برنامه Floor Plan Creator دانلود کافه بازار-سایبان پارس

یک معمار توانمند کسی است که با توجه به محدودیت‌های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و… بتواند پلان ساختمان مسکونی را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارفرما و به بهترین شکل ممکن طراحی کند. مجله خبری سایبان پارس در ادامه ۷ نکته کلیدی در طراحی نقشه ساختمان مسکونی را بررسی می‌کنیم. حال نیاز است که با در نظر گرفتن خواسته‌های کارفرما بتوانید طرح را برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر بگیرید.

  • سالن پذیرایی باید در یک ساختمان به گونه ای طراحی شود که همیشه آماده میزبانی برای میهمانان باشد.
  • نقشه های برق و تاسیسات از مهم ترین نقشه های ساختمانی هستند که توسط مهندسین تاسیسات طراحی می شوند.
  • البته لازم است که با در نظر گرفتن میزان بودجه و سطح مالی کارفرما تعداد طبقات در نظر گرفته شود.
  • به‌طور حرفه‌ای تصمیمات یک معماری یا طراح ساختمان امنیت عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌باشد تا بتواند مدرک عملی معماری را به دست آورد یا یک طراح ساختمان حرفه‌ای و مدرک دار باشد.
  • لازم است که بخش ناهارخوری تمامی فضاهای هم‌جوار خود را پوشش دهی کند.

طراحی نقشه های ساختمانی و مسکونی لوکس برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند . در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند . به همین خاطر علاقه و همچنین نوع نیازمندی کارفرما در این موضوع نقش اصلی را ایفا می کند . در این خصوص ضروری است که ابتدا یک مصاحبه ی حضوری با کارفرما توسط متخصصان معماری و سازه ی هیرادانا انجام شود و خواسته های کارفرما به دقت بررسی و وارد مرحله ی طراحی نقشه های معماری و سازه گردد . هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود.

طراحی نقشه  ساختمان  مسکونی 3 طبقه بتنی

در زمین های مستطیل شکل که ضلع شرق و غرب با هم برابر است میبایست 60 درصد طول را جدا نماییم. عموماً این مدل ساختمان‌ها به محیط خارج از ساختمان دید داشته و بیشتر از یک نما دارد. در پایان مطالب جهت آشنایی بیشتر ,تصاویر پلان های نامبرده را میتوانید ملاحظه نمایید.

طراحی پلان معماری آپارتمان مسکونی

برای اینکه کارتان دقیق و بی نقص از آب در بیاید، مسلما به یک پلن ساده برای تخمین اندازه ها و پیش نمایش تغییرات در منزل احتیاج خواهید داشت. ‏اپلیکیشنی که امروز به معرفی آن می پردازیم، در واقع نوع آماتور و ساده شده اتوکد است که با آن می توان برای اهدافی مثل تعویض دکوراسیون داخلی خانه، نقشه ای ساده و در عین حال دقیق از محیط طراحی کرد. تولید کاشی سنتی ، پرسی لعاب کلیه ی آجرها برای نمای ساختمان ،کف فرش مناسب باغ ،ویلا ،عمارت تاریخی ،بومگردی ،کارونسرا،هتل رستوران سنتی،و…. در رابطه با موقعیت قرارگیری بالکن ها بدترین موقعیت در واحدهای آپارتمانی می باشد که تراس در کنار پذیرایی و با دسترسی مستقیم در رابطه با پذیرایی طراحی شده باشد. به ‌عنوان نمونه فکر کنید برای این‌که بتوانید به تراس راه پیدا کنید، لازم است که از پشت مبل های چیده شده پرده محیط پذیرایی را کنار بزنید و از تراست استفاده کنید. اگر فرزندان غیر هم‌جنس در یک فضا هستند لازم است که اتاق خوابه جدا برای آن‌ها طراحی شود.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی شمالی

برای آشنایی با روند انجام طراحی نقشه و پلان فضاها بهتر است نمونه ای از آن را برای شما بازگو کنیم. این پروژه متعلق به خانواده ای دو نفره به همراه سه حیوان خانگی بود که برای زندگی دائمی خود به خانه ای با نیاز های مشخص احتیاج داشتند. به عنوان مثال اتاقی برای حیوانات، محلی برای آبتنی آن ها، فضایی برای نگهداری پرنده، اتاق کار شخصی و… کارفرما تمام نیازهای خود را در قالب یک فایل آماده کرده و در جلسه اولیه با خود همراه داشتند. طراحی پلان این ساختمان بر اساس نیازهای پایه کارفرما ، ویژگی های سایت، محدودیت های شهری و تخصص طراحان انجام شد که حاصل کار بعد از چندین بار رفت و آمد رضایت کارفرما و مشاور را به همراه داشت. بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد.