جایگاه آموزش پایداری در معماری و ساختمان-سایبان پارس

ژئوتکنیک، محیط مکانیکی زمین‌شناسی و عملکرد مکان ساخت پروژه را تعیین می‌کند. در بررسی‌های ژئوتکنیک، با بررسی خاک و گسل‌های منطقه، میزان استحکام و مقاومت زمین برای ساخت یک سازه تعیین می‌شود. در مورد پروژه‌های بزرگ، ممکن است آزمایش‌های مکانیک سنگ هم لازم شود و اصولی‌تر است که بررسی‌های زیست محیطی نیز انجام شود. ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های ژئوتکنیک و تلفیق آن با قوانین موجود، ضوابط فنی و همچنین نیازهای مورد نظر کارفرما نیز انجام می‌گیرد. ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد.

سبک معماری رمانسک یا رومی وار یکی از سبک های قرون وسطی مربوط به دهه یازدهم و دوازدهم می باشد که مرکز آن ایتالیا بود. در طراحی بنا از معماری روم و بیزانس تاثیر گرفته بود و در تزیینات داخلی از نگاره های ایرانی و بین النهرین تاثیری زیادی پذیرفته بود. این بناها دارای دیوارها و بدنه ضخیم و سنگین، پایه های محکم، طاق های گرد، برج های بزرگ، دالان های تزیین شده و پنجره ها بسیار محدود و کوچک می باشند. کلاسیک به معنای عالی ترین محصول فرهنگی می باشد که با ویژگی معینی مانند اعتدال، احتیاط، هماهنگی و توازن اجزا شناخته می شود. اکثر سبک هایی که بعد از رنسانس در اروپا به وجود آمدند می توانند جزء معماری کلاسیک محسوب شوند.

  • در قرن 12 از فرانسه آغاز شد و تا قرن 16 به این نام شهرت یافت.
  • حجم بالای دانش میان رشته ای و تخصص های غیرمرتبط با معماری در ساختمان ها و مجموعه های صنعتی، نقش معمار، عوامل مؤثر و روش طراحی آن ها را برای معماران با چالشی جدی مواجه ساخته است.
  • چنانچه تصمیم دارید ساختمان موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید، بهتر است از همان ابتدا به فکر طراحی داخلی آن باشید و پروسه طراحی و اجرای بنای خود را طبق نقشه و پلان مشخصی پیش ببرید.
  • گنبدهای زیاد و جزئیات تجملاتی از ویژگی های این سبک می باشند.
  • ویلاهای کوهستانی مکان های بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات هستند، جایی که دوستداران کوهستان می توانند در فضایی آرام زندگی کنند و وقت خود را با انجام فعالیت ها و…

[نیازمند یادکرد]کنفرانس بین‌المللی معماری پایدار (فرهنگ، تاریخ، هویت و میراث)[۳] و مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی[نیازمند منبع] بوده‌است. از آنجا که این نشریه تمایلی به ارایه متن مطالب خود در مگیران ندارد، شماره‌های جدید آن در سایت نمایه نمی‌شود. از شاخصهای آسایش حرارتی ثابت بودن دمای مناسب محیط است ،تغییر مداوم دمای داخلی حس خوبی را در کاربرا ن ایجاد نمی کند.

در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. بعد نحوه قرارگیری این ستون ها را در نقشه طبق طبقات بررسی کنیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد.

انواع سبک های معماری

کسی که محلی را برای سکونت یا کار مهیا می کند می بایست آن را بر پایه تمایلات و تأمین شادابی و نشاط انسان طراحی و اجرا نماید. حال اگر در فضایی کار کنیم که به جای تقویت ، موجب کاهش روحیه و پتانسیلهایمان گردد یا در خانه ای زندگی کنیم که احساسات و عواطف ما را تحریک نکند ، به هیچ هیجان و شعفی دست نیابیم ، آن دفترکار یا خانه تنها یک چهاردیواری است. مجموعه گروه معماری معتمد و همکاران دارای یک تیم مسئولیت‌پذیر و متعهد است. ارئه خدمات مهندسی با کمیت و کیفیت فراتر از تعهد دلیل موفقیت این گروه جوان ولی با تجربه می باشد.

طراحی داخلی ساختمان

آزادی در طراحی، شمار زیاد شکل ها و در هم آمیختگی آن ها از ویژگی های این سبک می باشد. بیش از هر دوره ی دیگری المان های تزیینی ساختمان را به شکل کاملا دقیق و با جزئیاتی مجله خبری سایبان پارس استادانه به نمایش می گذاشت. ساختمان هایی که از این سبک پیروی می کردند با جزئیات بسیار زیاد و پر زرق و برق خود چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کردند.

فراخوان ارسال آثار پنجمین دوره‌ی کتاب سال معماری معاصر ایران، 1401

کرکره های چوبی را می توان در سرتاسر پنجره هایی به سبک لانه کبوتری در این آپارتمان کشید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشد. طراحی نمای ساختمان به عنوان بعد بیرونی یک پروژه معماری، با ویژگی ها و استانداردهایی طراحی می شود. که بخشی از این ویژگی ها از سوی معمار و کاملا تخصصی می باشد و برخی نیز با تمایل و خواست کارفرما توسط طراح صورت می گیرد. از جمله این ویژگی ها هویت و شمایل مورد استفاده در طراحی نما می باشد. این مقاله به معرفی پروژه ای می پردازد که با الهام از موقعیت مکانی آن در تعامل با طبیعت و با الهام از المان هایی از طبیعت طراحی شده است.