برنامه Floor Plan Creator دانلود کافه بازار-سایبان پارس

آشپزخانه باید در مجاورت فضای ناهارخوری و با قابلیت دسترسی مستقیم از نشیمن خصوصی باشد. پذیرایی در مجاورت ناهارخوری و با حداقل اشراف به فضای کار آشپزخانه باید طراحی شود. بنابراین توصیه می‌کنم چنین واحدهایی را به‌صورت دوخوابه طراحی کنید تا کلیه فضاها به لحاظ عملکرد، جانمایی و مساحت، از استاندارد و کیفیت مناسبی برخوردار باشد. نقشه یک طبقه پارکینگ و یک واحد بروی آن دارد که سه خوابه است .این ساختمان مصالح بنایی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. پلان ساختمان دوبلکس واقع در نبش کوچه است و دارای سظح دسترسی از دو طرف جنوب و شرق است .این پلان از شرق به میزان 13.8 و از غرب 15 متر پیشروی دارد.نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است.

  • در ادامه چندین پلان از پروژه ویلایی چمستان مختص کارفرمای عزیزمان جناب رحمتی را مشاهده میکنید .
  • در این مقاله از سری مقالات تخصصی شرکت رهپویان صنعت، قصد داریم انواع نقشه ساختمان را به شما معرفی کنیم و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با مهندسان رهپویان صنعت تماس بگیرید.
  • البته برخی از افراد بسیار در راستای در نظر گرفتن تلویزیون اشتباه می‌کنند و ممکن است که تلویزیون را در فضای پذیرایی قرار دهد.

دقت داشته باشید که حتما لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های جنوبی را به شکلی که گفته شد، انجام دهید. درغیراین‌صورت فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را از نور جنوب محروم کرده و اتاق‌خواب‌ها (که در طی روز که عملاً کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند) بیشترین و بهترین نور ورودی به ساختمان را به خود اختصاص خواهد داد. نقشه ساختمان در این پروژه که از سمت جنوب و غرب دسترسی دارد دوبلکس طراحی شده است.

در نقشه های مکانیک ،که شامل تعیین جزئیات سیستم های سرمایشی و گرمایشی،گازرسانی ،آبرسانی ،فاضلاب و … است. در شرکت مهندسی آرین پاراکس طیف گسترده ای از خدمات مهندسی از تهیه نقشه تا نظارت و اجرای ساختمان ارائه می گردد بنابراین از برون سپاری هر قسمت از ساختمان به اشخاص دیگر بی نیار خواهید بود و از پیشرفت پروژه خود توسط یک تیم حرفه ای لذت خواهید برد. معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد. کار تفکیک محیط خصوصی و عمومی در نقشه ساختمان به خصوص ساختمان های مسکونی چندان پیچیده و سخت نیست ولی در نقشه های منحصر به فرد احتمال دارد که کمی زمان بر و پیچیده باشد.

دانلود ویدئوی آموزش ستون‌گذاری

از مهم‌ترین مواردی که لازم است در اتاق خواب فرزندان در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر تهیه شود، کمد لباس کمد برای لوازم تحریر و کامپیوتر می‌ باشد. سالن پذیرایی باید در یک ساختمان به گونه ای طراحی شود که همیشه آماده میزبانی برای میهمانان باشد. به‌ طور کلی فضاهای پذیرایی در دسته فضاهای عمومی اختصاص داده می باشند. اغلب طراحان و معماران در نظر دارند که لازم است در قسمت جنوبی‌ترین مکان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر سالن پذیرایی تعبیه گردد تا بتوانند از نور مناسبی برخوردار باشد. عموماً لازم است که این سالن در دسترس باشد تا به محض این‌که میهمانان به منزل شما وارد شده‌اند، بتوانند از آن استفاده خاصی داشته باشند. سالن پذیرایی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟بهتر است بدانید که در نظر گرفتن سالن پذیرایی برای میزبانی مهمان می باشد.

