خانه نورها / معماران CUBISM


خانه نورها / معماران CUBISM

خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© مایل استودیو

خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی خارجی، پنجره، نماخانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی داخلی، باغ، حیاطThe House of Lights / CUBISM Architects - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، پنجره، صندلیخانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، باغخانه نورها / معماران CUBISM - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    8500 فوت مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

  • معماران اصلی:

    Prasanna Parvatikar، Roopashree Parvatikar


خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© مایل استودیو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. هواپیماهای کنسولی و حجم های پیش بینی شده نیاز به احساس باز بودن در محوطه را برآورده می کنند. آجر و بتن بر روی ارتفاع قرار گرفته اند تا بر شخصیت خانه تأکید شود. برای اجازه نفوذ نور طبیعی و هوای تازه، ،یبی تمیز از حجم‌ها و حفره‌های داخلی طراحی شده است که همچنین فضاها را قادر می‌سازد در هنگام ادغام با فضای باز به یکدیگر جریان پیدا کنند. این خانه در یک سایت رو به شمال قرار دارد و در اصل یک سازه دو طبقه با حیاط و چاه های نور است. مسیر از سرسرا مستقیماً به گذرگاهی منتهی می‌شود که به آشپزخانه، ناهارخوری و فضاهای نشیمن خانوادگی با فضای نشیمن رسمی در سمت چپ و شیشه‌کاری در دیوارهای جانبی می‌رسد تا نگاهی اجمالی به حیاط سبز رو به آسمان داشته باشد. حق

خانه نور / معماران CUBISM - عکاسی بیرونی، پنجره، در، نما، باغ، حیاط
© مایل استودیو

فراتر از آشپزخانه در سمت چپ، اتاق خدمتکار و یک اتاق تنیس روی میز قرار دارد. حوض مصنوعی به دنبال نشستن با مزرعه سرسبز به سمت خانه نگاه می کند. در طبقه اول، یک اتاق خواب مستر و دو اتاق خواب دیگر علاوه بر یک سینمای خانگی و یک سالن بدنسازی با راهرویی وسیع به هم متصل می شوند. تمرکز بر طراحی فضایی است که به مشتری امکان می دهد سبک زندگی آزاد و آرامی با ایوان، تراس و حیاط داشته باشد. این خانه سلسله مراتبی از حریم خصوصی را با نمای عمومی تجسم می دهد که به دنبال جلب توجه بی مورد و پناه دادن به ،نان خود در حین باز شدن به حیاط و تراس است. به ،وان یک صفحه نمایش عمل می کند و آرامش را فراهم می کند و از سرعت دیوانه کننده زندگی در شهر محافظت می کند.

خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، باغ
© مایل استودیو
The House of Lights / معماران CUBISM - تصویر 26 از 29
پلان – طبقه همکف
خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی داخلی، باغ، عرشه، حیاط
© مایل استودیو

ورودی خانه فضایی است که با فضای سبز و سنگ ساخته شده است. افزودن بلوک های بتنی ا،پوز به همراه مزرعه به ،وان یک رفتار بصری عمل می کند زیرا آنها به ایوان اصلی منتهی می شوند. سقف چوبی در ،مت نشسته و کف بافت خام به زیبایی با چشم انداز ،یب می شوند تا تجربه ای خیره کننده را به کاربر ارائه دهند. اتحاد و تفریق هندسه ها بازی جالبی از نورها و سایه ها، نمایش ها در جامدات و فضاهای خالی ایجاد می کند. سرسرا ورودی دارای پس‌زمینه‌ای رنگی ملایم با صندلی‌های ،دلی روشن است که فضا را واقعاً روشن می‌کند. سرسرا از نظر بصری به دیواری با سنگ مرمر برجسته با تزئینات دیواری منتهی می شود تا از افراد در هنگام ورود به خانه استقبال کند. سرسرا به گذرگاه وسیعی منتهی می شود که به فضاهای دیگر خانه می ریزد. خانه در جایی طراحی شده است که هر فضا می تواند با طبیعت و بیرون ارتباط برقرار کند. فضای گوشه ای پخ شده است تا نمای باغ را فراهم کند.

خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی داخلی، پنجره، باغ، حیاط، عرشه
© مایل استودیو
خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی داخلی، باغ، حیاط
© مایل استودیو

سالن غذاخوری دو ارتفاع نور طبیعی کافی را با دو فضای باغ جذاب در دو طرف فراهم می کند که تجربیات فضایی زیادی را برای کاربر ارائه می دهد. محیطی مجلل با استفاده از کفپوش های مرمر و چوبی ایجاد می شود. پارچه آبی غنی صندلی های ناهار خوری با پالت معاصر استفاده شده در تمام فضاهای داخلی تضاد و تکمیل می کند. فضای نشیمن خانوادگی فضایی پر نور با ارتفاع دو برابر برای منظره وسیع با فضای باغچه کوچک پر از گیاهان سرسبز به ،وان پس زمینه است. راه پله ای که هر کدام با چوب و مرمر برای دو بالابر متناوب پوشیده شده است، دسترسی به طبقه فوق، را می دهد. نورگیر سقف بالا با قاب های چوبی با پله های چوبی مطابقت دارد و سقف سفید یکنواخت را می شکند. با قرار دادن یک نقاشی دیواری بزرگ از رنگ های غنی از رنگ های قرمز و آبی با فضاهای داخلی تضاد و همبستگی ایجاد می کند و به فضا شخصیت می بخشد. نورگیر باز موجود در محوطه توالت همراه با گیاهان فضا را بزرگتر کرده و احساس آرامش و پیچیدگی را در اختیار کاربر قرار می دهد. نور طبیعی که از آسمان می گذرد به ال،ای ایجاد شده توسط دیوارها و کف می افزاید.

خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی داخلی، آشپزخانه، شیشه، نما
© مایل استودیو
The House of Lights / معماران CUBISM - تصویر 27 از 29
پلان – طبقه 1
The House of Lights / CUBISM Architects - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، پنجره، صندلی
© مایل استودیو

فضای باغ در گوشه ج،ی سایت دارای یک دیوار آبشار است که مملو از صداهای آب پاشیده می شود و در نتیجه محیطی آرام برای لذت بردن از عصرانه ایجاد می کند. این فضا همچنین دارای دو ارتفاع با بالکن مشرف به باغ از طبقه اول است. ویژگی های سنگ حس قرار گرفتن را اضافه می کند. انتهای غربی سایت مملو از یک برکه مصنوعی کوی با مزارع سرسبز است که توسط آن احاطه شده است. منطقه عرشه امکان دسترسی به اتاق تنیس روی میز را فراهم می کند که با درهای کشویی لعاب محصور شده است. فضای حیاط فضای من،ی برای گذراندن اوقاتی آرام در کنار خانواده و نزدیکی به محیط سرسبز است. فضای نشیمن در اطراف محوطه باغ توسط مزارع سرسبز و توده های آبی احاطه شده است که به ایجاد محیطی با طبیعت کمک می کند.

خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی بیرونی، پنجره، باغ
© مایل استودیو
خانه نورها / معماران CUBISM - تصویر 28 از 29
بخش ها
خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© مایل استودیو

یک تاب در باغ در گوشه شرقی سایت که توسط مزارع احاطه شده است نصب شده است. تاب به گونه ای قرار گرفته است که از طریق پنجره های کف تا سقف، نمای بدون مانعی از ساختمان که با باغ ،یب می شود، ارائه می دهد. زمین رو به آسمان با ارتفاع دوبرابر دارای ،نده‌هایی است که از داخل و اطراف منقل بالا می‌روند، با منظره‌ای که هاله‌ای آرام را برای کاربر استفاده‌کننده از فضا ارائه می‌دهد. حیاط دوبله با مزارع و رو به آسمان واقعا فضا را باز می کند و برای چشم زیباست. قرارگیری دقیق صندلی منحنی سفارشی در تضاد با اطراف آن توجه افراد را به خود جلب می کند. کباب پزها با چندین نقش و آجر کوهنوردان را گسترش می دهند و چهره ای طبیعی ایجاد می کنند و سایه های آن نقش های مختلفی را در طول روز روی زمین ایجاد می کند.

خانه نورها / معماران CUBISM - عکاسی بیرونی، ویندوز
© مایل استودیو




منبع: https://www.archdaily.com/999786/the-،use-of-lights-cubism-architects