بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن


بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 1 از 15
سیلو / کوب. تصویر © Rasmus Hjortshøj – COAST

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

از لحاظ تاریخی خانه وایکینگ ها، پادشاهان و ملکه ها، کپنهاگ شهری پرجنب‌وجوش است که معماری معاصر را با آبراه‌های سنتی، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک، خانه‌های چوبی قدیمی و قلعه‌های باست، در هم می‌آمیزد. پر شده با تاریخساختمان‌های آن مظهر میراثی تاریخی هستند که خاطرات همه شخصیت‌ها، دوران‌ها و رویدادهایی را که شهر در آن‌ها گذرانده است را دنبال می‌کند. چگونه می توان این همه تاریخ را زنده نگه داشت؟ با نوسازی ساختمان های سنتی با طراحی مدرن، کپنهاگ ضمن تطبیق با روندهای فعلی، با احترام از معماری تاریخی آن لذت می برد.

بازسازی یک لحظه برای تصور محیط ساخته شده موجود قبل از پرداختن به یک تخته سنگ تمیز، به معماران این امکان را می دهد که ساختارهای موجود را برای کاربری جدید تغییر کاربری دهند، شخصیت و تاریخ آن را حفظ کنند و در عین حال اثرات زیست محیطی ساخت و سازهای جدید را کاهش دهند. از طریق برجسته‌ترین موارد بازسازی ساختمان‌های ک،یک در شهر، مقاله زیر سه استراتژی مختلف برای استفاده مجدد از بناهای تاریخی را از طریق طراحی خلاقانه و پایدار تحلیل می‌کند.

ادغام: پل زدن بر قدیم و جدید

قدم زدن در خیابان های کپنهاگ به م،ای عبور و تجربه معماری قرون وسطایی، گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو، نئو ک،یک و مدرنیستی است. تکامل 1000 ساله سبک های معماری آن با افتخار به نمایش گذاشته شده است. در ،یب ،اصر سنتی و مدرن، این شهر برای احیای بناهای تاریخی با اقدامات ساده و در عین حال جسورانه شناخته شده است.

Postgarden با تغییر یک اداره پست سابق، ساختمان را به خیابان باز می کند و عموم را به داخل دعوت می کند. به منظور حفظ و تأکید بر ویژگی های تاریخی ساختمان، فرآیند بازسازی با درک نقشه های اصلی کار می کند.

بر اساس تجزیه و تحلیل ساختمان و پتانسیل اطراف آن، استراتژی احیا چارچوب جدیدی را برای مشاغل مختلف، نمایشگاه ها و فروشگاه ها ایجاد می کند تا هر روز جری، از مردم را دریافت کنند. به گفته Mikkel Westfall، مدیر خلاق و شریک Arstiderne Arkitekter، با این کار، Postgarden یک بار دیگر سرشار از زندگی و فعالیت است و “به تبدیل شهر به یک فضای جمعی کمک می کند.”

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 2 از 15
Postgarden / Arstiderne Architects. تصویر © Mads Frederik
بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 3 از 15
Postgarden / Arstiderne Architects. تصویر © Mads Frederik

پاویون والنسیا که در ابتدا در سال 1861 ساخته شد، شاهد رشد سریع محله خود بوده است. این بازسازی که ویژگی‌های فضایی منحصربه‌فرد ساختمان نئوک،یک را نشان می‌دهد، ارتباطات بصری و جریان‌های فضایی آن را تشدید می‌کند و اتاق‌های فردی را برای اضافات معماری ناپایدار تمیز می‌کند. ساختمان جلویی – یک ملک ک،یک کپنهاگ در پنج طبقه – با نمای آن رو به وستربروگاد شلوغ، ورودی را به یک طبقه همکف مدرن مینیمال و شفاف با نماهای پیوسته باز می کند. با بازسازی دیوارهای موجود تا حد امکان، با مصالح کف و سقف خنثی، سالن سه گانه مرتفع به ،وان یک فضای گسترده منحصر به فرد در داخل یک محله متراکم حفظ می شود.

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 4 از 15
والنسیا / دورته ماندروپ تصویر © Torben Eskerod
بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 5 از 15
والنسیا / دورته ماندروپ تصویر © Torben Eskerod

علاوه بر این: ،یب ویژگی های معماری معاصر

استراتژی‌های نوسازی در کپنهاگ شامل افزودن ،اصر معماری معاصر و غیرمنتظره است که به ساختمان‌های تاریخی بلااستفاده بافت، حجم و شخصیت می‌دهد.

چنین موردی از سیلو، بخشی از بازسازی بندرگاه شمالی است، یک توسعه فراصنعتی گسترده که در حال حاضر در منطقه شهری جدید اقتباس شده است. با دگرگونی درون به بیرون، حفظ فضای داخلی تا حد امکان خام و دست نخورده، نمای ساختمان 17 طبقه قبلی با نمای بیرونی وجهی زاویه دار ساخته شده از فولاد گالو،زه به ،وان سپر آب و هوا بازسازی شده است. پوشش جدید ساختمان که ویژگی اصلی صنعتی بندر و احساس مواد را به خود اختصاص داده است، زبری و زیبایی خام را ،یب می کند.

