خود را عملی کند و از اجرایی بودن آن پلان تا حدودی مطمئن شود. نقشه ویلایی در دو طبقه طراحی گردیده است.موقعیت دسترسی آن از شمال و غرب و با سازه فلزی طراحی گردیده است. در طبقه همکف این ساختمان چهار خواب بزرگ قرار دارد.این نقشه خانه ویلایی را حتما ببینید. طبقات نیز شامل یک طبقه پارکینگ به همراه چهار طبقه مسکونی هستند.در هر طبقه نیز دو واحد سه خوابه تعبیه شده است. نقشه خانه مشاهده شده در زیر دارای دو طبقه می باشد که به صورت دوبلکس طراحی شده است.

این نقشه توسط تیم طراح خانه معمار به صورت دوبلکس طراحی گردیده است.سازه آن اسکلت بتنی با دسترسی از سمت شمال در نظر گرفته شده است.برای دریافت فایل اجرایی این نقشه به همرا فایل اجرایی نما اختصاصی آن اینجا کلیک کنید . این نقشه در یک طبقه طراحی شده و صرفه جویی در هزینه از دید کارفرما در نوع سازه آن تاثیر داشت و سازه ی خانه مصالح بنایی طراحی گردید. انتخاب سازه آن موثر از یک طبقه بودن ساختمان و هزینه کمتری نسبت به اسکلت بتنی برای کارفرما است. طراح خوب کسی است که این محدودیت ها را شناسایی و جایگزین مناسبی برایشان پیدا کند. اگر قصد دارید یک سازه‌ی مسکونی را طراحی آپارتمان کنید شیوه‌ی کار با ترسیم نقشه‌ی یک سازه‌ی تجاری کاملا متفاوت خواهد بود.

این نوع تصمیمات باعث صرف هزینه‌های مالی و اقتصادی، زمان، فرسایش نیروی کار و ماشین آلات، از دست دادن آرامش در هنگام ساخت و در نهایت نارضایتی از کل پروژه می‌شود. 2- در یک نقشه غیر اصولی و با روابط فضایی نادرست و غیر استاندارد، فضاها و ارتباط آن‌ها با هم، کیفیت لازمه برای زندگی مطلوب را نخواهد داشت. زمانی که یک ساختمان با نقشه (پلان) بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته می‌شود و خانواده‌ها در مجله خبری سایبان پارس آن ساکن می‌شوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس می‌کنند. دغدغۀ اصلی و مهم کارفرماها هزینه‌های مالی سنگین و غیرضروری است که به پروژه تحمیل می‌شود و توجیه اقتصادی ساخت را از بین می‌برد. از این رو در این مقاله به بررسی علت‌ها و حل مشکلات و یا پیگیری از وقوع چنین مسائلی در پروژه‌های ساختمانی می‌پردازیم. برای دانلود آموزش ترسیم پلان معماری با 7 دستور اتوکد ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.

به دنبال این موضوع انواع نقشه ساختمانی می توانند به شما این اطمینان را دهند که همه متخصصان مختلف که در یک پروژه ساختمانی کار می کنند قبل از شروع پروژه می دانند که روی چه چیزی کار کنند و نتیجه نهایی ساخت چه خواهد شد. حال با در نظر گرفتن موقعیت جغرافی محل ساختمان لازم است که اقدام به نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد و از این طریق میزان شدت تابش نور خورشید را بکاهد و با در نظر گرفتن پنجره ‌ها با ارتفاع و عرض مناسب نور وارد شده را کمتر کند. به همین سبب با در نظر گرفتن این مسئله می ‌توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را نیز طراحی کرد.

گذران اوقات در مکانی که انسان آن را دوست داشته باشد، لذت بخش است و باعث می‌شود کیفیت رفتاری و زندگی انسان بالا می رود. با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود. بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است. اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد.

مساحت اتاق خواب ‌ها نیز نکته‌ای حائز اهمیت دیگری در راستای طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می باشد. با در نظر گرفتن نوع جنسیت فرزندان لازم است که اتاق خواب آن‌ ها در فضای مناسبی از یک ساختمان قرار بگیرد و همانند اتاق خواب بزرگسالان دارای فضای خصوصی باشد. در رابطه با ابعاد و محل قرارگیری خوابه فرزندان لازم است بدانید که باید میزان کمی کوچک‌تر از اتاق خواب مستر در نظر گرفته شود و در نزدیکی اتاق خواب مستر نیز باشند. آشپزخانه کثیف چیست؟آشپزخانه کثیف فضایی است که با در نظر گرفتن فضای کلی ساختمان موجود شما لازم است که برای طبخ انواع غذا و یا سرخ پز خانه‌ها استفاده می‌ شود. این فضا خارج از دید ساکنین می باشد و برای پخت ‌و پز و راحتی می ‌توان از این آشپزخانه استفاده کرد.