ساختمان مسکونی افشار / دفتر آیینه


ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه

ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی نما، پنجره
© علی گرجیان

ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی نما، نماساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، پنجرهساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، نماساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، پنجره، آجر، تیرآهنساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - تصاویر بیشتر+ 25


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    1075 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    علی سلط،، عاطفه کرباسی

ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی نما، پنجره، نما
© علی گرجیان

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. مجتمع مس، خانواده افشار در بافت متراکم شهری تهران واقع شده است. قبل از اینکه مشتری پروژه را به ما پیشنهاد دهد، سازه سفارش داده شد و تقریباً آماده تعمیر شد. ما خلأهایی ایجاد کردیم و پروژه را از نظر م،ای پاسیو بازبینی کردیم. به ،وان والدین، مشتریان می خواستند این مجموعه شامل سه خانه باشد، یک خانه بزرگتر برای خود و دو خانه برای فرزندانشان. در سه طبقه اول، دو واحد دوبل، طراحی شده و دو طبقه آ، به والدین اختصاص داده شده است، بنابراین فضای مش، محله ضروری بود. در این میان کوچه ج،ی عریض نبود و قادر به ارائه منظره ای دیدنی نبود که منجر به شکل گیری مهمترین تصمیم معماری پروژه شد: ایجاد خانه های درونگرا در همسایگی یکدیگر با ارتباط قوی با حیاط شمالی.

ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، نما
© علی گرجیان
ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - تصویر 25 از 30
بخش
ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، نما
© علی گرجیان

پروژه رو به یک فضای محله مش، است که از دید کوچه ج،ی پنهان است، ی،ی واحدها فقط برای بهره مندی از نور ج،ی از ضلع ج،ی استفاده می کنند اما از نظر کیفی به سمت حیاط داخلی رفته اند که بیشتر امکانات را ارائه می دهد. نمایی از فضاهای داخلی یک دیوار مشبک آجری بین حیاط و راه پله قرار دارد و ورودی نیمه باز هر طبقه باعث شده تا این حیاط داخلی به راحتی برای تمامی سطوح قابل دسترسی باشد.

ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، نما، پنجره
© علی گرجیان
ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - تصویر 27 از 30
نمودار 1
ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، پنجره
© علی گرجیان

پارکینگ و لابی در طبقه همکف قرار دارد. یکی از واحدهای دوبل، در طبقه اول و ضلع شرقی طبقه دوم واقع شده است. اتاق مهمان، سالن و آشپزخانه در طبقه اول قرار دارند. از سمت شرق راه پله ای به طبقه دوم منتهی می شود که شامل دو اتاق خواب با حمام مجزا و یک سالن کوچک مشرف به حیاط داخلی است. طبقه سوم و ضلع غربی طبقه دوم به واحد دوبل، دیگر اختصاص دارد. ورودی اصلی این واحد از طبقه سوم می باشد. این سطح شامل اتاق مهمان، سالن و آشپزخانه است. دو اتاق خواب و یک سالن کوچک در طبقه پایین مشرف به حیاط داخلی است.

ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، نما، پنجره
© علی گرجیان
ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - تصویر 28 از 30
نمودار 2 بخش چشم انداز
ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی داخلی، پنجره، آجر، تیرآهن
© علی گرجیان

ورودی اصلی واحد والدین از طبقه چهارم می باشد که دارای اتاق مهمان، سالن و آشپزخانه می باشد. در طبقه آ،، سه اتاق، حمام، سرویس بهداشتی، خشکشویی و اتاق نشیمن اصلی که تمام خانواده در آن جمع می شوند، رو به حیاط داخلی قرار دارد. حجم هر واحد دوبل، نشانگر و مجزا از واحد مجاور در نمای ج،ی است. پوسته مشبک خا،تری خشن بیرونی ترین ،مت نما است. پوست حیاط داخلی شامل پنجره ها و رنگ و بافت صمیمی آجر بر درون گرا بودن خانه ها تاکید دارد. در نهایت می توان گفت که در این پروژه مفهوم راه پله و اتصال عمودی، مفهوم پاسیو و مفهوم نمای ج،ی با هدف افزایش کیفیت و ایجاد فضاهای مش، برای یک خانواده تغییر یافته است. زندگی در سه خانه پلاک شماره 1 مجتمع مس،.

ساختمان مس، افشار / دفتر آیینه - عکاسی نما، پنجره، نما
© علی گرجیان




منبع: https://www.archdaily.com/1000032/afshar-residential-building-ayeneh-office