طراحی نقشه ساختمان مسکونی بهترین پلان اینجاست

شامل آشپزخانه، نشیمن و غذاخوری می‌شود و این عرصه بهتر است دارای محیط آرام، متراژ مناسب برای قرارگیری تلویزیون و دیگر وسایل باشد. ضمنا باتوجه به کاربردی بودن است قسمت بهتر است در ارتباط با ورودی و بالکن باشد. رعایت کردن یکسری از عوامل در طراحی پلان ساختمان باعث به حداقل رساندن هزینه های اجرای آن می شود. برای مثال در کاربری مسکونی نور جنوب برای آشپزخانه نامطلوب می باشد و برای پذیرایی و اتاق خواب بسیار مطلوب است.

  • به همین جهت استفاده از طبق نقشه طبقه همکف برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.
  • حال ممکن است در خانه‌های دوبلکس مدرن به این فکر کنید که در طبقه اول لازم است طراحی چه فضایی صورت بگیرد؟ بهتر است بدانید عموماً در طبقه اول ساختمان های دوبلکس یک خواب مستر که می ‌تواند فضای خصوصی برای والدین باشد، در نظر گرفته می شود.
  • طراحی نقشه ساختمان و نقشه برداری و نقشه کشی ساختمان یکی از مهم ترین خدمات شرکت ساختمانی ریبیلدینگ میباشد.
  • حال با در نظر گرفتن موقعیت جغرافی محل ساختمان لازم است که اقدام به نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد و از این طریق میزان شدت تابش نور خورشید را بکاهد و با در نظر گرفتن پنجره ‌ها با ارتفاع و عرض مناسب نور وارد شده را کمتر کند.
  • کارفرما تمام نیازهای خود را در قالب یک فایل آماده کرده و در جلسه اولیه با خود همراه داشتند.

در صورتی که نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه کشی ساختمان و مراحل تهیه نقشه را دارید با کارشناسان و مشاوران آرین پاراکس در ارتباط باشید. جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت دکوراسیون داخلی ، نمای ساختمان و یا قسمت دانستنی ها مراجعه نمایید همچنین جهت راهنمایی های بیشتر در قسمت تماس با ما پیام بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند. برای تهیه ی برگه های نظام مهندسی شما می توانید به شرکت های معماری مراجعه کنید که آنها شما را در انجام فرایندهای لازم یاری می کنند .

نقشه ساختمان چهار طبقه

در مورد سرویس‌بهداشتی و حمام هم باید این نکته را مدنظر داشته باشید و این فضاها را طوری طراحی کنید که درِ ورودی آن‌ها از هیچ‌کدام از فضاهای پذیرایی، ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه قابل رؤیت نباشد. بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد! به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خوابی را در نظر بگیرید که عرض پنجره آن ۳ متر است. این ساختمان جنوبی از سمت شرق نیز دسترسی دارد.برای آن لنداسکیپ و استخر زیبایی طراحی شده است. سازه ساختمان بتنی است و نمای زیبا و مدرن آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

اهمیت طراحی پلان طبقات

نقشه های معماری جزییات دقیقی از سبک و زیبایی شناسی پروژه ارائه می دهد . از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند. این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود.

طراحی نقشه های فاز یک معماری

بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق می‌فتد که آشپزخانه با کمی عقب‌نشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهره‌برداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرم‌شدن بیش‌ازحد آشپزخانه جلوگیری شود. آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود. دسترسی به ساختمان از سمت شمال و غرب است .دارای بخش تجاری و دو واحد مستقل بر روی آن است که هر واحد در یک طبقه است. خلاصه ی کلام اینکه، به لحاظ تناسبات، زمین با بر 11 متری میتواند زمین بهتری باشد، اما نقشه ی نهایی ای که طراحی می شود بستگی بسیاری به خلاقیت معمار و طراح آن دارد.