ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / شرکت مشاوران عمارت Ltd


ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / شرکت مشاوران عمارت Ltd

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Purnesh Dev

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  با مسئولیت محدود - عکاسی خارجی، پنجره، نماساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی بیرونی، ویندوزساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی داخلی، نورپردازیساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  با مسئولیت محدود - عکاسی داخلی، صندلیساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - تصاویر بیشتر+ 31


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    410618 فوت مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: سنت گوبین، سنگ دلپور، ،و،، گودرژ، رابط و شاو، جکوار، اوتیس، فیلیپس، راکورث، ویترآ

















ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  با مسئولیت محدود - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Purnesh Dev

اولین ساختمان انرژی خالص در هند / پردیس انرژی خالص مثبت در قلب پایتخت ملی / کم مصرف ترین ساختمان هند.

Atal Akshaya Urja Bhawan که به ،وان دفتر مرکزی و، انرژی های نو و تجدیدپذیر (MNRE) خدمت می کند، یک پردیس انرژی مثبت خالص است که الگوی جدیدی برای توسعه آگاهانه انرژی در کشور ایجاد می کند. این ساختمان به ،وان اولین ساختمان مثبت خالص هند، دیدگاه پیشگام MNRE را در ادغام سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر و استراتژی‌های غیرفعال بیان می‌کند و آنها را در دسترس و آموزشی برای عموم مردم قرار می‌دهد. طراحی مجموعه Atal Akshaya Urja Bhawan نشان‌دهنده مأموریت و،خانه است، در نتیجه پیشرفت‌های آینده را تشویق می‌کند تا چنین اصول پایداری را در طراحی خود بگنجانند و در عین حال نمونه‌ای اولیه برای ساختمان‌های نمادین و با انرژی مثبت خالص ایجاد کنند. این مجتمع که در زمینی به مساحت 2.7 هکتار در منطقه مجتمع CGO در امتداد جاده لودی، دهلی نو واقع شده است، با نقاط دیدنی مهمی مانند مرکز زیستگاه هند، باغ های لودی، استادیوم جواهر لعل نهرو، و غیره دارای اهمیت است. چندین جنبه از این معاصر و نمادین ساختارهای معماری به طور قابل توجهی بر واکنش طراحی ساختمان تأثیر گذاشته است – مغناطیس فرهنگی مرکز هبیتات هند، واحه سبز باغ های لودی و نمادهای جاه طلبانه استادیوم جواهر لعل نهرو. این تأثیرات متنی چشم انداز پروژه را بیشتر تعریف کرده است: ایجاد یک ساختمان شاخص که نماد آرزوهای پایدار کشور است و دارای یک رابط عمومی فعال است. موقعیت مرکزی سایت نیز به دید آن افزوده است و نزدیکی آن به ایستگاه مترو اتصال آسان را برای عموم تضمین می کند.

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  با مسئولیت محدود - عکاسی خارجی، نما
© Purnesh Dev

برای تطبیق با ا،امات عملکردی پردیس و تقویت یک قلمرو عمومی جذاب، ساختمان از جهت گیری مشابه سایت پیروی می کند، در امتداد محور شمال-ج، تراز می شود، در حالی که به طور قابل توجهی سطح پشت بام را برای پنل های خورشیدی به حدا،ر می رساند. یک لبه عمومی قابل نفوذ در کنار ردپای ساختمان در لبه شرقی ایجاد شده است تا نمای سایت را جشن بگیرد. حیاط باز به سمت گوشه ج، شرقی سایت امتداد می یابد و پیوندی بدون درز بین جاده مجاور و پیشروی ساختمان ایجاد می کند. این ،د جایی است که غرفه اورجا واقع شده است، منطقه ای تعاملی که برای برهم زدن تصویر مرسوم ساختمان ،تی به ،وان غیرشفاف و غیرقابل نفوذ طراحی شده است. پاویلیون Urja که به ،وان یک میدان شهری با مجسمه‌ها و تأسیسات خورشیدی در نظر گرفته شده است، در سراسر ایستگاه مترو JLN با یک پیاده‌روی سایه‌دار قرار گرفته است که غرفه را به جلوی حیاط ورودی وصل می‌کند تا تجربه پیاده‌روی ساده‌تری داشته باشد.

