طراحی نقشه ساختمان طراحی نقشه های معماری اصلی ترین نکات در طراحی اصولی نقشه ساختمان

تا مبلمان نشود،نمی توان پی به اشتباهات آن برد؛اینجاست که نقش طراح و یک نقشه ساختمانی مطلوب،نمود پیدا می کند .خانه معمار با بیش از دو دهه تجربه در حوزه طراحی نقشه ساختمان مسکونی به شما تضمین می دهد،که این اشتباهات برای مشتریانش رخ نخواهد داد. طبقات نیز شامل یک طبقه پارکینگ به همراه چهار طبقه مسکونی هستند.در هر طبقه نیز دو واحد سه خوابه تعبیه شده است. نقشه سه طبقه ساختمان زیر دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه آن اسکلت بتنی است و از پارکینگ و دو طبقه مانند هم(تیپ) تشکیل شده است. این ساختمان دو واحدی است به گونه ای که در هر طبقه یک واحد سه خواب قرار گرفته است. نقشه خانه مشاهده شده در زیر دارای دو طبقه می باشد که به صورت دوبلکس طراحی شده است.

  • برای دانلود آموزش ترسیم پلان معماری با 7 دستور اتوکد ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.
  • اگر فضای کافی برای محوطه سازی ندارید طراحی بام ساختمان گرینه مناسبی برای شما خواهد بود.
  • از همین طریق نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می ‌تواند برای شما مفید واقع شوند.
  • چنانچه برای عمل نقشه برداری و نقشی کشی ساختمان در تهران به دنبال بهترین های این حوزه میگردید.
  • حال ممکن است در برخی موارد شما هزینه لازم برای خرید آسانسور یا بالابر خانگی را نداشته باشید.

طراحی نقشه سه بعدی از ساختمان بهترین روشی میتواند باشد که پروژه را با بهترین جزئیات به تصویر بکشد. معمولا طراحی نقشه ساختمان پایه و اساس هر پروژه ی ساختمانی بوده است. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند.

محل قرارگیری توالت و حمام در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟

این برگه ها شامل برگه های برداشت موقعیت ملک، نقشه های فاز یک طراحی معماری،نقشه های سازه و محاسبات ، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال ، استحکام بنا و… طراحی نقشه های معماری بر طبق دستور نقشه ، پلان و نماها ، ضوابط و قوانین شهرداری و با توجه به نیاز کارفرما و پیشنهادات طراحان و مهندسین و کارشناسان عمران و معماری انجام می شود . برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید. قطعا طراحی نقشه هر بنایی با توجه به نیازها و شرایط آن بنا نسبت به طراحی نقشه سازه های دیگر متفاوت است.

در زمینه طراحی پلان های معماری می توانید از طراحان شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح کمک بخواهید تا در تمام زمینه های معماری شما را راهنمایی فرمایند. همان طور که می دانید بهترین نرم افزار برای رسم نقشه های معماری نرم افزار اتوکد است که سالیان سال است معماران از آن برای نقشه کشی استفاده می کنند. هنگامی که در حال رسم نقشه با این نرم افزار هستید فضا ها را در ذهنتان به صورت سه بعدی تصور کنید به گونه ای که گویی در حال قدم زدم در آن فضا هستید این کار به شما کمک میکند با ذهنی باز تر طراحی کنید و نقشه ای که رسم می کنید قابل اجرا باشد. نمای ساختمان بسته به طراحی پلان، چیدمان فضاها و نحوه قرارگیری باز شوهای طراحی می شود (شکل گیری نمای ساختمان به این عوامل بستگی دارد). شما در نما ارتفاع ساختمان، پیشامدگی، تورفتگی، بالکن، باز شوها (درب و پنجره ها)، پله خانه و غیره راه مشاهده می کنید. طراحی معماری ساختمان در واقع پلان ها، طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان را در برمی گیرد.

