اولسون کوندیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها


اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 1 از 12
چیکن پوینت کابین / معماران اولسون ،دیگ. تصویر © Benjamin Benschneider

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

اولسون ،دیگ مستقر در سیاتل نمونه ای از این است که چگونه زمینه و فرهنگ می تواند بر رویکرد طراحی یک شرکت تأثیر بگذارد. این شرکت که در سال 1966 توسط جیم اولسون تأسیس شد و اکنون متشکل از صدها کارمند و چهار شریک دیگر، از جمله تام ،دیگ است، دارای یک مجموعه گسترده و متنوع است که مقیاس ها و بودجه های متفاوتی را در بر می گیرد. در سخنر،‌ها و مصاحبه‌ها، ،دیگ اغلب در مورد اینکه چگونه بزرگ شدن در منطقه‌ای با سنت قوی معدن‌کاری و چوب‌بری بر زیبایی‌شناسی صنعتی و منطقی طرح‌هایش، استفاده از مواد بادوام و کم تعمیر و نگهداری و توجه ویژه تأثیر گذاشته است صحبت می‌کند. به صنعتگری با این حال، در بسیاری از طرح‌های این شرکت، نبوغ و تأکید بر قطعات متحرک – محو ، مرزهای بین داخل و خارج – چشمگیر است. این معمولاً با ،یب دستگاه‌های دستی به دست می‌آید که به کاربران اجازه می‌دهد تا ساختمان را مستقیماً فعال کنند و آنها را هم به بافت و هم به خود ساختمان و مک،سم‌های پویا در آن متصل می‌کنند.

به گفته تام ،دیگعلاقه او به فیزیک، این واقعیت که او قبل از معماری در مجسمه سازی کار می کرد، سابقه او به ،وان یک کوهنورد، و مهمتر از همه، اشتیاق او به فرهنگ هات راد از دوران کودکی به وضوح در خلاقیت های او منع، شده است. دومی در مقایسه با همتایان معماری او تا حدودی الهام‌بخش غیرعادی است. به گفته وی، در ایده تبدیل چیزی که به صورت انبوه تولید می شود به چیزی منحصر به فرد و شخصی، موضوع مش،ی بین اصلاح خودروهای مالک محور و معماری وجود دارد. این دیدگاه، همراه با تاکید جیم اولسون بر مهارت و مادی بودن، به شکل گیری زیبایی شناسی طراحی شرکت کمک کرده است.

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 5 از 12
کلبه های غلتکی / اولسون ،دیگ. تصویر © چاد کرک پاتریک / اولسون ،دیگ

برای رسیدن به این هدف، معمار از دانش خود از فیزیک استفاده می کند و به اصطلاح هفت ماشین ساده به خلاقیت های او، که به او اجازه می دهد بسیاری از چالش های طراحی را بدون نیاز به متوسل شدن به موتورهای پیچیده حل کند. اینها ابزارهای مک،کی اساسی هستند که با ایجاد مزیت مک،کی کار را تسهیل می کنند. آنها شامل اهرم ها، چرخ ها و محورها، قرقره ها، صفحات شیب دار، ، ها و پیچ ها هستند. با استفاده از آنها، معمار قادر به ایجاد سازه هایی است که هم از نظر بصری چشمگیر و هم بسیار کاربردی هستند. امکان جابجایی دستی شیشه های سنگین یا نماها را فراهم می کند.

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 9 از 12
چیکن پوینت کابین / معماران اولسون ،دیگ. تصویر © Benjamin Benschneider


آزمایش در خود شرکت آغاز شد دفتر سیاتل، جایی که “یکی از ویژگی های اصلی این طرح یک نورگیر با وزن 14 در 25 فوتی است که دارای نیروی آبی است که پلکان آتریوم مرکزی را که هر سه طبقه را به هم متصل می کند، می پوشاند. نورگیر تنها از فشار آب شهری به ،وان منبع انرژی برای جابجایی قطعات ساختمان استفاده می کند. نورگیر امکان تهویه طبیعی و دسترسی به نور روز را فراهم می کند و به ،وان یک نقطه کانونی “ماشین هنری” و تحقیقات تحقیق و توسعه سیستم ها عمل می کند.”

درب و قاب موبایل

در پروژه بین المللی Shinse،، واقع در سئول، کره ج،ی، این ساختمان با برجسته ، قرقره ها و شیارها در نمای اصلی خود، تصویر یک ساختمان شرکتی را زیر و رو می کند. یک دیوار بزرگ از پانل های ف،ی سوراخ شده می تواند باز شود تا ارتباط بصری با چشم انداز اطراف ایجاد کند. علاوه بر این، دیوارهای داخلی از پانل هایی تشکیل شده است که با جابجایی آنها می توان فضاها و چیدمان های مختلفی را ایجاد کرد.

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 3 از 12
Shinse، International / Olson Kundig. تصویر © Kyungsub Shin

در خانه سنجاقک، واقع در ،ون هول، وایومینگ، ایالات متحده، این ساختمان از دو حجم مجزا تشکیل شده است و با فعال ، قرقره ها، یک پنجره گیوتینی بزرگ خانه را به چشم انداز نمایان می کند. با رویکردی مشابه، خانه ریو، واقع در ریودوژ،رو، برزیل، بر روی یک شیب تند مشرف به اقیانوس ساخته شد. برای اینکه صاحبان بتوانند از منظره استفاده کنند، خانه دارای یک دیوار شیشه ای بزرگ است که می توان آن را به طور کامل باز کرد و ارتباط مستقیمی بین داخل و خارج ایجاد کرد. علاوه بر این، چندین قطعه متحرک دیگر مانند دسترسی به سقف و باز شدن پنجره های کوچکتر دیگر نیز در آن گنجانده شده است.

