افزودن باغ های معلق تازه به معماری مسکونی


افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس،

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 1 از 28
خانه پرده سبز / HGAA. تصویر © Duc Nguyen

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

اگر منابع یون، باست، را باور کنیم، باغ های معلق حداقل از دوران باستان وجود داشته اند، زم، که باغ های معلق معروف بابل توسط نویسندگ، مانند هرودوت و فیلون بیزانسی توصیف شده است. امروزه باغ های عمودی در کنار علاقه به گیاهان و باغچه های سرپوشیده، به ویژه در آب و هوای من،، زیاد شده اند. این روند در معماری منع، کننده افزایش همزمان علاقه به پایداری و سبک زندگی شب، تر و بازگشت به طبیعت است. در پروژه های ذکر شده در زیر، چند تن از معماران به حرکت رو به جلو از گذشته صنعتی – با اثرات زیست محیطی همراه آن – به سوی آینده ای بهتر، یا حداقل یک پاسگاه منزوی، تازه و طبیعی در میان هرج و مرج زندگی شهری مدرن اشاره می کنند. باغ‌های سرپوشیده و جذابیت بصری گیاهان آویزان و انگورهای کوهنوردی، زمینه را برای چنین زندگی فراهم می‌کنند. این طرح‌های عمودی به طور همزمان فضا را حفظ می‌کنند و گیاهان را در فضای خانه جاسازی می‌کنند و اطمینان می‌دهند که فضا به همان اندازه که یک خانه راحت است، شبیه یک باغ است.

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 2 از 28افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 3 از 28افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 4 از 28افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 5 از 28افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصاویر بیشتر+ 23

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 6 از 28
خانه پشت بام پارک / معماری MDA. تصویر © Quang Tran

برای نصب صحیح باغ های عمودی، معماران باید به اقلیم توجه کنند. انواع گیاهان؛ شرایط رشد و زندگی مانند نور، رطوبت، خاک و آب؛ فضا؛ و البته طراحی دشواری باغ‌های سرپوشیده وسیع فقط تضمین این نیست که گیاهان انتخاب‌شده هم از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر و هم برای محیط من، هستند، بلکه این است که شرایط خود خانه به آنها اجازه رشد می‌دهد. مخصوصاً برای گیاهان آویزان، اطمینان از دریافت آب و مواد مغذی کافی می تواند یک تلاش پیچیده باشد. همیشه باید با یک گیاه شناس مشورت کرد.

ما در زیر به شیوع باغ‌های معلق و انگور با جزئیات بیشتری نگاه می‌کنیم و نحوه استفاده از آن در این پروژه‌های خاص و به طور کلی‌تر در پروژه‌هایی که عمدتاً در ویتنام و اندونزی واقع شده‌اند را مورد بحث قرار می‌دهیم.

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 13 از 28
CH House / معماران ODDO. تصویر © Hoang Le

در خانه پرده سبز توسط HGAA، گیاهان آویزان هم نمای بیرونی و هم فضای داخلی حیاط را می پوشانند. این خانه برای یک زوج مسن که به دنبال یک زندگی آرام و ساده هستند، طراحی شده است. در حالی که باغ گسترده است، حضور آن ناپسند نیست. در عوض، ،نده‌های آویزان از پشت بام سطح بیشتری از حریم خصوصی را فراهم می‌کنند، ،نان را بیشتر در واحه باغ غوطه‌ور می‌کنند و از گرد و غبار و صدای شهری جلوگیری می‌کنند. در مجموع، آنها یک سبک زندگی درونگرا را تشویق می کنند که در زیبایی طبیعت غوطه ور باشد، علیرغم سابقه استان در کیفیت زیست محیطی پایین ناشی از عملیات معدن.

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 16 از 28
خانه پرده سبز / HGAA. تصویر © Duc Nguyen
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 15 از 28
خانه پرده سبز / HGAA. تصویر © Duc Nguyen
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 28 از 28
بخش. خانه پرده سبز / HGAA

در استر هاوس، توسط DELUTION، یک دیوار مش، که بین هر دو طبقه دوم و سوم ساختمان مش، است، در تاک ها پوشانده شده است، و در حالی که فضای سبز را در طبقات پخش می کند، پیوستگی بصری در خانه ایجاد می کند. به همین ترتیب، یک باغ معلق که از اتاق خواب اصلی امتداد یافته است، هم نمای ساختمان و هم فضای داخلی اتاق خواب را زیبا می کند و پنجره های کف تا سقف مستقیماً به داخل باغ باز می شوند. گیاهان گلد، مکمل این قطعات مرکزی آویزان، بقیه ،مت های خانه را پر می کنند و بیشتر فضای بیرونی را نیز در بر می گیرند.

