شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی که برای سرگرمی طراحی شده اند


شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی که برای سرگرمی طراحی شده اند

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 1 از 15
یک مایل سبز / MVRDV. تصویر: © سلیمان بازرگان

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

شهرهای بازیگوش بازی، اوقات فراغت و خلاقیت را در فضاهای عمومی و معماری خود ترویج می کنند. فرصت‌هایی برای گردهمایی‌هایی ارائه می‌دهد که به توسعه جوامع از نظر اجتماعی و فرهنگی، بهبود کیفیت زندگی و ارائه ،اصر ضروری برای عادات سالم‌تر و متعادل‌تر کمک می‌کند. آنها با تحریک خلاقیت و تخیل از طریق فضاهایی که برای سرگرمی طراحی شده اند، مستقیماً بر رشد شناختی و عاطفی شهروندان تأثیر می گذارند.

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 2 از 15شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 3 از 15شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 4 از 15شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 5 از 15شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی که برای سرگرمی طراحی شده اند - تصاویر بیشتر+ 10

علاوه بر این، این مکان ها می توانند به جاذبه های گردشگری تبدیل شوند و اقتصاد محلی را تحریک کنند. در پارک‌های بزرگ یا سازه‌های زودگذر – با استفاده از مواد، رنگ‌ها و ،اصر مختلف – می‌توان فضاهای عمومی را برای افراد در هر سنی کمتر خشن و دلپذیرتر کرد و مزایای قابل توجهی برای شهروندان به همراه داشت. در زیر، ما هفت پروژه را گردآوری کرده ایم که بازیگوشی را به ،وان یک اصل از طریق استراتژی های مختلف اتخاذ می کنند.

زمین بازی پارک Tophane / کنده کاری


مقاله مرتبط

زمین های بازی: تسخیر فضاهای عمومی


“در طراحی این پروژه، ما از مفهوم زمین بازی معمولی که بر فعالیت‌های دستوری و تعاملات محدود متکی است فاصله گرفتیم؛ در عوض، ما یک ،صر چند منظوره ایجاد کردیم که الهام‌بخش بازی است. رویکرد غیر متعارف ما منجر به یک شی مجسمه‌ای صاف، جذاب و بازیگوش شد. همه -بچه ها و بزرگسالان.(…) زمین بازی یک منطقه محصور شده نیست که والدین از راه دور نظاره گر آن باشند، برای همه است، برای ،، که از درگیر شدن نمی ترسند باز است!

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 3 از 15
زمین بازی پارک Tophane / کنده کاری. تصویر: © Playdium
شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 14 از 15
پارک توپخانه زمین بازی / کنده کاری. تصویر: © سوزانا ویس،

یک مایل سبز / MVRDV

یک منظره سنگفرش تپه‌ای، ویژگی‌های بصری دو بعدی را به یک تجربه فضایی سه بعدی تبدیل می‌کند، که طیف وسیعی از برنامه‌های مختلف را در خود جای می‌دهد و جذابیت فیزیکی پویا را ارائه می‌دهد. رنگ‌های تاکیدی بصری در مواد و گرافیک، تمام جنبه‌های مداخله را به‌طور کلی قابل تشخیص می‌کنند. این فضا به مجموعه ای از “اتاق های” عمومی با عملکردهای متنوع ت،یم می شود: سالن استراحت، سالن بدنسازی، ،مت نشیمن سایه دار، فضای اجرا و اتاق مطالعه. کاشت در سراسر فضا گسترش می یابد. فضای سبز در طراحی – بر روی یک سری از صفحه نمایش های پوشاننده نمایان شده است. فضا، طاق نما در ورودی، و در دیوارهای حائل و گلدان ها – تنوع زیستی را ارتقا می دهد، در حالی که فضاهای اطراف را خنک می کند و آلودگی صوتی را کاهش می دهد.

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 6 از 15
یک مایل سبز / MVRDV. تصویر: © سلیمان بازرگان
شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 11 از 15
یک مایل سبز / MVRDV. تصویر: © سلیمان بازرگان

زمین بازی Barigui / Antonio Abrão Arquitetura

“طراحی کف ،تیکی راحتی و ساختار من، رنگ ها را برای هدایت کاربران در داخل فضا به ارمغان می آورد و گزینه های مختلف برای بازی را محدود می کند. رنگ آبی تیره زمین جریان کودکان را از ورودی به سمت ،اب بازی ها هدایت می کند؛ آبی روشن “تنفس” را تعریف می کند. و مناطق زندگی؛ و نقاط نارنجی رنگ نقاطی را که ،اب‌بازی‌های اصلی در آن قرار دارند، برجسته می‌کنند، مانند مدار طناب پیچ در پیچ، جنگلی از کنده‌ها، زمین‌شناسی، دوربرگردان، الاکلنگ و تاب.

