طراحی پلان آنلاین مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران

به همین جهت است که از این طریق آشپزخانه اپن می ‌تواند برای آن ‌ها مؤثر واقع شود. اما ممکن است بعد از این‌که خرید میز ناهارخوری را به همراه داشتند، در محل قرارگیری آن استفاده کافی از آن نداشته باشند و همین امر می ‌تواند یک معضل بسیار بزرگ برای وجود دیگر لوازم خانه اعم از مبلمان به وجود بیاورد. لازم است که حتماً محل و حفره‌ای که برای وجود آسانسور مورد نیاز است را تعبیه کنید و حتماً در نقش اجرایی خود از آن استفاده کنید و به مرور زمان بعداً می توانید دستگاه آسانسور یا بالابر ها را به آن اضافه کنید. پس از شکل گیری پلان، میبایستی هر فضا به نسبت کاربرد آن در آن مبلمان چیده شود برای مبلمان کردن فضا میتوان ازفایل های آماده استفاده نمود.

اما لازم به ذکر است بدانید که تمامی ساختمان ‌ها نمی ‌توانند از اتاق ‌های ۳ خوابه استفاده کند. به دلیل این‌که وجود نور در محل پذیرایی بسیار مهم شمرده می ‌شود و یکی از نکات مثبت برای سالن پذیرایی می باشد، لازم است که در این سالن پرده ‌های عریض در نظر گرفته شود. مهم ‌ترین نقشی که در این فضا می ‌تواند طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشد، پرده‌ها هستند. با در نظر گرفتن نوع اقلیم لازم است که ساختمان به واسطه پنجره‌ها ارتباط مؤثری با فضای داخلی و خارجی برقرار کند تا از این طریق سالن پذیرایی بتواند جلوه خاصی به محیط ببخشد و در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری طراحی منحصر به ‌فردی را ایفا می کند. پلان در واقع یک نقشه ساختمانی را از بالا نشان می دهد و با استفاده از آن می توان تمامی بخش های یک طبقه را مشاهده کرد.

نقشه ساختمان سه طبقه که با سازه اسکلت بنایی پیاده سازی شده است.این نقشه دارای موقعیت دسترسی از سمت شمال است و دو واحد سه خوابه به اضافه پارکینگ را شامل می شود. ساختمان در زمینی با موقعیت شمالی واقع شده.سازه این ساختمان اسکلت بتنی می باشد. به همین خاطر حداقل فضا به حجم دیوار اختصاص یافته .ایننقشه ساختمان سه خوابه دارای هال پذیرایی مجزا و فضایی برای نهار خوری است. اتاق خواب مهمانلازم است که در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اتاق خواب مهمان نیز در نظر گرفته شود. این نکته حائز اهمیت می‌باشد که اتاق خواب مهمان در عرصه عمومی ساختمان بنا شود و لازم است که حتماً سرویس و حمام در این مکان در نظر گرفته شود.

  • از سقف هایی که بسیار رایج شده اند می توان به سقف کوبیاکس ، یوبوت و عرشه فولادی در سازه های فلزی اشاره کرد.
  • در نظر گرفتن مساحت مفید برای اتاق خواب‌ ها نیز می تواند ۲ عامل بسیار مهم در رابطه با طراحی نشیمن خصوصی باشد که لازم است در راستای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر این نکات را در نظر گرفت.
  • با در نظر گرفتن این‌که فضای آشپزخانه بیش از حد ممکن بسیار بزرگ باشد، می‌ تواند مشکلات متعدد دیگری به وجود بیاورد و می ‌تواند مثلث کار در آشپزخانه را بسیار طولانی‌تر کند.
  • اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد.
  • در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود.

تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد. مساحت آشپزخانه باید حداقل ده درصد زیربنای مفید کل متراژ فضا و محیط باشد. آیا به دنبال یکطراحی نقشه ساختمان مسکونی با عرض ۱۱ تا ۱۰ متر می گردید؟ در این بخش قصد معرفی طراحی نقشه ساختمان مسکونی را داریم که با عرض ۱۱.۸ متر طراحی شده است. این نقشه در زمین شمالی جنوبی به مساحت ۱۱.۹×۳۰.۲ موقعیت یابی شده که شما می توانید این پلان را در زمین هایی با مساحت بیشتر نیز اجرا نمایید.

البته برخی از افراد بسیار در راستای در نظر گرفتن تلویزیون اشتباه می‌کنند و ممکن است که تلویزیون را در فضای پذیرایی قرار دهد. لازم به ذکر است بدانید در طراحی، این نکته بسیار حائز اهمیتی است که جایگاه تلویزیون در بخش یا هال و نشیمن می ‌باشد. اگر شما نیز قصد دارید که یک نقشه ساختمان ویلایی در نظر بگیرید، بهتر است بدانید که می ‌توانید با در نظر گرفتن یک معمار خوب تمامی نواقص زمین مدنظر خود را بپوشانید و از این طریق بتوانید یک حیاط هندسی منظم را تعبیه و طراحی کنید. در ادامه این مطلب با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم.

نقشه برداری و نقشه کشی ساختمان در تهران

مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد . دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود . پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید.

منظور از طراحی پلان و نقشه ساختمان چیست؟

بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند. بدیهی است که در این صورت، اتاق‌خواب‌ها باید در ضلع جنوبی و مشرف به خیابان طراحی شود. لکه گذاری و جانمایی فضای داخلی پلانمهم‌ترین و اولین چیزی که در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متر ماه مهم شمرده می‌ شود، این است که لکه گذاری پلان و جانمایی برای فضاهای عمومی و نیمه عمومی توجه بسیاری داشته باشید.

پس از مشخص شدن مساحت طراحی و نیاز های کارفرما تقسیم بندی فضاها آغاز می شود . تامین تعداد حداکثری پارکینگ که نیاز اکثر کارفرمایان است باعث می شود که طراحی نقشه ساختمان با جانمایی دستگاه پله و آسانسور و چیدمان ماشین ها در پارکینگ مطابق با آکس بندی ستون های سازه ای آغاز شود. داشتن اتاق خواب با ابعاد استاندار و نور کافی، سالن بزرگ و تفکیک شده از فضای نشیمن خصوصی، فضای تقسیم اتاق ها، آشپزخانه ای با ابعاد مناسب و موقعیت قرارگیری با بالاترین امکان بهره برداری از جمله نکاتی هستند که در پلان های مسکونی باید رعایت شوند. مساحت و اندازه فضای داخلی پلان معماریهنگامی‌که قصد طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر دارید، لازم است که حداکثر دقت را برای ابعاد آن در نظر بگیرید.

• در طراحی نقشه های ساختمانی باید به قوانین و مقررات شهرداری و نظام مهندسی توجه شود. تمامی نقشه ها پلان ها باید براساس قوانین و در چهارچوب مقررات ذکر شده در مباحث نظام مهندسی باشند. هر گونه مغایرت در نقشه های طراحی شده موجب رد و عدم تایید نقشه ها می گردد . • توجه به بودجه و هزینه ای که کارفرما در نظر دارد نیز بسیار مهم است. طراح باید بسته به بودجه ای که کارفرما برای ساختمان خود در نظر گرفته است، آن را طراحی کند. مطمئنا طراحی ساختمان مجلل و چند طبقه که بسیار زیباست، توجه همه را جلب می کند اما این هنر یک طراح است که با توجه به بودجه کارفرما بهترین طراحی را برای ساختمان انجام دهد.

1 – اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه را دارید اولین گام نقشه برداری ساختمان است پس از تهیه نقشه وضع موجود مهندس طراح شروع به تغییر نقشه یا طراحی داخلی می نماید. در شرکت مهندسی آرین پاراکس طیف گسترده ای از خدمات مهندسی از تهیه نقشه تا نظارت و اجرای ساختمان ارائه می گردد بنابراین از برون سپاری هر قسمت از ساختمان به اشخاص دیگر بی نیار خواهید بود و از پیشرفت پروژه خود توسط یک تیم حرفه ای لذت خواهید برد. که از 25 سال پیش تا همین امروز مشغول به فعالیت در حوزه طراحی نقشه ساختمان، نظارت و اجرای ساخت و ساز ها بوده است.