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 8 از 28
استر هاوس / توهم. تصویر با حسن نیت از Delution Architect
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 3 از 28
استر هاوس / توهم. تصویر با حسن نیت از Delution Architect
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 14 از 28
استر هاوس / توهم. تصویر با حسن نیت از Delution Architect

Park Roof House توسط MDA Architecture ماموریت مشابهی را اعلام می کند: ایجاد فضایی آرام و خصوصی پر از سبزه و نور برای استراحتگاه های آ، هفته صاحبان. بنابراین، خانه به همین ترتیب از ،نده ها هم در داخل و هم در نمای خانه استفاده می کند و خانه را از بقیه شهر و همچنین فضاهای داخلی را از یکدیگر جدا می کند. علاوه بر این، طبقات عمودی باغ – که در هر طبقه از خانه، از جمله پشت بام قرار دارد – یک فضای طبیعی و رنگ مایل به سبز آرامش بخش را در سراسر خانه پخش می کند و باعث آرامش و آرامش تمام خانواده می شود. در نهایت، پارک تراس روی پشت بام نیز تا حدودی کاربردی است، زیرا می‌تواند به یک باغ گیاه‌شناسی تبدیل شود که در آن سبزیجات و گیاهان برای مصرف رشد می‌کنند و خانه را به یک خانه مس، منزوی و منزوی تبدیل می‌کند.

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 19 از 28
خانه پشت بام پارک / معماری MDA. تصویر © Quang Tran
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 26 از 28
خانه پشت بام پارک / معماری MDA. تصویر © Quang Tran
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 27 از 28
بخش. خانه پشت بام پارک / معماری MDA

در IH Residence by andramatin، باغ‌ها و گیاهان معلق در محل خانه تقریباً به اندازه خود فضاهای مس، صریحاً فضایی را اشغال می‌کنند. یک باغ بزرگ تقریباً در تمام طول خانه امتداد دارد که از یک طرف توسط یک دیوار حائل و از طرف دیگر توسط بقیه خود خانه محصور شده است. درختان انگور روی دیوار کشیده می شوند، در حالی که کنده ها و درختچه ها در کف باغ پراکنده اند. راهروی طبقه اول مجاور به باغ باز است و تنها با ستون های تکیه گاه از هم جدا می شود و محل اقامت را با طبیعت ادغام می کند. با این حال، این باغ داخلی تنها منظره اطراف را تکمیل می کند، که شامل درختچه های انبوه و درختان قابل مشاهده از پنجره های بزرگ خانه است.

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 22 از 28
IH Residence / Andramatin. تصویر © Mario Wibowo
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 9 از 28
IH Residence / Andramatin. تصویر © Mario Wibowo
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 17 از 28
IH Residence / Andramatin. تصویر © Mario Wibowo

در نهایت، اگرچه CH House توسط معماران ODDO عمدتاً از گیاهان داخلی و باغ‌های تعبیه‌شده در کف استفاده می‌کند، استفاده از ،نده‌ها و توجه به عمودی بودن آن شایسته اشاره ویژه است. خانه با ارتعاشات آویزان زیبا که بر روی یک منطقه اصلی نشیمن پوشیده شده است، با درختان بلند سرپوشیده که طبقات متعدد کشیده شده اند، و در نهایت با فن ها و چراغ های آویزان بلند تکمیل می شود، خانه تمرینی برای طراحی داخلی زیبا با محوریت طبیعت و جریان عمودی است. این شاهکار به ویژه زم، باورن،ی است که این خانه در پایتخت شلوغ هانوی ساخته شده است که به دلیل تراکم بالای جمعیت، آلودگی هوا و کمبود فضای سبز مشهور است. در این بافت متراکم و پر هرج و مرج، معماران یک واحه طبیعی ایجاد می کنند.

افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 24 از 28
CH House / معماران ODDO. تصویر © Hoang Le
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 4 از 28
CH House / معماران ODDO. تصویر © Hoang Le
افزودن باغ های معلق تازه به معماری مس، - تصویر 7 از 28
CH House / معماران ODDO. تصویر © Hoang Le

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در تاریخ منتشر شده است




منبع: https://www.archdaily.com/954370/adding-fresh-hanging-gardens-to-residential-architecture