انواع طراحی نقشه ساختمان مسکونی به همراه تصاویر نما و دکور + دانلود رایگان-سایبان پارس

نقشه این ساختمان از سمت جنوب دسترسی دارد .سازه به کار رفته در آن ،سازه بنایی است.در پایین ترین طبقه ،پارکینگ قرار دارد.در طبقه همکف،یک خواب به همراه نشیمن و پذیرایی بزرگ قرار دارد که توسط پله گرد زیبایی به طبقه بالا ارتباط پیدا می کند. تمای نقشه های موجود در سایت خانه معمار به صورت فایل اتوکدی است و تمامی جزئیات در آن قرار داده شده است. این نقشه از شمال و شرق دسترسی دارد .مصالح بنایی است و دو خواب برای آن در نظر گرفته شده است. نقشه طراحی شده برای این پلان در زمینی به عرض 20 و طول 25 متر مربع طراحی شده است. سازه ساختمان اسکلت بتنی و ساختمان به صورت دو طبقه ی مستقل همکف و اول می باشد .

  • پس از تایید نقشه های فاز یک و تاییدی از جانب کارفرما و بعد از آن تایید شهرداری منطقه ی مربوطه وارد مرحله ی نهایی که طراحی نقشه های اجرایی است میشویم.
  • زیرا ممکن است وجود پله‌ها و اختلاف سطحی که در این نقش وجود دارد، برای آن ‌ها طاقت‌فرسا باشد.
  • بر خلاف آنچه که عوام تصور می کنند ، فاز صفر معماری بسیار در روند توسعه ی طراحی نقشه های معماری و طراحی داخلی ساختمان موثر می باشد .
  • Floor Plan Creator؛ ساده ترین اپلیکیشن اندروید برای نقشه کشی در این که اتوکد حرفه ای ترین محصول نرم افزاری موجود برای نقشه کشی است، تردیدی نیست.

برای دانلود فیلم باکیفیت آموزش نحوه محاسبه ارتفاع ساختمان، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. فرایند طراحی آنلاین همزمان با تعامل کارفرما طبق یک برنامه زمانبندی مشخص شروع خواهد شد. کارفرما در این مرحله با انتخاب نمونه های مورد پسند خود، به طراح این امکان را مجله خبری سایبان پارس می دهد تا زودتر بتوانند با خط فکر او آشنا شوند و با دیدگاه بهتری فرآیند طراحی آنلاین شروع شود. بهتر است طراح و معمار یک پروژه اطلاعات کافی در مورد سیستم های مختلف گرمایش و سرمایش و تاسیسات داشته باشد تا بتواند پیش بینی فضای قابل نیاز در این راستا را نیز انجام دهد.

نقشه ساختمان دو واحدی به همراه نما

در برخی موارد ممکن است که کارفرما به ‌غیر تصمیم نادرستی بگیرد و توجهی به این‌که شرایط مالی پروژه را پرداخت می کند، نداشته باشد. این امر ممکن است در ابتدا قدرت این که بتوان ادامه بنا را ساخت را از دست می‌دهند و کارفرما به اجبار با زیان فراوان لازم است که ملک خود را بفروش برساند. در این بخش کار، با توجه به محل قرارگیری ستون ها در پارکینگ، امکان دارد مجبور به اعمال یک سری تغییرات کوچک در پلان طبقات شوید. این بدین معناست که درب اتاق خواب ها نباید از بخش های دیگر منزل به شکل مستقیم، قابل مشاهده باشد. طراحی تأسیسات ساختمان که شامل طراحی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی می شود. در این مرحله نقشه ای از تیرهای اصلی و تیرهای فرعی سقف ساختمان و ستون ها ترسیم شده، که جهت تیرهای اصلی و فرعی و تعداد آن ها مشخص می شود، و منظور از آکس بندی ستون ها این است که ستون ها در یک ردیف به طور دقیق قرار بگیرند.

امیدواریم که با استفاده از این مقاله در رابطه با طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر دید بازتری برای شما به وجود آورده باشیم. به دلیل این‌که لازم است با در نظر گرفتن وسایل الکتریکی که در آشپزخانه فعالیت دارند، ممکن است نور زیاد سبب آزردگی و ناراحتی در شوند و فصل‌ های گرم سال محیط آشپزخانه را بیش از حد گرم کند. به همین جهت در راستای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر لازم است که حتماً به کنترل کردن نور طبیعی بپردازید و در رابطه با این موضوع طراحی منحصر به‌ فردی در نظر بگیرید. لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری اتاق فرزندان دختر در فضای خصوصی‌تری قرار بگیرد.

لازم است که حتماً ناهار خوری در مجاورت با آشپزخانه قرار بگیرد و از این طریق قابلیت دسترسی لازم را به اتاق نشیمن خصوصی داشته باشد. در نظر گرفتن این امر که پذیرایی لازم است در کنار ناهارخوری باشد و در کنار فضای آشپزخانه یکدیگر را تکمیل کنند، نیز مهم شمرده می شود. اما نکته حائز اهمیتی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که خواب مستر به میزان دیگر اتاق خواب ها کمی بزرگ‌تر می باشد.

