خاطره ساختمان مسکونی باغ / معماران اشعری


خاطره ساختمان مس، باغ / معماران اشعری

خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی بیرونی، آجر، پنجره، نما
© نوید عطروش

خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی بیرونی، آجر، پنجره، نماخاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی نما، پنجره، نماخاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی داخلی، پلهخاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی نما، پنجره، آجرخاطره ساختمان مس، باغ / معماران اشعری - تصاویر بیشتر+ 30


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    2700 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: آجر ارگ

خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی نما، پنجره، نما
© نوید عطروش

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه در خیابان قصرالدشت شیراز طراحی و اجرا شد. این خیابان به دلیل مجاورت با باغ های قصرالدشت به محله ای سرسبز و خوش آب و هوا معروف است. به دلیل افزایش ساخت و ساز در این مناطق سبز قدیمی، بخش قابل توجهی از پوشش گیاهی از بین رفته است. در شمال غربی ساختمان کوچه ای به عرض 6 متر وجود دارد که تنها راه دسترسی پروژه به محله می باشد. این دسترسی تنها مانع از دید پروژه می شود. بنابراین این وضعیت بر اهمیت ورودی ساختمان تاکید دارد.

خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی نمای بیرونی، نما
© نوید عطروش
خاطره ساختمان مس، باغ / معماران اشعری - تصویر 29 از 35
طرح طبقه همکف
خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی نما، پنجره، نما
© نوید عطروش

درختان کهنسال روبروی پروژه واقع در مرز بین کوچه و نمای شمال غربی قرار دارد. یکی از دغدغه های اولیه ما اتصال درختان کهنسال به فضای داخلی بود. نما با حفظ درختان موجود شکل خود را به خود گرفت و پانل ها در اطراف درختان حرکت ،د. یکی دیگر از دغدغه های این پروژه ارتباط محیط اطراف ساختمان با فضای محله بود. با حرکت پانل های نما به جلو و عقب، ارتباط بصری مخاطب با پروژه حتی از راه دور ایجاد شد.

خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی بیرونی، جنگل
© نوید عطروش
خاطره ساختمان مس، باغ / معماران اشعری - تصویر 33 از 35
بخش

طراحی فرم – در نمای شمال غربی (رو به خیابان) برای نزدیک شدن به درختان اطراف پروژه، برش هایی را در پوسته نما ایجاد کردیم. پانل ها نیز به صورت پویا با توجه به موقعیت درختان شکل گرفتند تا از نمای دو بعدی یکنواخت و مسطح جلوگیری شود.

خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی نما، پنجره، آجر
© نوید عطروش
خاطره ساختمان مس، باغ / معماران اشعری - تصویر 34 از 35
ارتفاع شمال غربی
خاطره ساختمان مس، باغ / معماران اشعری - عکاسی داخلی
© نوید عطروش

فرم های ارگ،ک از نما شروع می شد و تا لابی ورودی و پلان داخلی ادامه می یافت. بازشوهایی بین پانل های نما طراحی شده است تا بیشترین بازشو به طبیعت بیرون و همسایگی داشته باشد. همانند نمای شمال غربی، در نمای ج، شرقی پروژه (رو به حیاط)، برای افزایش سرسبزی، فلاور با، هایی در نظر گرفته شد که زمینه پوشش گیاهی موجود در جلوی پنجره ها را فراهم می کرد.

خاطره باغ ساختمان مس، / معماران اشعری - عکاسی داخلی، پله
© نوید عطروش

در جلوی این نما یک دیوار بتنی جامد قرار دارد که با اجرای شبکه کنسروسازی و مشبک سازی به ،وان پایه دیوار سبز فراهم شده است. بازدیدکنندگان می توانند فضای سبز را در فضایی سه بعدی تجربه کنند، زیرا پوشش گیاهی از نما شروع به حرکت می کند، از کف حیاط می گذرد و تا دیوار مقابل امتداد می یابد و خاطره باغ های قدیمی را به یاد می آورد. با توجه به چنین ویژگی، قاب هایی در جلو پنجره ها طراحی شد تا نمای جلو را قاب بندی کند. امیدواریم پرداختن به ارزش های اجتماعی و زیست محیطی در این گونه پروژه ها بتواند بر کیفیت طراحی پروژه های اطراف اثرگذار باشد.

خاطره ساختمان مس، باغ / معماران اشعری - عکاسی نما
© نوید عطروش




منبع: https://www.archdaily.com/1000991/the-memory-of-garden-residential-building-ashari-architects