شیر پروانه ای چیست و انواع شیرپروانه ای فارس استیل | کسری سارانشیر پروانه ای چیست و انواع شیرپروانه ای فارس استیل | کسری ساران

برخی از تولیدکنندگان شیر، به ویژه آنهایی که در کار با مواد خورنده تخصص دارند، یک مهر و موم ساقه را در داخل شیر قرار می دهند تا هیچ ماده ای که توسط شیر جابجا می شود نتواند با میل سوپاپ تماس پیدا کند. اگر از جعبه پرکننده یا O-ring خارجی استفاده شود، سیالی که از شیر عبور می کند با میل سوپاپ تماس پیدا می کند. این شیر استفاده فراوانی در جریان ها و خطوط کنترل سیالات دارد. برای خرید شیر پروانه ای و مشاوره سفارش تجهیزات و شیرهای صنعتی با مشاورین پایپینگ مال تماس حاصل فرمایید. به تدریج و پس از گذشت زمان، شیرهای پروانه ای جای خود را در سیستم ها باز نمودند.

  • شیرهای پروانه ای استنلس استیل غالبا در صنایعی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع کاغذسازی، دریایی، سیستم های کنترل سوخت و به طور کل محیط های خورنده است.
  • دیسک توسط یک مکانیسم محرک خارجی از طریق ساقه متصل به آن ، چرخانده و کنترل می شود.
  • محدوده دمایی لاستیک اتیلن پروپیلن مشابه لاستیک نیتریل است، اما حد درجه حرارت بالا ده تا بیست درجه بالاتر از لاستیک نیتریل است.
  • از برندهای شناخته شده در ولوهای پروانه ای میتوان برند Keystone را نام برد.
  • بدنه شیر باید دارای چقری و استحکام بالایی باشد تا از اجزای داخلی شیر پروانه ای محافظت کند.

به کمک انرژی الکترومغناطیسی این استوانه هم به سمت جلو حرکت داده می‌شود و هم به دوران می‌کند. پس از این کار با برقرار کردن جریان آب داخل لوله‌ها، رسوبات را از آن خارج می‌کنند. این نوع شیرهای باترفلای در مقایسه با دیگر شیرآلات از قیمت بسیار ارزان­تر و گشتاور پایین­تری (برای باز و بسته شدن شیر) برخوردار هستند و به راحتی مورد بهره­برداری قرار می­گیرند.

مهم‌ ترین وظیفه شیرهای پروانه‌ ای چیست؟

قیمت آنلاین آهن و همچنین تحلیل و بررسی اخبار آهن و فولاد کشور به صورت روزانه و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های مجموعه بازار آهن می باشد.. با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده و تیم های حرفه ای، بر این تلاشیم تا رضایت حداکثری مشتریانت را کسب کنیم. در کارخانه جات و پالایشگاه ها از مدل های مختلف شیر پروانه ای برای انتقال مایع، گاز و آب استفاده می شود. بعد از آشنایی با جنس، مدل های مختلف و مزایای استفاده از شیر پروانه ای حال نوبت به معرفی مواردی که می توانید از وسیله مذکور استفاده کرد می رسیم. این شیر از مقاومت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در سیستم­هایی که سیال خورنده در آن وجود دارد مورد استفاده قرار شیرآلات صنعتی در تهران می­گیرند. سطح هر سوپاپ باید پوشانده شود تا از آسیب به صفحه نشیمنگاه، لبه دیسک یا داخل سوپاپ جلوگیری شود.

شیر پروانه‌ای فلنج دارPN 16 ویفری اهرم دار 200 MM

نوع دیگر، طرح لوگ ویفر، بین دو فلنج لوله توسط پیچ و مهره‌هایی که دو فلنج را به هم می‌پیوندند و از سوراخ‌هایی در محفظه بیرونی شیر عبور می‌کنند، نگه داشته می‌شود. شیرهای پروانه ای با انتهای فلنجی معمولی برای اتصال به فلنج های لوله و به صورت رزوه ای در دسترس هستند. شیر پروانه ای یا باترفلای ولو یک شیر با حرکت چرخشی  است که برای متوقف کردن ، تنظیم و شروع جریان استفاده می شود.دریچه های شیر پروانه ای به آسانی و سریع قابل باز شدن هستند.

معرفی اجزا باترفلای ولو

شیرهای پروانه ای با جنس یو پی وی سی (UPVC) بسیار ارزانتر از سایر شیرها بوده و به آسانی نصب و آماده بهره برداری می شوند. از مزایای دیگر ولو پروانه ای UPVC گشتاور پایین جهت باز و بسته کردن آن هاست. بسته به نوع فضای کاری سیستم شیرهای پروانه ای بایستی دارای مشخصه های مخصوص به آن فضا باشند. شیرهای باترفلایی که در فضاهای خارجی (Outdoor) نصب می گردند بایستی دارای پوشش های لازم باشند. طراحی و ساخت این نوع از سوپاپ­های پروانه­ای به گونه­ای است که دیسک از محور مرکزی شیر و بدنه آن منحرف می­شود. این امر باعث بالا آمدن میزان آب­بندی در زمان انجام عملیات می­شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار