بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به مدرسه زبان های خارجی Longjiang / Atelier cnS


بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به مدرسه زبان های خارجی Longjiang / Atelier cnS

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / Atelier cnS - Windows
© سیمینگ وو

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، ویندوزبازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، ویندوزبازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلی، پلهبازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلیبازسازی دبستان وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - تصاویر بیشتر+ 45


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    19210 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی
© سیمینگ وو

بررسی اجمالی – مدرسه ابتدایی وابسته به مدرسه زبان های خارجی Longjiang (مدرسه Wanggang) در Longjiang، S،de واقع شده است. مدرسه توسط طیف وسیعی از روستاهای متراکم احاطه شده است که در دلتای رودخانه مروارید معمولی و نمادین هستند. این شهر در مجاورت پارک صنعتی Sanlian است که بزرگترین منطقه صنعتی مبلمان در Longjiang است. محدودیت شدید زمین برای گسترش مدارس وجود دارد و تضاد بین عرضه و تقاضا در فضای پردیس بسیار برجسته است. به منظور پاسخگویی به نیازهای رو به رشد آموزش با کیفیت بالا، نوسازی موفق به گسترش کامل زمین موجود برای پردیس می شود و میزان استفاده از فضا را تا حد امکان بهبود می بخشد تا از فضاهای کافی برای فعالیت در فضای باز اطمینان حاصل شود و تعداد آنها افزایش یابد. ک، درس از 22 ک، تا 42 ک،.

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به مدرسه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© سیمینگ وو


پردیس چند بعدی – با توجه به محدودیت منابع زمین برای گسترش افقی، طراحان تصمیم گرفتند محوطه دانشگاه را در جهت عمودی گسترش دهند، که می تواند به طور کامل شاخص تراکم در مقررات کنترل Longjiang را برآورده کند. با افزایش زمین ورزشی به 4.65 متر، فضاهای انعطاف پذیرتری در زیر آن ایجاد می شود تا اتاق ها و فضاهای کاربردی مختلف برای رویدادهای بزرگ فراهم شود. پیست دوی 300 متری در طبقه اول و زمین ورزشی در طبقه دوم، سپس تبدیل به فضاهایی می شوند که متفاوت اما مکمل یکدیگر هستند. علاوه بر این، دسترسی به زمین ورزشی در طبقه دوم توسط راهروهای پیوسته برای بهبود گردش خون به هم متصل می شود. این نه تنها مشکل دسترسی بین زمین های ورزشی را حل می کند، بلکه تنوع و راحتی را در فضاهای محدود ارائه می دهد.

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلی، پله
© سیمینگ وو
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی
© سیمینگ وو
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - تصویر 36 از 50
نمودار مفهومی
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، ویندوز
© سیمینگ وو

“فضای جریان” و “جزیره شناور” – این پروژه در S،de، “شهر آب”، جایی که شبکه رودخانه به طور متراکم احاطه شده است، واقع شده است. طراحان با الهام از شبکه رودخانه، ساختار گسترده و پیوسته را در فضاهای زیر زمین ورزشی اعمال ،د تا مشکلات تهویه و روشنایی را حل کنند. فضاهای داخلی به صورت مجموعه ای از جزایر شناور، در امتداد راهرویی که تمام راه را به سمت آبراه منتهی می کند، سازماندهی و گروه بندی می شوند. به ،وان جریان اصلی، راهرو هر دو «جزیره مطالعه» و «جزیره فعالیت» را به هم متصل می کند و یک فضای بیرونی پیوسته مانند آب جاری ایجاد می کند.

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، ویندوز
© سیمینگ وو
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - تصویر 48 از 50
بخش کتابخانه
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به مدرسه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© سیمینگ وو

علاوه بر این، فضاهای داخلی در یک زاویه خاص چیده شده اند تا فضای نمایشگاه را به سمت بیرون به حدا،ر برسانند و فضاهای ،د متنوعی را برای سرگرمی دانش آموزان ایجاد کنند، مانند دیوارهای نمایش، دیوارهای نقاشی، تریبون های کوچک و گوشه های کتاب. ایده فضای جریان و جزیره شناور تنوع فضاهای زیر زمین ورزشی را غنی می کند و شرایط روشنایی و تهویه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، نما
© سیمینگ وو
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - تصویر 49 از 50
آ،ونومتری
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلی، پنجره، نما، شیشه
© سیمینگ وو
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلی
© سیمینگ وو

کتابخانه: “جزیره شناور دانش” – این کتابخانه در زمین های کم استفاده در محوطه دانشگاه ساخته شده است و توسط سازه های لوله ای پشتیب، می شود. طبقه اول برای جلوگیری از مزاحمت پیست دوی 300 متری مرتفع شده است. ساختارهای لوله ای به رنگ قرمز نه تنها نقش ،اصر سازه ای را ایفا می کنند بلکه به ،وان فضای گردش در کل ساختمان نیز عمل می کنند. علاوه بر این، انتهای بالای لوله به طور طبیعی یک نورگیر را تشکیل می دهد و نور روز و تهویه را به داخل می آورد. با کمک ساختارهای لوله ای، کتابخانه می تواند با تبدیل شدن به یک ظرف خالص برای خواندن، از عملکرد فیزیکی رهایی یابد. با چیدمان فضاهای داخلی در امتداد نماهای قاب بندی شده، انواع فضاهای داخلی و نیمه سرپوشیده به صورت آزاد ایجاد می شود که اصطلاحا به آن جزیره شناور دانش می گویند.

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلی، قفسه بندی
© سیمینگ وو
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی داخلی
© سیمینگ وو

دیوار پرده: “صدا و گل” – در طراحی نما، طراحان سعی ،د پوستی شفاف به روشنی ویل ایجاد کنند تا حس سبکی را به افراد القا کنند. از طریق یک سری مقایسه و انتخاب مواد، کابل فولادی و مش آلومینیومی به دلیل عملکرد خوبشان در استحکام کششی و شکل‌پذیری انتخاب می‌شوند. این نه تنها حس سبکی را از طریق ظاهر نشان می دهد، بلکه ثبات ساختاری را در برابر باد تضمین می کند. در مورد انتخاب متریال برای دهلیز در زمین ورزشی، از الگوی بافت الماسی حصار زنجیره ای برای ارائه ویژگی های قدرتمند و انعطاف پذیر استفاده می شود تا متن، با شکل ساختار باشد و به ،وان یک گل شکوفه در زمین ورزشی نشان داده شود. .

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© سیمینگ وو
بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - عکاسی بیرونی، استیل، هندریل
© سیمینگ وو

دیوار ناپدید شدن: رابط کنار رودخانه – یکی دیگر از ویژگی های مهم پردیس Wanggang این است که یک طرف دانشگاه در مجاورت رودخانه قرار دارد. شونده در سال های اخیر تلاش زیادی برای بهبود کیفیت آب رودخانه انجام داده است و چشم اندازهای رودخانه دلنشین است. با این وجود، قبل از بازسازی، حصار فیزیکی اطراف محوطه دانشگاه، مناظر زیبا را از دید دانشجویان دور نگه داشته است. بر این اساس، به منظور بهبود رابط کاربری کنار رودخانه و جلوگیری از تغییرات غیرقابل پیش‌بینی جریان‌های جزر و مدی از محوطه دانشگاه، طراحان یک سکوی کاملاً باز و نزدیک به آب ایجاد می‌کنند. این نه تنها دیدنی های رودخانه را به محوطه دانشگاه معرفی می کند، بلکه به ،وان یک دیوار نامرئی و محافظ در ،ه عمل می کند. این «دیوار در حال ناپدید شدن» سپس به یکی از نمادین‌ترین ویژگی‌های پردیس تبدیل می‌شود و به نظر می‌رسد که بستر و رسانه‌ای برای نشان دادن شور و نشاط باشد.

بازسازی مدرسه ابتدایی وابسته به آموزشگاه زبان های خارجی Longjiang / آتلیه cnS - تصویر 15 از 50
© سیمینگ وو




منبع: https://www.archdaily.com/995050/renovation-of-the-primary-sc،ol-affiliated-to-longjiang-foreign-language-sc،ol-atelier-cns