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 12 از 15
زمین بازی Barigui / Antonio Abrão Arquitetura. تصویر: © João Sarturi
شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 5 از 15
زمین بازی Barigui / Antonio Abrão Arquitetura. تصویر: © João Sarturi

Oi، Park / td-Atelier

“مطالعات زیادی در مورد چگونگی ایجاد زمینه ای انجام شد که مردم بتوانند در آن بازدید کنند، گرد هم آیند، بمانند، کتاب بخوانند و تعامل داشته باشند. ما تغییرات در موقعیت تابش آفتاب و سایه در تابستان در محل را بررسی کردیم، نقشه هایی را که ما انجام دادیم ترسیم کردیم. می خواهم در “پارک اویشی” انجام دهم، و بررسی کردم که چگونه از مدرسه ابتدایی و کوچه ها به نظر می رسد (…) در نتیجه روی هم قرار دادن آنها، تصمیم گرفتم یک نیمکت بلند سه بعدی ایجاد کنم که در سمت غرب جریان دارد. انتهای سایت (من را به یاد رودخانه ها و آبشارها و کوه های کومانو می اندازد) با توجه به اینکه یک ساخت DIY است بدون مهارت ماهرانه قابل ساخت است و در عین حال فرآیندی نیز وجود دارد که می تو،د تکنیک های نجاری را یاد بگیرید.”

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 7 از 15
Oi، Park / td-Atelier. تصویر: © Matsumura Kohei
شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 9 از 15
Oi، Park / td-Atelier. تصویر: © Matsumura Kohei

قدم‌های پیاده‌روی / معماری پائولو موریرا

“مداخلات در مقیاس کوچک شخصیت اصلی سایت را احیا کرد و مداخلات نامطمئن انجام شده در طول سال ها را از بین برد. بازسازی دقیق سایت، که شامل اضافه ، نیمکت در هر “اتاق” در ساختمان بود، مردم را تشویق به گذراندن وقت در آنجا کرده و تغییر شکل داده است. آن را به مک، برای معاشرت تبدیل می کند.”

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 10 از 15
قدم‌های پیاده‌روی / معماری پائولو موریرا. تصویر: © Ivo Tavares Studio
شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 4 از 15
قدم‌های پیاده‌روی / معماری پائولو موریرا. تصویر: © Ivo Tavares Studio

Nanhua Glimmer Park / Atelier Let’s + JR Architects

“یکی از تمرکز ما در این پروژه توسعه یک تاسیسات آبیاری زیبایی شناختی و تفریحی است. (…) تاسیسات تولید غبار با سیستم روشنایی ادغام شده است تا ایمنی در شب تضمین شود. (…) ،اصر مه و درخشش شبیه خاطرات جمعی مردم محلی است – شب‌ها مه کوه در امتداد یال‌ها جاری می‌شود و در اطراف چراغ‌های خیابان از دور درخشندگی ایجاد می‌کند.»

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 13 از 15
Nanhua Glimmer Park / Atelier Let’s + JR Architects. تصویر: © YuChen Chao
شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 15 از 15
Nanhua Glimmer Park / Atelier Let’s + JR Architects. تصویر: © YuChen Chao

سه غرفه / استودیو چرخشی

“غرفه ها به ،وان اولین حرکتی عمل می کنند که جاه طلبی های شهرداری را برای درک واقعی این میدان مرکزی به ،وان مک، برای ملاقات، مک، برای ،نان انجام می دهد. بنابراین، ما ،یبی از عملکردها را پیشنهاد کردیم: کتابخانه عمومی، رصدخانه، میز جمعی. با نیمکت ها و یک تئاتر کوچک.”

شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 2 از 15
سه غرفه / استودیو چرخشی. تصویر: © rotative studio
شهرهای بازیگوش: 7 پروژه عمومی طراحی شده برای سرگرمی - تصویر 8 از 15
سه غرفه / استودیو چرخشی. تصویر: © rotative studio




منبع: https://www.archdaily.com/999892/playful-cities-7-public-projects-designed-for-fun