طراحی نقشه ساختمان و طراحی پلان ساختمان اویم شاهانه-سایبان پارس

سلام برای طراحی و محاسبه ساختمانی ویلایی ( دوطبقه بالای پیلوت ) به متراژ هر طبقه 185 متر مربع ( جمعاً 550 متر مربع ) در شهر ارومیه با موقعیت استقرار شمالی و درصد اشغال اخذ شده برای تهیه نقشه 75 درصد چقدر هزینه می گیرید . اولین کاری که برای شروع طراحی نقشه ساختمان لازم است کروکی و مشخصات زمین است در ابتدا عوارض و مشخصات زمین مثل گذرها ( حدود اربعه) ، شیب زمین ، جهت شمال و جنوب ، محل قرارگیری ساختمان و همسایه ها مورد بررسی قرار می گیرند. پس از طراحی نقشه ساختمان بصورت دو مجله خبری سایبان پارس بعدی و تایید اولیه توسط کارفرما طراحان آرین پاراکس اقدام به مدل سازی پلان و طراحی سه بعدی می کنند. نقشه سه طبقه ساختمان زیر دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه آن اسکلت بتنی است و از پارکینگ و دو طبقه مانند هم(تیپ) تشکیل شده است. این ساختمان دو واحدی است به گونه ای که در هر طبقه یک واحد سه خواب قرار گرفته است. پلان مسکونی سه طبقه دارای دسترسی از جنوب ( ورودی از حیاط ) می باشد.سازه ی اجرا شده در این پروژه سازه بتنی است.این طراحی شامل طبقات زیرزمین،همکف و اول می باشد.

  • به دلیل این‌که لازم است از تمامی لوازم و ابزارهای متعدد برای طبخ غذاها استفاده کند و ظروف بسیاری نیاز است تا بتوان طبخ یک غذا را به همراه داشت.
  • ممکن است خواب مستر دارای زیرمجموعه ‌هایی همانند مستر، کلوززینگ روم، اتاق لباس، اتاق آیینه و دیگر موارد باشد.
  • اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود.
  • برخی از افراد نیز با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود از خرید زمین‌ های شمالی برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر استفاده می کنند.
  • پی یا فونداسیون انواع مختلفی دارد ممکن است به صورت نواری یا منفرد باشد.

این آشپزخانه در کنار و یا انتهای آشپزخانه اصلی قرار می‌گیرد و تمامی پخت غذا ‌ها در این منطقه انجام می شود. حال ممکن است سوال داشته باشید که کدام یک از آشپزخانه هایی که پشت آشپزخانه در کنار آشپزخانه طراحی می‌گردند، برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر مناسب می باشد. البته در برخی موارد ممکن است اگر سن شما زیاد باشد، پله‌هایی که در فضای اختصاصی ساختمان دوبلکس خود در نظر گرفته‌اید با مشکلات متعددی رو به رو باشد. توصیه و پیشنهاد تمامی معماران و نقشه کشان برای تخصیص دادن تعداد طبقات به کارفرمایان این است که برای زمان حال خود تصمیم بگیرند. یعنی با در نظر گرفتن سن مناسب خود، نیازها و میزان بودجه‌ای در نظر گرفته شده خود بتوانند اقدام به ساخت و تهیه نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را داشته باشند و پیش‌بینی برای ساخت طبقات متعدد نکنند.

در شرکت آرین پاراکس مرحله بعدی جلسه با کارفرما و بررسی خواسته های ایشان است در واقع قبل از شروع نقشه کشی ساختمان کلیه خواسته های کارفرما بررسی خواهد شد و در مورد آن بحث و تبادل نظر می شود. گروه فنی مهندسی کهن با کادر متخصص و مهندسین بنام مفتخر است تا در زمینه طراحی انواع ساختمان‌ها با کارفرماهای متعدد از خود آثار ماندگاری خلق کند. روند طراحی در شرکت کهن بصورت مشارکتی بوده؛ بدین منظور کارفرما همه ایده‌های خود را با کادر مهندسین طراح بازگو کرده و هر تصوری که در فکر خود از خانه آرزوها دارد، شرح می‌دهد. سپس گروه کهن با علم به مهندسی روز علایق کارفرما را بررسی و به سمت ایده‌آل‌ها فرم داده و با خلاقیت و تخصص محصولی کارآمد که پاسخگو به حداکثر نیاز کارفرما بوده را ارائه می‌دهد.

سازه به کار رفته در آن اسکلت فلزی است.جزییات بیشتر پلان ساختمان دو طبقه را ببینید. نقشه ساختمان یک طبقه ویلایی دارای سه خواب است.موقعیت دسترسی خوبی از شمال و جنوب دارد. سازه ساختمان در این نقشه تلفیقی از اسکلت بتنی و اسکلت بنایی است .دسترسی ساختمان از سمت جنوب و غرب می باشد و دارای سه اتاق خواب است .

نقشه یک طبقه

در مورد سرویس‌بهداشتی و حمام هم باید این نکته را مدنظر داشته باشید و این فضاها را طوری طراحی کنید که درِ ورودی آن‌ها از هیچ‌کدام از فضاهای پذیرایی، ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه قابل رؤیت نباشد. این ساختمان جنوبی از سمت شرق نیز دسترسی دارد.برای آن لنداسکیپ و استخر زیبایی طراحی شده است. سازه ساختمان بتنی است و نمای زیبا و مدرن آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

حال در نظر داریم که در ادامه این موضوع تفکیک و تشریح انواع اتاق خواب‌ ها را برای شما به ‌همراه داشته باشیم. به دلیل این‌که وجود نور در محل پذیرایی بسیار مهم شمرده می ‌شود و یکی از نکات مثبت برای سالن پذیرایی می باشد، لازم است که در این سالن پرده ‌های عریض در نظر گرفته شود. مهم ‌ترین نقشی که در این فضا می ‌تواند طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشد، پرده‌ها هستند. با در نظر گرفتن نوع اقلیم لازم است که ساختمان به واسطه پنجره‌ها ارتباط مؤثری با فضای داخلی و خارجی برقرار کند تا از این طریق سالن پذیرایی بتواند جلوه خاصی به محیط ببخشد و در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری طراحی منحصر به ‌فردی را ایفا می کند.

نکات مهم و الزامی در طراحی نقشه معماری

در فضاهای نشیمن خصوصی لازم است که نور با شدت بسیار زیادی نباشد و به صورت کنترل شده به فضای پیرامون بتابد. همان‌طور که در نظر داشتیم و برای شما ذکر کردیم آشپزخانه از مهم‌ترین مکان های یک خانه می باشد. به همین جهت تهویه مناسب و طراحی آن برای آشپزخانه و نورگیری مناسب مهم شمرده می شود. حال لازم است در نظر گرفت که چه ویژگی‌ هایی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر برای ساختمان در آشپزخانه در نظر گرفت تا تمامی خواسته‌ های بانوان از یک آشپزخانه برطرف شود.

در این مقاله از بام آرک قصد داریم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر برای شما صحبت کنیم. برای این‌که بتوان ۱ خانه بنا کرد، لازم است که نقشه ساختمان آن از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار باشد. بهتر است بدانید از علائمی که نشان می دهد، نقشه ساختمان با عرض ۸ متر دارای کیفیت مناسبی می ‌باشد، این است که بتواند یک عملکرد خوب برای افرادی که در آن مکان زندگی می کنند، داشته باشد. طراحی کامل یک مجموعه ی ویلایی شامل فضای نشیمن، اتاق خواب های مستر و عادی، طراحی محوطه و باغ، فضاهای جانبی لنداسکیپ شامل فضای آتشدان، فضای باربیکیو، مسیرهای با پوشش گیاهی سبز و دلنشین، جکوزی و استخر، فضاهای استراحت و نشیمن می شود .

حداقل ابعاد برای در نظر گرفتن سرویس ‌های بهداشتی بین ۱۴۰ در ۶۰ یا ۱۲۰ در ۱۸۰ می‌باشد که لازم است در این فضا تعبیه گردد. البته این امری منطقی می باشد که نیاز است فضای مدنظر با سلیقه کارفرما مطابقت داشته باشد. اما لازم به ذکر است بدانید که در فضاهای کوچک‌تر نقشه ساختمان با عرض ۸ متر نیز می ‌تواند ایده‌های مناسبی را به همراه داشته باشد. با در نظر گرفتن زمین هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای در نظر گرفتن نقشه‌های ساختمانی نخواهید داشت. برخی از کارفرمایان ممکن است خواسته ‌ها و نیاز های متفاوتی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشند و برخی دیگر ممکن است از پله گریزان باشند و قابلیت این‌که بتوانند یک زمین را برای طرح موردنظر خود انتخاب کنند، نداشته باشند.