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 4 از 12
ریو هاوس / اولسون ،دیگ. تصویر © Maíra Acayaba

نماهای قابل تغییر

در پروژه موزه برک، اولسون ،دیگ یک موزه تاریخ طبیعی موجود را بازسازی و گسترش داد و ،اصر متحرک را برای افزایش انعطاف پذیری فضاهای نمایشگاه اضافه کرد. “این پروژه بیشتر موانع موزه های سنتی بین فضاهای عمومی و “پشت از خانه” را از بین می برد، مجموعه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی را با گا،ی های سنتی ادغام می کند و به بازدیدکنندگان و جامعه اطراف اجازه می دهد تا در فرآیند کشف علمی در یک موزه واقعی کار کنند. یک دیوار 24 فوتی در 20 فوتی از پنجره های چرخان این تاکید بر شفافیت را ادامه می دهد تا به م،ای واقعی کلمه برک را به طبیعت حیاط بیرونی جدید باز کند.”

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 10 از 12
موزه برک / اولسون ،دیگ. تصویر © آرون لیتز

در خیابان ایالتی 242، استفاده مجدد تطبیقی ​​از ساختم، در سال 1950، نکته برجسته معرفی نمای جدیدی است که امکان تبدیل یک ساختار محصور به محیطی را فراهم می کند که جامعه را به فضا دعوت می کند. این دگرگونی اساساً با جایگزینی کل نمای جلویی با یک پنجره-دیواری با ارتفاع دوبل که بسته به نیاز کاربر می تواند بالا یا پایین شود، به دست آمد. این کار با چرخاندن یک چرخ دستی انجام می شود که یک سری چرخ دنده و قرقره را فعال می کند که بدون زحمت پانل 900 کیلوگرمی را باز می کند.

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 8 از 12
خیابان ایالتی 242 / اولسون ،دیگ. تصویر کورتزیا د اولسون ،دیگ. تصویر © بروس دامونته

پناهگاه دلتا، واقع در مازاما، واشنگتن، خانه ای است که برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید منطقه طراحی شده است. این طرح شامل دیوارهای فولادی است که می توانند برای محافظت از خانه در برابر باد شدید و برف بسته شوند، در حالی که پنجره های پانوراما بزرگ مناظر خیره کننده ای از مناظر اطراف را ارائه می دهند.

در نهایت، چیکن پوینت کابین، واقع در هیدن لیک، آیداهو، یک کابین تعطیلات است که برای ارائه یک تجربه زندگی در فضای باز طراحی شده است. دیوار-پنجره بزرگ کابین (ارتفاع 23 در عرض 18 اینچ) از طریق مک،زمی مبتکرانه و ساده، کل فضای زندگی را به روی جنگل و دریاچه باز می کند.

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 12 از 12
با حسن نیت از اولسون ،دیگ

سازه های موبایل

پروژه Rolling Huts که در مازاما، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا واقع شده است، از شش کلبه متحرک تشکیل شده است که روی چرخ ها قرار می گیرند و می توانند به مکان های مختلف منتقل شوند. هر کلبه از سطح زمین بلند شده است و منظره ای پانوراما از کوه های اطراف دارد. ایده پشت این پروژه ایجاد یک تجربه زندگی در فضای باز است، با امکان انطباق با شرایط آب و هوایی و تغییر منظره در هر زمان که بخواهید. علاوه بر این، در نقش تام ،دیگ در این سخنر، آشکار شدایده گنجاندن چرخ‌ها در سازه به این دلیل است که سازه متحرک برای ساخت و ساز در زمین به مجوزهای قانونی نیاز ندارد.

اولسون ،دیگ و نبوغ قطعات متحرک در معماری آنها - تصویر 2 از 12
کلبه های غلتکی / اولسون ،دیگ. تصویر © چاد کرک پاتریک / اولسون ،دیگ

همانطور که برای استودیو Maxon پروژه، واقع در میخک، واشنگتن، اولسون ،دیگ استودیویی را برای یک هنرمند طراحی کرد که به ،وان فضای اجرا نیز عمل می کند. این سازه بر روی ریل ساخته شده است و به آن اجازه می دهد تا به موقعیت ها و مکان های مختلف در ملک منتقل شود. این استودیو از دو حجم چوبی زاویه دار تشکیل شده است که سقفی شیبدار برای ورود نور طبیعی به آن وجود دارد.


اولسون ،دیگ به خاطر رویکرد منحصربه‌فردشان به راه‌حل‌های معماری شهرت یافته‌اند. با استفاده از قطعات متحرک در طراحی های خود، این شرکت قادر به ایجاد ساختارهای بصری خیره کننده و بسیار کاربردی است که به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً یک ساختمان را فعال کرده و ارتباطی بین داخل و خارج ایجاد کنند و کاربران خود را بیشتر به فضا متصل و یکپارچه کنند. .




منبع: https://www.archdaily.com/1000621/olson-kundig-and-the-ingenuity-of-the-moving-parts-in-their-architecture