دومین پادکست استودیو: آیا BIM صنعت معماری را خراب می کند؟


دومین پاد،ت استودیو: آیا BIM صنعت معماری را ،اب می کند؟

دومین پاد،ت استودیو: آیا BIM صنعت معماری را ،اب می کند؟  - تصویر 1 از 2
© دومین پاد،ت استودیو

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

The Second Studio (که قبلا The Midnight Charette) یک پاد،ت صریح درباره طراحی، معماری و امور روزمره است. این برنامه توسط معماران دیوید لی و مارینا بوردرونت میزب، می‌شود، و متخصصان خلاق متفاوتی را در مکالمات بدون اسکریپت نشان می‌دهد که امکان برداشت‌های متفکرانه و بحث‌های شخصی را فراهم می‌کند.

موضوعات مختلفی با صداقت و شوخ طبعی پوشانده شده است: برخی از ،مت ها مصاحبه هستند، در حالی که برخی دیگر نکاتی برای طراحان دیگر، بررسی ساختمان ها و پروژه های دیگر، یا کاوش های معمولی در زندگی روزمره و طراحی هستند. استودیو دوم نیز موجود است iTunes، S،ify، و یوتیوب.

این هفته دیوید و مارینا از معماران FAME به شنونده ای پاسخ می دهند که احساس می کند BIM مزایای خود را برای کارهای پیچیده دارد اما ممکن است صنعت را نیز ،اب کند. این دو مقدمه ای بر BIM، محدودیت های مزایای آن، درک BIM به ،وان یک ابزار، طراحی در نرم افزار BIM، و تاثیر BIM بر یک دفتر و حرفه به ،وان یک کل ارائه می دهند.

نکات برجسته و مهر زم،


مقدمه ای بر BIM (مدل اطلاعات ساختمان)؛ مزایای BIM برای معماران و برای صنعت؛ و 7 بعد BIM. (00:00)

ایده پشت سر او این است که تمام اطلاعاتی را که در یک ساختمان واقعی وجود دارد – مواد، هزینه ها، نحوه مونتاژ آن، تهویه مطبوع و همه اینها – در یک مدل دیجیتال قرار داده شود. بسیار اطلاعات محور است. […] [Another idea also] این است که انجام کارهای مشابه را در دو بعدی یا سه بعدی ساده کنید. اگر طرحی را به صورت دوبعدی ترسیم می کنید، سپس سعی کنید مدلی را بسازید که باید آن پلان را بیرون بیاورید، و از برخی جهات، برخی از کارها را تکرار می کنید و کار را دو بار انجام می دهید. ایده استفاده از BIM این است که یک بار آن را ترسیم می کنید و به صورت دو بعدی و سه بعدی ساخته می شود، بنابراین لازم نیست به عقب برگردید. (03:30)

در دنیای ایده‌آل، همان مدل BIM نه تنها در دفتر معماری وجود دارد که همه از یک مدل متمرکز کار می‌کنند، بلکه آن مدل توسط همه مشاوران پروژه کار می‌شود یا به آن دسترسی دارند: مهندس، پیمانکار و مهندس مک،ک. مانند یک ساختمان واقعی، در فضای دیجیتال دقیقاً آنچه قرار است ساخته شود را می بینید و می تو،د درگیری ها را تشخیص دهید. به ،وان مثال، هنگامی که یک کانال HVAC به دیوار یا تیر برخورد می کند، از قبل می د،د زیرا مدل BIM در مقایسه با اتوکد دو بعدی بسیار قوی تر است، در این صورت شما بیشتر به قدرت مغز متکی هستید. معمار از این مسائل تضاد آگاه باشد. (05:26)

محدودیت های مزایای BIM. (08:21)