با احیای میراث صنعتی خود، پتانسیل جدیدی را کشف می کنیم و آثار تاریخی را در شهرهایمان برجسته می کنیم. آنها یک منبع ساخته شده را نشان می دهند. آنها نماینده تاریخ ما هستند. با انجام این کار، می‌تو،م آنچه را که بسیاری از مردم به ،وان ،‌های صنعتی می‌دانند، به گنج تبدیل کنیم. – Dan Stubbegaard، بنیانگذار و مدیر خلاق COBE

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 6 از 15
سیلو / کوب. تصویر © Rasmus Hjortshøj – COAST
بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 7 از 15
سیلو / کوب. تصویر © Rasmus Hjortshøj – COAST

با استراتژی مشابه، پروژه تبدیل برج آبی Jaegersborg به یک ساختمان با کاربری مختلط، بالکن های هندسی را به نمای قبلی اضافه می کند. کریستال ها و بالکن های مش،، جنبه صنعتی آن را به لایه ای انس، و مجسمه ای تغییر می دهند که بر شخصیت برجسته برج تأکید می کند.

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 8 از 15
برج آبی یاگرسبرگ / Dorte Mandrup. تصویر با حسن نیت از Dorte Mandrup
بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 9 از 15
برج آبی یاگرسبرگ / Dorte Mandrup. تصویر با حسن نیت از Dorte Mandrup

باشگاه جوانان Sjakket با تبدیل یک کارخانه فرسوده به یک کمپ پایه، مک، امن برای جوانان مهاجری که اغلب به خیابان ها می چرخند ایجاد کرده است. علاوه بر فراهم ، فضا برای گروه‌های سنی مختلف، بازسازی بی،ه‌ای مثبت را ایجاد می‌کند که در خدمت منطقه است، زیرا اضافه شدن استودیو Sjakket را به ،وان یک حضور نمادین در خط افق صنعتی شمال غربی کپنهاگ اعلام می‌کند.

این طرح با مدیریت قو،ن حفظ شیرو، و دیوارهای سازه ای، از فضاهای طاقدار بشکه ای سخاوتمندانه کارخانه سابق برای دو کاربری جدید استفاده می کند و یک عرشه نیمه لوله را برای اتصال و متمایز ، هر دو فضا اضافه می کند. ،یب ساختمان موجود در عین پوشاندن ،اصر معماری، محیطی آینده نگرانه و روشن را برای کاربران جوان فراهم می کند.

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 10 از 15
باشگاه جوانان Sjakket / PLOT = BIG + JDS. تصویر از PLOT = BIG + JDS
بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 11 از 15
باشگاه جوانان Sjakket / PLOT = BIG + JDS. تصویر از PLOT = BIG + JDS

از سال 1926، موزه دیزاین در یکی از بهترین ساختمان‌های روکوکو در منطقه – بیمارستان سلطنتی فردری، سابق – که در زمان پادشاهی فردریک پنجم در سال‌های 1752-1757 ساخته شد، قرار گرفته است. این پروژه با قرار دادن ویترین های خارجی جدید، فضای ورودی موزه را باز می کند و محیطی جذاب تر و شفاف تر ایجاد می کند. در سه ،صر – میدان بازسازی شده، یک ویترین جدید در فضای باز، و یک ورودی جدید از طریق یک کافه / بلیط فروشی / فروشگاه مجاور – این پروژه یک کل همبسته را ایجاد می کند که شهر را به تصویر می کشد و فضای عمومی را ایجاد می کند که در آن بازدیدکنندگان و رهگذران در آن قرار دارند. می تواند طراحی را از طریق یک موزه آسمان باز تجربه و کشف کند.

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 12 از 15
موزه طراحی دانمارک / کوبه تصویر © Rasmus Hjortshøj
بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 13 از 15
موزه طراحی دانمارک / کوبه تصویر © Rasmus Hjortshøj

انسجام: الحاق فضاهای جدید

کپنهاگ طراحی و ساخت ساختمان های جدید را در پروژه های نوسازی ادغام کرده است و همواره با هدف احترام به سازه های موجود است. علاوه بر دگرگونی جامعی که در آن مدرسه تقریباً 100 ساله Grøndalsvængets متحمل شده است، این پروژه با دو ساختمان جدید که طراحی آنها از هویت محیط اطراف پیروی می کند، توسعه یافته است.

با تقویت ارتباط بین مدرسه و شهر، دو ساختمان جدید سقف‌های شیب‌دار و شیرو،‌های منطقه را دوباره تفسیر می‌کنند. با تمرکز پایدار، ساختمان‌های جدید با آجرهای بازیافتی از یک بیمارستان مجاور و ملات تایید شده از گهواره به گهواره ساخته شده‌اند و اطمینان حاصل می‌کنند که می‌توانند در آینده مورد استفاده مجدد قرار گیرند و بخشی از یک اقتصاد دایره‌ای بلندمدت شوند. علاوه بر این، با کنار گذاشتن ساختمان موجود و تبدیل آن به نیازهای دانش آموزان معاصر (مانند داشتن فضاهای آموزشی متفاوت)، ردپای کربن پروژه کاهش می یابد و به آینده زیست محیطی کپنهاگ می افزاید.

بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 14 از 15
مدرسه Grøndalsvængets / JJW Arkitekter. تصویر © Torben Eskerod
بازسازی: احیای کپنهاگ تاریخی با طراحی مدرن - تصویر 15 از 15
مدرسه Grøndalsvængets / JJW Arkitekter. تصویر © Torben Eskerod

با تمرکز بر آینده معماری، و به ،وان گواهی بر تاریخ و معماری آن، در سال 2023، کپنهاگ یونسکو-UIA پایتخت جه، معماری و میزبان از کنگره جه، معماران UIA. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی بناهای تاریخی، به از کپنهاگ دیدن کنید.




منبع: https://www.archdaily.com/994837/refurbishment-reviving-historic-copenhagen-with-modern-design