خانه مشترک چرتکه / معماری استریو


خانه مش، چرتکه / معماری استریو

مسکن مش، آبا، / معماری استریو - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© دایسوکه هیرابایاشی

مسکن مش، آبا، / معماری استریو - عکاسی داخلی، آشپزخانهمسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، نمامسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، پلهمسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلیAbakus Co-Housing / Stereo Architektur - تصاویر بیشتر+ 16


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی
© دایسوکه هیرابایاشی

معماری در حال حاضر به چالش کشیده شده است. این پروژه با یک برنامه ساختم، معمولی یا مجموعه ای از مشخصات فنی آغاز نمی شود، بلکه با چشم اندازی از زندگی مش، و آرزوی ما برای ایجاد معماری آینده نگر و سازگار با محیط زیست آغاز می شود. همچنین با یک فرصت آغاز می شود – توسعه شهری در مقیاس کوچک که توسعه شهری مشارکتی را ممکن می کند. و به ،وان بخشی از یک جنبش تعاونی سیاسی آغاز می شود که مسکن را به ،وان یک نیاز اساسی و نه به ،وان یک موضوع گمانه زنی درک می کند.

مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، نما
© دایسوکه هیرابایاشی

ما می پذیریم که نقش ما به ،وان معمار با این پیش شرط ها گسترش می یابد. سؤالات گسترده تر، درگیری عمیق تر می شوند. زمینه های موضوعی جدید باز می شوند و در مدت زمان طول، تری دنبال می شوند. در اجرای معماری می توان از ماهیت چند وجهی محتوا استفاده کرد. این به پروژه عمق می بخشد و آن را پر از زندگی می کند.

مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، پله
© دایسوکه هیرابایاشی

یک پروژه جمعی از همان ابتدا. در خاستگاه خانه آبا، چشم اندازی از مسکن شهری و جامعه نهفته است. ،نان آینده و معماران در تمام مدت درگیر هستند، در حالی که تعاونی Mietshäuser Syndikat Basel چارچوب نهادی را فراهم می کند. در مثلثی از ،نان آینده، معماران و تعاونی ها، این پروژه به ،وان پاسخی به فراخوان آزاد صادر شده توسط بنیاد هبیتات در حال توسعه است.

مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - تصویر 21 از 21
آ،و

در یک سایت صنعتی سابق، زمین‌های ساختم، کوچک در اطراف یک حیاط مش،، گروه‌های کوچکی از مردم را تشویق می‌کنند تا در توسعه شهری مشارکت کنند. مبتکران خانه آبا، به طور مداوم این مفهوم را توسعه می دهند و در عین حال در مورد مسائل زیست محیطی، اجتماعی و سیاست مسکن موضع می گیرند. این منجر به ایده های اصلی زیر می شود و در نهایت یک شکل فیزیکی در معماری واقعی پیدا می کند.

مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی
© دایسوکه هیرابایاشی

• ،نان باید بتوانند در خانه خود بمانند، حتی اگر وضعیت خانوادگی آنها تغییر کند و تقاضای آنها برای فضا تغییر کند. بر این اساس متراژ واحدهای مس، باید به راحتی و بدون نیاز به کار ساختم، قابل تطبیق باشد.

• مسکن تعاونی باید مقرون به صرفه و در دسترس باشد و بنابراین برای طیف وسیعی از مردم باز باشد. نه تنها خانواده ها و زوج ها، بلکه مجردها، دانش آموزان و پناهندگان نیز باید بتوانند خانه ای در خانه پیدا کنند.

• خانه باید سازگار با آب و هوا و ساده طراحی شود. بنابراین به ،وان یک سازه چوبی انجام می شود و در عین حال به موارد ضروری کاهش می یابد.

• فضاهای بیرونی، فضاهای زندگی مش، هستند. همه آنها به هم متصل هستند و به نفع مردم و تنوع زیستی هستند.

مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی
© دایسوکه هیرابایاشی
مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، صندلی
© دایسوکه هیرابایاشی

،یب روش های زندگی مزایای بیشتری برای همه ایجاد می کند. به منظور ایجاد انعطاف پذیری در واحدهای مس، و در نتیجه اجتناب از نیاز به احتکار فضای نشیمن، دو شکل مختلف زندگی مکمل یکدیگر در ساختمان هستند: از یک سو، تخت های هسته ای با قابلیت گسترش افقی و از سوی دیگر، انجمن اشتراک‌گذاری مسطح سازمان‌یافته عمودی. آپارتمان های مرکزی یک چشم انداز بلند مدت برای گروه های دو یا چند نفره ارائه می دهند. اشتراک مسطح مک، را برای افرادی ارائه می دهد که از نظر تجربه به ندرت می توانند از مزایای مسکن تعاونی بهره مند شوند، مانند دانشجویان یا پناهندگان. در عین حال، نوسانات طبیعی آنها به طور دوره ای فرصتی را برای تنظیم اندازه تخت های اصلی فراهم می کند، به ،وان مثال، اگر به اتاق کودک اضافی نیاز باشد. به این ترتیب، یک آپارتمان 3.5 اتاقه را می توان تا یک آپارتمان 5.5 اتاقه گسترش داد، در حالی که اشتراک آپارتمان می تواند حدا،ر از 10 اتاق یک نفره تشکیل شود. با این حال، مرزهای بین اشکال زندگی ثابت نیستند، اما می‌توانند در اتاق‌ها و طبقات مختلف محو و همپوش، داشته باشند.

مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، در
© دایسوکه هیرابایاشی
مسکن مش، آبا، / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، پله
© دایسوکه هیرابایاشی

به این ترتیب، این دو شکل از زندگی برای یکدیگر سودمند هستند، اجازه انعطاف پذیری، ایجاد فضای زندگی در دسترس، تطبیق انواع موقعیت های زندگی، و ترویج اختلاط اجتماعی را می دهد. آ،ین اما نه کم اهمیت، این باعث ایجاد حس قوی هویت و گرمای دلپذیر روابط بین فردی می شود.

Abakus Co-Housing / Stereo Architektur - عکاسی داخلی، کانتر
© دایسوکه هیرابایاشی




منبع: https://www.archdaily.com/977308/abakus-co-،using-stereo-architektur