این برگه ها شامل برگه های برداشت موقعیت ملک، نقشه های فاز یک طراحی معماری،نقشه های سازه و محاسبات ، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال ، استحکام بنا و… جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت دکوراسیون داخلی ، نمای ساختمان و یا قسمت دانستنی ها مراجعه نمایید همچنین جهت راهنمایی های بیشتر در قسمت تماس با ما پیام بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند. پس داشتن یک طرح خوب باعث می‌شود تا بتوان خیلی راحت‌تر وارد مرحله اجرا و ساخت ویلا یا آپارتمان خود شد.

مکان دقیق ساختمان شما را نمایش می دهد، که از کدام سمت همسایگی داشته، از کدام سمت به کوچه و خیابان را دارد (دسترسی ساختمان). در پلان موقعیت محل ساختمان شما هاشور پر رنگ زده و همسایگی ها هاشور کم رنگ، همچنین طراحی حیاط و فضای سبز در پلان موقعیت نمایش داده می شود. که یک مقطع در طول و یک مقطع در عرض داریم، سپس با همین خطوط کمکی، مقطع ترسیم می شود. در مقطع، ارتفاع طبقات، ضخامت سقف، ضخامت دیوار، بازشوها، مبلمان، دستگاه پله و جزئیات دقیق ساختمان نمایش داده می شود. گاهی اوقات می خواهیم قسمتی از فضای داخلی ساختمان و جزئیات اجرایی آن را به نمایش بگذاریم که از مقطع استفاده می کنیم، مقطع یک صفحه برش بوده که ممکن است ساختمان را در طول یا عرض برش داده و صفحه برش را به صورت نمای داخلی نمایش دهد. بر خلاف آنچه که عوام تصور می کنند ، فاز صفر معماری بسیار در روند توسعه ی طراحی نقشه های معماری و طراحی داخلی ساختمان موثر می باشد .

طراحی نقشه های فاز یک معماری شامل موارد زیر می شود :

به دلیل این‌که الگوی مناسبی برای مصارف ساختمان در نظر گرفته شده است، اغلب آشپزخانه‌ های کوچک برای منازل ایرانیان طراحی می‌گردد. حتی در نظر گرفتن هیچ‌گونه فضایی برای برای میز ناهارخوری و دیگر موارد بری ساختمان وجود نخواهد داشت. توصیه می شود در این مرحله کار، علاوه بر طراحی کلی لبه های نما، مواردی مانند محل قرارگیری داکت های مربوط به تاسیسات را هم در نظر بگیرید و آن ها را در پلان های معماری نمایش دهید.

به همین خاطر حداقل فضا به حجم دیوار اختصاص یافته .ایننقشه ساختمان سه خوابه دارای هال پذیرایی مجزا و فضایی برای نهار خوری است. اتاق خواب مهمانلازم است که در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اتاق خواب مهمان نیز در نظر گرفته شود. این نکته حائز اهمیت می‌باشد که اتاق خواب مهمان در عرصه عمومی ساختمان بنا شود و لازم است که حتماً سرویس و حمام در این مکان در نظر گرفته شود. ابعاد اتاق خواب مهمان حداقل ۱۴ متر می‌ باشد و در این ابعاد لازم است که کمد برای لباس و دیگر امکانات در نظر گرفته شود.

باید دقت کنید که فضای نشیمن از نور مستقیم و با شدت زیاد برخوردار نباشد و نور کاملاً کنترل‌شده به داخل این فضا بتابد. مهندس ساختمان معمولاً شامل خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی باشد. این محدودیت ها می‌توانند ناشی از قوانین و مقررات ساختمان سازی و سخت گیری های ضوابط شهرداری باشند. به همین جهت باید دقت کافی مجله خبری سایبان پارس را حین ترسیم پلان به خرج دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. پس از شکل گیری پلان، میبایستی هر فضا به نسبت کاربرد آن در آن مبلمان چیده شود برای مبلمان کردن فضا میتوان ازفایل های آماده استفاده نمود. از سوی دیگر هزینه گرمایش و سرمایش قرنیزی بیشتر است، اما دسترسی و کارکردن با آنها در قسمت های مختلف ساختمان آسان است.