بسیاری از مزایایی که در مورد BIM صحبت می شود، اساساً به کارایی مربوط می شود. همه چیز به کارایی و تکیه بر مقدار بیشتری از اطلاعاتی که در یک مکان قرار داده شده است برمی گردد، بنابراین می تو،د در مورد چیزهای x، y یا z کارآمد باشید. […] اگر در گوگل تایپ کنید، «مزایای BIM چیست؟» شما بسیاری از این اصطلاحات عمومی مانند “ساختمان های بهتر تولید می کند” دریافت می کنید. از نظر عددی ساختمان های بهتری تولید می کند، اما ساختمان بهتر از دیدگاه طراح به م،ای چیزی بیشتر از ساخت مقرون به صرفه و استفاده از منابع کمتر است. (08:21)

چالش طراحی در BIM. (12:30)

BIM جایی نیست که بتو،د چیزها را آزمایش و آزمایش کنید. وقتی وارد BIM می شوید باید خیلی زود در مورد دیواری که استفاده می کنید یا هر نوع پنجره ای که استفاده می کنید تصمیم بگیرید. شما در حال انتخاب مشخصات پروژه هستید که چند دهه قبل، این سؤالات معمولاً پس از اینکه قبلاً یک ایده کلی از اینکه ساختمان چگونه خواهد بود، مطرح می شد. (12:30)

فرض کنید در حال طراحی چیزی با دست هستید یا در راینو کار می‌کنید و در حال ایجاد یک جمع‌آوری هستید. در این صورت، شما به طور ذهنی مواد و ویژگی های خاصی را در تخیل خود به دلخواه تخصیص می دهید. بین چیزی که خلق می کنید و چیزی که در ذهن خود می بینید فاصله وجود دارد. این به شما این امکان را می دهد که فرافکنی کنید، تصور کنید و در تفکر خود انعطاف پذیر باشید. آنچه در نرم افزار BIM اتفاق می افتد مع، است و شما باید انتخاب کنید که آیا از ابزار دیواری، ابزار سقفی، ابزار دال یا ستونی استفاده می کنید. بیشتر اوقات وقتی با دست طراحی می‌کنید… بله، دیوارها و تخته‌ها را می‌کشید، اما هنوز خیلی شل است و اصطلاح یا درک خاصی به این چیزها اختصاص نداده‌اید. دیوار می تواند هر چیزی باشد. چه زم، دیوار به سقف یا کف تبدیل می شود؟ چه زم، یک دیوار دیگر یک دیوار نیست بلکه یک فضای پوچه ضخیم قابل س،ت است؟ اگر هنگام کار در BIM مراقب نباشید، بسیاری از این آزادی از بین می رود. زیرا در BIM فقط یک دیوار از پیش تعریف شده است. (15:25)

اگر دفتری در BIM مهارت فوق العاده ای نداشته باشد، تصمیمات طراحی آنها بر اساس نحوه استفاده از نرم افزار گرفته می شود. این بدان م،است که طراحی آنها واقعاً وجود ندارد. در عوض، این همان کاری است که آنها می‌توانند با نرم‌افزار انجام دهند و اینجاست که به یک موقعیت دشوار تبدیل می‌شود. این دیگر معماری نوشته شده توسط معمار نیست. این معماری به نحوی توسط برنامه نوشته شده است. (19:45)

زم، که BIM باید در فرآیند پروژه استفاده شود. (20:44)

درک BIM به ،وان یک ابزار (24:45)

این در مورد داشتن ابزاری است که شما در آن بسیار خوب هستید، بله. اما هرچه یادگیری ابزار ساده‌تر و آسان‌تر باشد، و هرچه انعطاف‌پذیرتر باشد، بهتر است زیرا به شما امکان می‌دهد تخیل بیشتری داشته باشید. وقتی ابزار واقعاً با منوها، بازشوها، پنجره‌های بازشو و همه این شکاف‌ها پیچیده است – وقتی ابزارها پرمو می‌شوند – فکر شما را محدود می‌کند. بله، درست است که اگر در این ابزار متخصص هستید و مهارت استفاده از آن را به هر طریقی دارید، تا حدی به این موضوع پرداخته شده است، اما دوباره طراحی با مداد در مقابل Revit یک گسترش گسترده از پیچیدگی است. برخی از ابزارها قرار نیست با ذهنیت آزاد اندیشی استفاده شوند. (25:22)

