طراحی نقشه ساختمان طراحی نقشه های معماری اصلی ترین نکات در طراحی اصولی نقشه ساختمان-سایبان پارس

امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد. طبیعی است که خیلی از افراد واحدهای سه‌خوابه را به واحدهای دوخوابه ترجیح می‌دهند، اما باید توجه داشت که در هر ساختمانی و با هر متراژ زیربنایی نمی‌شود واحدهای سه‌خوابه طراحی کرد. دسترسی این ساختمان بسیار عالیست به گونه ای که از دو طرف شمال و جنوب دسترسی دارد. در آن از مصالح بتنی استفاده شده و شامل دو طبقه بر روی طبقه پارکینگ است.هر کدام از این طبقات نیز شامل یک واحد سه خواب هستند. نقشه با عرض 10 متر طراحی شده است .در طبقه ی همکف پارکینگ و یک واحد مستقل قرار دارد .طبقه اول به یک واحد دو خوابه و طبقه دوم به یک واحد سه خوابه اختصاص یافته است. نقشه تمام دوبلکس طراحی شده و برای مقاومت بیشتر بنا از سازه بتنی در آن به کار رفته است.دسترسی از جنوب دارد و نمای ویژه ای برای آن تدارک دیده شده است.

  • دسترسی از دو سمت شمال و جنوب به همراه دو طرف نمای 3d ،زیبایی منحصر به فردی به این نقشه داده است.سازه این ساختمان اسکلت بنایی می باشد و دارای سه طبقه است.
  • به همین جهت استفاده از طبق نقشه طبقه همکف برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.
  • البته لازم است بدانید که در نظر گرفتن این موضوع برای برخی از فضاها همانند پذیرایی تا بخشی صحیح می‌ باشد.
  • اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد.
  • از آن جایی که می خواهیم به شرح فرایند و مراحل طراحی پلان بپردازیم، متراژ، موقعیت و فرم زمین برای ما اهمیتی ندارند.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی این ساختمان که تمام دوبلکس است، دارای دسترسی از شمال وجنوب می باشد.سازه به کار رفته در آن بنایی است و دارای دو طرف نما کلاسیک است. نقشه ساختمان در سه طبقه و دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه به کار گرفته شده در آن اسکلت بنایی است و فایل نمای شیک آن در پکیج همراه پروژه قرار دارد. نکته پایانی در رابطه با بالکن ها و طراحی منحصر به‌ فرد آن‌ ها این است که برای ظاهری زیبای بالکن لازم است که نمای آن را هم‌اندازه با جداره اصلی نمای ساختمان در نظر نگرفت. پیشنهاد ما مجله خبری سایبان پارس بر این است که قسمت جلوی آن را کمی جلوتر یا عقب‌تر از نمای اصلی ساختمان طراحی کنید تا بتوانید یک نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید. از مهم‌ترین دلایل اصلی که طراحی اپن برای آشپزخانه‌ های ایرانی و نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر گرفته شد، این موضوع است که حیا و محافظه ‌کار بودن تمام ایرانیان سبب شد که آشپزخانه ‌های اپن جایگاه ویژه‌ای در طراحی‌های آشپزخانه ایرانیان داشته باشند. همان ‌طور که می ‌دانید اغلب ایرانیان تمامی غذاهای مدنظر خود را در مطبخ تهیه می‌کردند.

مراحل طراحی نقشه های ساختمانی ( پلان مسکونی)

یک معمار توانمند کسی است که با توجه به محدودیت‌های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و… بتواند پلان ساختمان مسکونی را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارفرما و به بهترین شکل ممکن طراحی کند. در ادامه ۷ نکته کلیدی در طراحی نقشه ساختمان مسکونی را بررسی می‌کنیم. حال نیاز است که با در نظر گرفتن خواسته‌های کارفرما بتوانید طرح را برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر بگیرید.

اطلاعات تماس برنامه‌نویس

برای اینکه کارتان دقیق و بی نقص از آب در بیاید، مسلما به یک پلن ساده برای تخمین اندازه ها و پیش نمایش تغییرات در منزل احتیاج خواهید داشت. ‏اپلیکیشنی که امروز به معرفی آن می پردازیم، در واقع نوع آماتور و ساده شده اتوکد است که با آن می توان برای اهدافی مثل تعویض دکوراسیون داخلی خانه، نقشه ای ساده و در عین حال دقیق از محیط طراحی کرد. تولید کاشی سنتی ، پرسی لعاب کلیه ی آجرها برای نمای ساختمان ،کف فرش مناسب باغ ،ویلا ،عمارت تاریخی ،بومگردی ،کارونسرا،هتل رستوران سنتی،و…. در رابطه با موقعیت قرارگیری بالکن ها بدترین موقعیت در واحدهای آپارتمانی می باشد که تراس در کنار پذیرایی و با دسترسی مستقیم در رابطه با پذیرایی طراحی شده باشد. به ‌عنوان نمونه فکر کنید برای این‌که بتوانید به تراس راه پیدا کنید، لازم است که از پشت مبل های چیده شده پرده محیط پذیرایی را کنار بزنید و از تراست استفاده کنید. اگر فرزندان غیر هم‌جنس در یک فضا هستند لازم است که اتاق خوابه جدا برای آن‌ها طراحی شود.

دکوراسیون اداری بناگستر

2- نقشه کشی در تعمیرات و بازسازی نیز کاربردی است و هر گونه تغییر نقشه را پس از برداشت نقشه ساختمان می توان انجام داد تا با خیالی راحت عملیات ساختمانی را اجرا کرد. برای طراحی مطلوب، قبل از هر چیزی باید بدانیم که نیازهای ساختمانی که قرار است طراحی کنیم چیست. قطعا طراحی هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است و گروه فنی مهندسی کهن با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی های خود از یک چارت استاندارد که توسط مهندسین طراح تهیه شده تبعیت میکند. 5- کارفرماها معمولاً تا یک حد محدودی اصول و ضوابط طراحی را می‌دانند و می‌توانند روی طرحی که به دستشان رسید، نظر دهند.