شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES


شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی بیرونی
© عیسی گرانادا

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، صندلیشراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، پله ها، آجرشراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، آشپزخانه، آجرشراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - عکاسی داخلیشراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، صندلی
© عیسی گرانادا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. یک شراب‌فروش با نام Priorat برای افزایش تولید خود به یک شراب‌سازی جدید در قلب یک روستا به نام Gratallops نیاز داشت. چالش این بود که به خود کارخانه شراب سازی اجازه دهیم تا در فرآیند تولید شراب بیودینامیک مشارکت داشته باشد و تلاش کند تا رفتار ساختمان را بر اساس اصول غیرفعال تا حد ممکن بهینه کند.

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، آجر، نما
© آدریا گولا

قطعه چند ضلعی L شکل در قلب یک بافت تاریخی روستایی معمولی است، با خیابان‌های باریک و خانه‌های ردیفی به جز کلیسا، مسلط‌ترین و مشخص‌ترین ساختمان شهر به دلیل شخصیت و اندازه منحصربه‌فرد آن.

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، آجر
© عیسی گرانادا
شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - تصویر 19 از 25
طبقه همکف
شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - تصویر 23 از 25
بخش 1
شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - عکاسی داخلی
© آدریا گولا

مرز سایت با یک دیوار سنگی مشخص شده است، یک سازه هندبال سابق که در یک نقطه 10 متر بالا رفته و از یک خط نامنظم پیروی می کند. هندسه این دیوار مهم،، ملغمه ای از رندر سنگ، آجر و گچ، نقطه شروع پروژه بود.

شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - عکاسی داخلی
© عیسی گرانادا

مقررات برنامه ریزی اجباری و تمایل به ساخت بزرگترین غرفه ممکن منجر به طراحی دو منطقه متمایز شد: یک حجم بزرگ در یک پلان منظم، تا حد امکان گسترده و بلند، برای غرفه شراب سازی، و منطقه Z شکل باقی مانده – گذر – جایی که فضاهای اطراف آلاچیق جمع شده و به کار گرفته می شود و مانند یک خط داخلی به دنبال هندسه دیوار سنگی که به ،وان مرز ملک عمل می کند، امتداد می یابد. این فضا، گسترش منطقه عمومی سایت، ورودی اصلی محوطه، فضای گردش و پذیرایی برای بازدیدکنندگان و گروه‌های مزه شراب است.

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، آجر، تیر
© آدریا گولا

فضای داخلی یک فضای بزرگ سه طبقه است که در آن خمره های ،ر شراب قرار دارد. این قلب پروژه است، فضایی که واقعا کارخانه شراب سازی را تعریف می کند. همه فضاهای دیگر در اطراف آن مفصل بندی شده اند. این شامل حجم زیادی از هوای تازه، عایق بندی شده توسط دیوارهای عمیق، تا 1.75 متر است. ضخیم این ساختمان توسط سیستمی از دیوارهای آجری باربر با لایه‌های متعددی که بین ستون‌ها قرار گرفته‌اند خنک می‌شود و حفره‌هایی از هوای گردشی بین دیوارها ایجاد می‌کند. اتاق‌های کوچک‌تر درون این دیوارهای بزرگ، فعالیت‌های مکمل شراب‌سازی را در خود جای داده‌اند. در طبقه همکف، مجموعه ای از حفره های نمازخانه مانند از ریتم ستون های ساختاری دیوارها در اطراف محیط فضای مرکزی پیروی می کند. آنها به صورت بصری ساختمان را به گذرگاه متصل می کنند اما مانور و ذخیره سازی ماشین آلات در انبار شراب سازی را نیز تسهیل می کنند. با نگاه به بالا، شبستان تاریک و متراکم است، در حالی که در طبقه همکف، گسترش می یابد و به نور در گذرگاه باز می شود. این گذرگاه جایی است که هم انگور و هم از بازدیدکنندگان پذیرایی می شود. در اینجا یک انتقال حرارتی به داخل سرداب در امتداد شیب ملایمی وجود دارد که به سطح داخلی ساختمان و جاده در عقب نیز منتهی می شود، با چندین مرحله برای رفع اختلاف ارتفاع.

شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - عکاسی داخلی
© آدریا گولا

این مسیر تا حدی در فضای باز، پشت سر هم از سقف‌ها با ارتفاع‌های مختلف، همراه با دال‌هایی که فرودهای وسیعی را بین پله‌ها تشکیل می‌دهند، دنبال می‌شود. آب باران روی بام‌های سبز می‌نشیند تا زم، که از یکی به بام‌های دیگر سرازیر می‌شود، با عبور از گذرگاه آهسته‌تر پایین می‌آید و به تازگی جو و آبیاری گیاهان در طول مسیر کمک می‌کند. این تخته‌ها نه تنها از باران، بلکه از نور مستقیم خورشید نیز محافظت می‌کنند و محیطی خنک را برای گذرگاه ایجاد می‌کنند، مانند یک باغ پلک، که می‌توان در آن میخانه‌ای در فضای باز برای فروش شراب، مزه‌، و تنقلات نصب کرد.

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی بیرونی، آجر
© آدریا گولا

سخت‌ترین فضاها – منطقه بشکه و انبار شراب بطری – به رطوبت و رژیم درجه حرارت کاملاً پایدار نیاز دارند. به همین دلیل در زیرزمین و در تماس مستقیم با زمین هستند. چالش اصلی، با این حال، سالن شراب سازی است، با ا،امات حرارتی به همان اندازه که باید بدون تعامل با زمین برآورده شوند. اولین استراتژی، ایجاد بیشترین ارتفاع ممکن داخلی برای تسهیل طبقه بندی هوای گرم در بالا، به دور از بشکه ها است. ث،ا، پایداری هیدروترمال داخلی با به حدا،ر رساندن اینرسی سیستم های ساختمان کمک می کند.

شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، پله ها، آجر
© عیسی گرانادا

سومین استراتژی زیست اقلیمی سقف است که بخش مرکزی آن یک دستگاه خنک کننده است که از تشعشعات آسمان شب برای سرد ، دال کف استفاده می کند. یک سیستم چرخه آب مدار بسته بین دو سطح اجرا می شود: سطح بالایی در تماس با محیط بیرون، جایی که آب در شب به ،وان مایع انتقال حرارت برای دفع گرمای محیط داخلی استفاده می شود و سطح پایین تر در تماس با کف. جایی که طراوت به فضای داخلی منتقل می شود. این تبادل گسترده بین فضای داخلی غرفه و دمای جهان از طریق تشعشع، یک منبع تبرید پایان ناپذیر است.

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی بیرونی، آجر، نما، طاق
© عیسی گرانادا
شراب سازی کلوس پاچم / HARQUITECTES - عکاسی داخلی، نما
© آدریا گولا

نمای خیابان با کاشی پوشانده شده و با لایه نازکی از ملات آهک پوشانده شده است که به بافت بندی ساختمان در روستا کمک می کند و مادیات بیرونی آن را به وضوح از گذرگاه داخلی متمایز می کند. با نگاهی از بیرون، ساختمان تا حدودی حضور بومی دارد، اما با ورود به این راهرو، سیستم‌های ساختمان ت،یب می‌شوند و به آرامی ماهیت مجموعه را توضیح می‌دهند.

شراب سازی Clos Pachem / HARQUITECTES - عکاسی خارجی، نما
© عیسی گرانادا




منبع: https://www.archdaily.com/964259/clos-pachem-winery-harquitectes