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Purnesh Dev
ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - تصویر 33 از 36
نمای آ،ونومتری
ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  با مسئولیت محدود - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Purnesh Dev

معماری Atal Akshaya Urja Bhawan بر روی یک رویکرد جامع به پایداری در راستای چشم انداز پردیس متمرکز است و بهره وری انرژی را با استراتژی های طراحی غیرفعال و مواد کم تاثیر ،یب می کند. توده یکپارچه به دو بخش شمالی و ج،ی ت،یم می شود که یک دهلیز مرکزی به ،وان ورودی اصلی عمل می کند و یک ارتباط محوری بین آنها برقرار می کند. با پیروی از هندسه سایت، بال ج،ی برای ایجاد یک تجربه ورود پیشرفته و به حدا،ر رساندن ورود نور روز از شمال، زاویه دار شده است. ستون فقرات گردشی که از دهلیز مرکزی امتداد می یابد، پلان ساختمان را به دو ،مت ت،یم می کند و فضاهای کاربردی در نیمه شرقی قرار دارند. هسته های سرویس و گردش در نیمه دیگر قرار داده شده اند تا از مناطق اشغال شده در برابر آفتاب خشن غرب محافظت کنند – یک استراتژی الهام گرفته شده که با چالش ایجاد شده توسط تراز شمال به ج، سایت مق، می کند.

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  با مسئولیت محدود - عکاسی خارجی، نما
© Purnesh Dev
ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - تصویر 27 از 36
پلان – سایت
ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی داخلی، نورپردازی
© Purnesh Dev

طبقه همکف ساختمان به طور یکپارچه با چشم انداز اطراف، فضاهای جمعی و عملکردهای مدنی برای کاربران روزانه و عموم مردم ،یب می شود. بازدیدکنندگان وارد آتریوم مرکزی سه طبقه می شوند، به سمت پذیرایی اصلی که با پس زمینه سنگی چشمگیر مشخص شده است. در یک طرف آتریوم، بال شمالی دارای یک مهدکودک، کندریا بهاندار، بانک، و دستگاه خودپرداز است – که همه آنها نیز مستقیماً از محوطه جلو قابل دسترسی هستند. در سمت دیگر بال ج،ی قرار دارد که شامل یک سالن 250 نفره، مرکز نمایشگاه و اتاق بازدیدکنندگان است که از طریق یک ورودی ثانویه در لبه ج،ی قابل دسترسی است. طبقات اول و دوم از امکانات ساختم، جمعی مانند کتابخانه، مناطق نمایشگاهی، فضاهای نشستن، غذاخوری، مناطق تفریحی و ورزشی و اتاق‌های مهمان تشکیل شده است که یک منطقه انتقالی بین طبقه همکف عمومی و طبقات اداری خصوصی ایجاد می‌کند. فضاهای کاری در طبقات بالایی قرار دارند، جایی که نور روز، نماهای وسیع و حریم خصوصی را از منطقه عمومی دریافت می کنند. دفتر وزیر کابینه و وزیر امور خارجه در طبقه هشتم، یک سطح منحصر به فرد با چشم اندازهای پانوراما از مناظر اطراف واقع شده اند. سقفی با دهانه بزرگ در بالای کف تراس با 65000 فوت مربع پنل های خورشیدی قرار دارد که فراتر از ردپای ساختمان گسترش یافته و برآمدگی هایی ایجاد می کند که دیوارهای آن را سایه می اندازد.

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  با مسئولیت محدود - عکاسی داخلی، صندلی
© Purnesh Dev

Atal Akshaya Urja Bhavan که قرار است به یک مکمل برجسته در افق دهلی تبدیل شود، از واژگان غنی لوتینز دهلی اقتباس می‌کند تا هویتی بصری برای خود بسازد که کاملاً مدرن است و در عین حال ادای احترام به گذشته است. این در سنت معماری نهادی و عمومی دهلی نو با استفاده از ماسه سنگ D،lpur بژ به ،وان مصالح نما ادامه می یابد. نمای شرقی دارای یک نمای شیشه ای دو شیشه ای پیوسته (DGU) است تا نور روز را به فضاهای داخلی اجازه دهد و در عین حال آنها را از گرما عایق می کند. نمای شرقی با دیوارهای دوتایی که با استفاده از بنایی ACC با پرکننده پشم شیشه به ضخامت 200 میلی متر ساخته شده است، عایق حرارتی شده است. نمای غربی هسته های خدماتی را می پوشاند و دارای دیوارهای محکم و جاالی های GFRC است که به ،نده ها اجازه می دهد روی آنها رشد کنند و نسیم خنک کننده را برای تهویه متقابل وارد ساختمان کنند. زیره سقف خورشیدی نیز از جاالی ها تشکیل شده است که پوششی زیبایی شناختی برای برجستگی های سقف ایجاد می کند و ساختمان را با فرهنگ واژگان معماری منظر شهری لوتینز پیوند می دهد. در لبه ج،ی، یک دیوار خورشیدی از ساختمان و محوطه ج،ی آن در برابر تشعشعات تابشی جدا از کمک به منابع انرژی محافظت می کند.

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی بیرونی، منظره شهری، ویندوز
© Purnesh Dev
ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - تصویر 32 از 36
بخش چشم انداز
ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Purnesh Dev

انبوهی از مداخلات استراتژیک همراه با منابع جایگزین انرژی برای تبدیل Atal Akshaya Urja Bhawan به یک پردیس خالص مثبت. استراتژی‌هایی مانند جهت‌گیری ساختمان، فنسترها، jaalis، پوشش‌های ساختم، آگاه به انرژی، و دستگاه‌های سایه‌بان برای کاهش افزایش گرمای غیرفعال در کنار هم کار می‌کنند. پانل های فتوولتائیک در سقف و دیوار ج،ی برقی به میزان 1100 کیلووات با پتانسیل تولید 19 هزار واحد انرژی در سال تولید می کنند. ماشین‌های خنک‌کننده پیچ آب خنک برای ایجاد یک سیستم خنک‌کننده تابشی استفاده شده‌اند – از لوله‌های PEX تعبیه‌شده در سقف عبور می‌کنند و دمای سطح را به طور یکنواخت پایین می‌آورند. علاوه بر این، کاهش ردپای تهویه مطبوع ساختمان و وسایل کم مصرف انرژی مصرف برق ساختمان را بیشتر کاهش داده است. این پروژه همچنین با هدف صرفه جویی در آب از طریق برداشت آب باران و تصفیه فاضلاب آن، استفاده مجدد از آن در برج خنک کننده و شستشو و باغب، انجام می شود. محوطه سازی سایت با گیاهان محلی و بومی انجام شده است و تمام وسایل روشنایی از طریق پنل های خورشیدی منفرد تغذیه می شوند.

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - تصویر 24 از 36
هدف طراحی 03
ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Purnesh Dev

با تهدید قریب‌الوقوع تغییرات آب و هوایی برگشت‌ناپذیر که زندگی‌ها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد، ابداع و پیاده‌سازی روش‌های جدیدتر و پایدار برای زندگی ضروری شده است. Atal Akshaya Urja Bhawan به ،وان یک نمونه نمونه ظاهر می شود و نقطه عطفی را ایجاد می کند که تجسم آگاهی انرژی است و مدل جدیدی از توسعه مدنی را نشان می دهد که نمادها را با یک رابط عمومی تعاملی ،یب می کند.

ساختمان اداری آتال آکشایا اورجا باوان / عمارت مشاوران Pvt.  Ltd - عکاسی بیرونی، پنجره ها، منظره شهری
© Purnesh Dev




منبع: https://www.archdaily.com/1001393/atal-akshaya-urja-bhavan-office-building-edifice-consultants-pvt-ltd