طراحی فضای سبز و محوطه در خانه های ویلایی بسیار رایج است البته طراحی نقشه محوطه در روف گاردن و حیاط ساختمان های شهری بسیار کاربرد دارد. طراحی محوطه و فضای سبز هم مانند نمای ساختمان به صورت سه بعدی و انیمیشن ارائه می گردد. برای مثال برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی، در فدم اول قسمت هایی از دکوراسیون اتاق خواب والدین، دکوراسیون اتاق بزرگسال و کودک و نوزاد و حتی دکوراسیون اتاق پسرانه و دخترانه، دکوراسیون پذیرایی و نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه باید بررسی و تحلیل شود.

در شرکت آرین پاراکس برای نقشه کشی ساختمان نیازهای ساختمان و کارفرما مورد بررسی قرار می گیرد و خدمات مهندسی طبق ضوابط شهری و نیاز مالکین محترم ارائه می گردد. ما در شرکت آرین پاراکس قبل از طراحی پلان ساختمان روابط فضایی محیط را بررسی می کنیم و طبق آن طراحی کنیم. بررسی سایت و محدودیت های سایت طراحی بسیار مهم است چراکه مستقیما در طراحی پلان تاثیر گذار است.

در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. گروه فنی مهندسی کهن با کادر متخصص و مهندسین بنام مفتخر است تا در زمینه طراحی انواع ساختمان ها با کارفرما های متعدد از خود آثار ماندگاری خلق کند. روند طراحی در شرکت کهن بصورت مشارکتی بوده بدین منظور کارفرما همه ایده های خود را با کادر مهندسین طراح بازگو کرده و هر تصوری که در فکر خود از خانه آرزو ها دارد، شرح می دهد. سپس گروه کهن با علم به مهندسی روز علایق کارفرما را بررسی و به سمت ایده آل ها فرم داده و با خلاقیت و تخصص محصولی کارآمد که پاسخگو به حداکثر نیاز کارفرما بوده را ارائه می دهد. این روند را مشارکت در طرح می نامند که گروه فنی مهندسی کهن با پیروی از این موضوع صاحب آثار بسیاری شده است. 8-یک طرح ویلا و یا آپارتمان خوب باید کامل باشد و همه جانبه باید اصولی و خوب باشد یعنی هم باید پلان زیبا و هم نمای خوبی داشته باشد تا در نهایت پروژه‌ای کامل باشد.

طراحی نقشه های فاز یک معماری شامل موارد زیر می شود :

همانطور که گفته شد ، طرح ها و پلان های فاز یک ، شالوده ی همه ی مراحل بعدی می باشند که بایستی همه ی درخواست های کارفرما اعمال شود و همچنین در کنار برآورده شدن علایق و سلایق کارفرما، بایستی ضوابط و مقررات شهرداری ، آتش نشانی و تمام استانداردهای مد نظر نیز رعایت بشود . در انتها طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری ارسال و بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری ، آتش نشانی نیز باشد که از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک ، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود . از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود. در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد.

نحوه محاسبات سازه و ستون گذاری برای تامین پارکینگ‌ها بسیار مهم است، با توجه به تعداد پارکینگ‌ها ستون‌ها بایستی تا حد امکان موازی باشند و با فاصله‌های حدودی4 الی 7.5 متر نسبت به یکدیگر قرار گیرند تا سازه ای بهینه و سبک داشته باشیم. در نظر گرفتن محل پارکینگ ها و تعداد آن ها بسیار مهم است و تاثیر مستقیم در پلان ستون گذاری فضا دارد. در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد. معمولا در پهنه بندی مسکونی که با حرف R تعریف می شود تا 60 درصد زمین + 2 متر مالک مجاز به ساخت بنا است. در برخی از پهنه بندی ها حداکثر سطح اشغال به 40 درصد کاهش می یاید یا حتی اجازه ساخت بنای مسکونی در آن ممنوع است و فقط می توان در آن یک سوله صنعتی یا بنای تجاری داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آزمون نظام‌مهندسی و دریافت آموزش‌های رایگان، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. سلام، استاد گرامی باتشکر و سپاسگزاری از الطاف و محبتتان که در این زمینه مساعدت و یاری می فرمایید.