خانه در پرایا گراند / داده آتلیه


خانه در پرایا گراند / داده آتلیه

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© ریچارد جان سیمور

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی بیرونی، نما، باغخانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، قفسه بندیخانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، میز، پرتو، پنجرهخانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی بیرونی، باغ، حیاطخانه در پرایا گراند / داده آتلیه - تصاویر بیشتر+ 32


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    428 متر مربع
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی بیرونی، پنجره، پرتو
© ریچارد جان سیمور

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این خانه که در پارک ملی سینترا-کاسکایس ادغام شده است، در نزدیکی ساحل Praia Grande، در رودزیو، کولارس واقع شده است. هدف این پروژه ساختن فضا (خانه) از خلأ ایجاد شده بین درختان کاج، بر اساس ایده همجوشی/اتحاد بین ،صر ساخته شده و فضای طبیعی است. نقطه شروع – درختان کاج موجود – یک ،یب حجمی از حجم های مختلف ایجاد کرد که در آن هر یک از این حجم ها با انواع مختلف استفاده مطابقت دارد. موقعیت آن بر روی زمین جهت گیری خورشید، توپوگرافی و موقعیت درختان (که قرار بود حفظ شوند) را در نظر می گیرد، در عین حال، سیستمی از روابط بصری با سرا د سینترا – واقع در شرق. .

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی بیرونی، نما، باغ
© ریچارد جان سیمور
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی خارجی، نما
© ریچارد جان سیمور

حجم ها به طور استراتژیک در اطراف یک فضای خالی مرکزی سازماندهی شده اند که هواپیمای آبی (است، شنا) را دریافت می کند و توسط آن مشخص می شود، فضای کنترل شده ای را ایجاد می کند که تحت سلطه طبیعت است که خانواده را به س،ت در خارج دعوت می کند، جایی که سقف های شیبدار حجم های مختلف همگرا می شوند. . نیاز به رهاسازی/برداشتن حجم ها از زمین – با توجه به قوام متخلخل و نفوذپذیر زمین – علاوه بر این، به ارگ،ک بودن ،یب ساخته شده کمک کرد، که تعلیق ،اصر توسط پوشش گیاهی که در زیر آنها ایجاد می شود تقویت می شود.
از نقطه نظر محوطه سازی، چالش سپس بر حفظ جنگل کاج موجود متمرکز شد، با هدف تقویت آن به ،وان یک ،صر منسجم که به ،وان یک باغ و مناظر قابل استفاده برای فضای داخلی خانه عمل می کند.

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، قفسه بندی
© ریچارد جان سیمور
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - تصویر 33 از 37
نمودار مفهومی

توزیع برنامه ای. از نظر برنامه ای، خانه دارای یک پارکینگ است. یک منطقه خدماتی که در آن رختشویی، شربت خانه، آشپزخانه (هم فضای پشت صحنه و هم فضاهای اجتماعی) و دستشویی قرار دارد. یک منطقه اجتماعی که در یک فضای واحد، اتاق نشیمن، ناهارخوری و اتاق پیانو را جذب می کند. سه اتاق خواب، یکی از آنها برای استفاده انعطاف پذیر (دفتر)؛ و در نهایت مناطق فنی که در زیر اتاق نشیمن قرار گرفته اند با بهره گیری از ناهمواری و تعلیق حجم.

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، میز، پرتو، پنجره
© ریچارد جان سیمور
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - تصویر 34 از 37
طرح
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، اتاق خواب، تخت
© ریچارد جان سیمور
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - تصویر 35 از 37
بخش
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل
© ریچارد جان سیمور

گزینه های مواد. این خانه دارای موادی بود که ظاهری خام و به نوعی خشن را، مطابق با ارگ،ک بودن پروژه تضمین می‌کرد، با این حال، بدون اینکه خود را به ،وان یک توده ساخته شده در گفتگو با محیط اطراف متمایز کند. حجم ها از بیرون توسط ورق های ف،ی فلوت پوشیده شده اند که با چوب پنبه ای مایل به خا،تری که بافت، شکل و لحن آن ظاهری طبیعی و نامنظم ایجاد می کند (منطبق با عمودی بودن و حضور درختان کاج) به پایان رسیده است و جریان آب باران را به سمت تسهیل می کند. زمین. در عین حال، این ،یب نما، درست در شروع، عایق حرارتی و صوتی خوبی را تضمین می کند.