تاثیر BIM بر مراحل پروژه و اینکه چرا ممکن است برای کارهای کوچک عملی نباشد. (27:35)

آیا دانش آموزان باید Revit را یاد بگیرند؟ (31:15)

خطاب به معلم، که می گویند، “شما باید Revit را یاد بگیرید زیرا همه دفاتر از Revit استفاده می کنند”: آیا تا به حال رایانه ای باز کرده اید و از SketchUp استفاده کرده اید چه رسد به Revit؟ نه؟ خب پس خفه شو چون نمیدونی چی میگی Revit بسیار پیچیده است. شما این را روی یک دانشجوی سال سوم لیسانس گذاشتید و آنها را محکوم به یادگیری ن، طراحی کردید. وقتی ما مردم شروع به اظهار نظر می کنیم که “این کار را بکن، آن کار را انجام بده تا استخدام شوی” من را آزار می دهد. اما آیا از این ابزارها استفاده کرده اید؟ نه شما ندارید. بنابراین، در مورد چگونگی یادگیری طراحی از طریق این ابزارها چه می د،د؟ شما نمی د،د. (31:15)

آیا BIM منجر به معماری ضعیف می شود؟ معماری در مقایسه با آشپزی (34:40)

BIM در دفاتر (41:15)

برای من مهم نیست که ساختمان در چه برنامه ای بوده است. در نهایت این که ساختمان چگونه به نظر می رسد و کیفیت معمار است. این چیزی است که از همه مهمتر است. کارایی، بله، برای مشتری، برای پول، برای گرفتن اشتباهات عالی است، اما نتیجه و اه، همیشه باید تولید معماری خوب به م،ای کیفیت خوب باشد. (47:38)

هنگامی که این ابزارهای پیچیده را در یک دفتر معرفی می کنید، پویایی یک دفتر را به راحتی و به طور بالقوه حتی کیفیت کاری را که دفتر در سطح زمین کارمند، که در واقع کار را انجام می دهند، تولید می کند، تغییر می دهد. یک شبه همه چیز را کاملاً تغییر خواهد داد. ما هنوز در مرحله‌ای هستیم که بسیاری از شرکا از نسلی هستند که در طول مدرسه اصلاً از رایانه استفاده نمی‌،د، بنابراین این گسست بین ابزارهایی که همه افراد در دفتر استفاده می‌کنند و شرکا وجود دارد. (50:45)

BIM چگونه بر حرفه معماری تأثیر می گذارد؟ (52:51)

نسلی از معماران هستند که از سر ناچاری بیشتر شبیه تکنسین ها می شوند. آنها باید این ابزارها را یاد بگیرند تا استخدام شوند، باید از آنها در دفتر استفاده کنند زیرا از آنها انتظار می رود یا به دلیل اینکه دفتر نمی تواند یک مدیر BIM را ب،د. و این افراد 25-30 ساله هستند. این برای ،ی که به تمرین خودش ادامه می دهد چه می کند؟ […] تقریباً خوب است که شرکا به طراحی در BIM نگاهی بیاندازند یا آن را در زمان واقعی تماشا کنند تا بیشتر متوجه شوند: “اوه. اکنون، این روند اکنون در دفتر من است. آیا من این را دوست دارم؟ آیا می‌خواهم افرادی که در حال نظافت آنها هستم باید با این ابزار کار کنند؟ آیا این ایده را دوست دارم؟ (54:10)

نسخه های قبلی The Second Studio Podcast را بررسی کنید.




منبع: https://www.archdaily.com/995576/the-second-studio-podcast-is-bim-ruining-the-architecture-industry