۷ نکته کلیدی در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر چیست؟

در طبقه زیر زمین ،پارکینگ قرار دارد.طبقه همکف و اول نیز هرکدام به یک واحد مستقل 3 خوابه اختصاص یافته است .این پلان دارای طراحی اختصاصی نما و دکوراسیون داخلی است . از همه مهم‌تر لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به این نکته دقت کنید که ساختمان درباره برابر رفتارهای طبیعی همانند زلزله از مقاومت خوبی برخوردار باشد. اسکلت ساختمان برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را چگونه انتخاب کنیم؟عموماً در شهرها سازه‌های ساختمان می ‌تواند هزینه ‌های بسیار بالایی را برای اسکلت به همراه داشته باشند. اما در شهرهای کوچک مصالح بنایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، ممکن است کمتر باشد. همیشه در نظر داشتن این سوال مهم شمرده می شود که کدام یک از سازه‌ها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد. لازم به ذکر است بدانید سازه بنایی که مقرون به صرفه‌تر است ممکن است از ساخت غیراصولی برخوردار باشد و لازم است که به این نکته توجه کنید.

اگر می خواهید تا زمان پیری در خانه جدیدتان بمانید یا قصد دارید از افراد سالخورده پذیرایی کنید، همانطور که در طراحی پلان به ایمنی کودکان توجه می‌کنید، باید رفاه و ایمنی سالخوردگان را نیز درنظر بگیرید. ‏در این که اتوکد حرفه ای ترین محصول نرم افزاری موجود برای نقشه کشی است، تردیدی نیست. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید این نکته را بدانید که برای هر بخش از ساختمان نقشه منحصر به آن بخش ترسیم می شود. برای مثال برای قرارگیری تاسیسات ساختمان نقشه ای جداگانه توسط مهندس آن بخش ترسیم می شود. مهندس معمار باید تمام طرح های اولیه نظیر سایت پلان، انواع پلان ها، مقاطع و نمادها را در پلان ترسیم نماید. با توجه به پیشرفت فناوری و به وجود آمدن انواع نرم افزارهای حرفه ای جهت ترسیم این پلان ها، امروزه کمتر کسی به صورت دستی به طراحی می پردازد.

لازم است که حتماً محل و حفره‌ای که برای وجود آسانسور مورد نیاز است را تعبیه کنید و حتماً در نقش اجرایی خود از آن استفاده کنید و به مرور زمان بعداً می توانید دستگاه آسانسور یا بالابر ها را به آن اضافه کنید. جواب این سوال واضح است که شما با در نظر گرفتن صلاح‌دید شهرداری و مجوزهای ارائه دهنده آن ‌ها با استفاده از زمین مدنظر خود می ‌توانید هر چند تعداد از طبقات که تمایل دارید و شهرداری مجوز آن را برای شما صادر می کند، را بسازید. تا حد امکان، درب اتاق خواب والدین باید از اتاق خواب فرزندان خانواده فاصله داشته باشد. پیمانکاران معمولاً توسط طراحان معماری استخدام می شوند و یا برخی از آنها به طور مستقل کار می کنند. طی مشاوره تخصصی و قرار دادی که امضا خواهید کرد و با پرداخت هزینه، طراحی مورد نظر شما انجام خواهد شد. بایستی به این موضوع نیز اشاره کنیم که هنگام ساخت یک بنا با هر نوع کاربری به عنوان سازنده ی بنا به جوازهای مرتبط و برگه های تعهد نیاز دارید .

در این مقاله از سری مقالات تخصصی شرکت رهپویان صنعت، قصد داریم انواع نقشه ساختمان را به شما معرفی کنیم و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با مهندسان رهپویان صنعت تماس بگیرید. انواع نقشه ساختمان وجود دارند که برای هدف های مختلف و در جهت فعالیت های متنوع ساختمان ترسیم می شوند. این نقشه ها بر اساس نوع کاربردی که دارند، توسط مهندسان و متخصصان ویژه ای ترسیم می شود.

آسانسور یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی است که برای ساختمان دوبلکس در فضاهای خصوصی تهیه می شود و با در نظر گرفتن نقشه ساختمان با عرض ۸ متر نیز می توان آسانسورها را در این طراحی گنجاند. بهتر است بدانید عموماً در نظر گرفتن تعداد طبقات برای شهرهای کوچک‌تر که در آن جو قیمت ‌های زمین بسیار بالا نمی ‌باشد، در نظر گرفته می شود. اما اغلب کارفرماها در نظر دارند با استفاده از نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اغلب تعداد طبقات بیشتری را بسازند. البته لازم است که با در نظر گرفتن میزان بودجه و سطح مالی کارفرما تعداد طبقات در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که مراحل طراحی نقشه ویلاها و ساختمان های دوبلکس را نیز می توانید با توجه به همین اصول پیش ببرید. در این آموزش به نحوه طراحی صحیح نقشه آپارتمان مسکونی پرداخته می شود.