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، ستون
© ریچارد جان سیمور
خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی بیرونی، باغ، حیاط
© ریچارد جان سیمور

سطوح شیشه ای در اطراف فضای خالی بیرون می آیند، که از آن روابط بصری بین داخل و خارج از منزل برقرار می شود. بر روی این سطوح لعابدار، که راهروهای توزیع را تشکیل می‌دهند، دریچه‌های چوبی پیوسته قرار داده شده‌اند که فضایی گرم و راحت را فراهم می‌کنند که از داخل قابل مشاهده است و نور شدید خورشید را به سمت ج، فیلتر می‌کند. چوب نیز در فضای داخلی معرفی شده است که بر روی درها، نجاری ها و سقف ها ظاهر می شود. در اتاق نشیمن بزرگ – منطقه اصلی خانه – حضور آن با ایجاد یک سقف محفظه ای افزایش می یابد که علاوه بر تضمین عملکرد آ،تیک فضا، یک فضای واقعا خاص و خاص را ایجاد می کند. تمام کف‌ها و دیوارهای داخلی با سیمان خا،تری روشن ساخته شده‌اند که درخشندگی و سادگی آن – بافتی انتزاعی، بدون هیچ گونه الگوی یا بصری برجسته – در تضاد با شور و نشاط ذکر شده در بیرون است و به مجموعه‌های خاص خانواده اجازه می‌دهد.

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی خارجی، نما، حیاط
© ریچارد جان سیمور

اصول اکولوژیکی ساخت و ساز. خانه همچنین مجموعه‌ای از اصول زیست‌محیطی را در ساخت خود به کار گرفت، مانند: کاهش مصرف منابع از طریق سیستم ساختم، اتخاذ شده، که شامل ساختاری است که به طور یکپارچه از چوب پایدار ساخته شده و در محل مونتاژ می‌شود. یک سیستم نمای تهویه‌شده که از اولین لایه با چوب پنبه‌ای طراحی شده بهره می‌برد (به طور همزمان زیبایی، دوام و راحتی حرارتی را افزایش می‌دهد). استفاده جامع از مواد طبیعی، مانند کنف و چوب پنبه، در تمام سطوح ساخت و ساز. استفاده کاهش یافته و کنترل شده از انرژی، با اکتشاف سیستم های غیرفعال و سیستم های تهویه غیرمتمرکز با بازیابی گرما امکان پذیر است، که حدا،ر راحتی را بدون نیاز به اتکا به تهویه مطبوع یا هر سیستم دیگری با میزان مصرف بیشتر امکان پذیر می کند. انتخاب مواد غیر سمی، غیر آلوده یا مستعد انتشار مواد شیمیایی (چه در فرآیند ساخت و ساز یا در طول عمر قابل استفاده ماده / تکمیل / ،صر) که شامل گزینه هایی برای رنگ های طبیعی و عدم وجود لاک های سمی است. اولویت بر گزینه های به دست آمده از یک فرآیند زیست محیطی و پایدار؛ اصل دوام و نگهداری کم، طرفدار راه حل هایی است که در آن معماری و ساخت و ساز به صورت همزیستی کار می کنند و طول عمر و کیفیت راه حل ها را تضمین می کنند.

خانه در پرایا گراند / داده آتلیه - عکاسی داخلی، نما
© ریچارد جان سیمور




منبع: https://www.archdaily.com/994981/،use-in-praia-grande-atelier-dat،