اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان هادی کریمی-سایبان پارس

رسانه ای مستقل با همکاری مؤثر حرفه مندان، اندیش‌مندان و هنرمندان داخلی و خارجی این حوزه، جهت ارتقاء کیفی و کمی در هنر معماری و صنعت ساختمان در کشور… نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و … همین امروز با کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما در شرکت خط و خاک تماس بگیرید. موزه گوگنهایم بیلبائو و موزه فرهنگ پاپ در سیاتل از مهمترین بناهایی هستند که به این سبک ساخته شده اند. این نوع معماری پیرایش و تزیین را باز به میان می آورد و از رنگ های زرق و برق دار و آرایه های نامتجانس بهره می برد.

  • پیشنهاد می‌شود قبل از شروع فرآیند طراحی، طرح‌های مشابه با کار خود را بررسی کنید و از تجربیات مهندسان دیگر استفاده کنید.
  • هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند.
  • جاه طلبی او ایجاد یک شهر عمودی بود که در آن مردم بتوانند زندگی، کار و استراحت کنند.چشم انداز برج مدرن شارد لندن…
  • سایت 3853 متر مربعی برنامه ریزی و طراحی شده است تا به این موضوع کلی کیهانی و…

از پانل های دوار و بازشوهای فرورفته استفاده کرده است تا فضاهای منعطفی را برای این بلوک اداری در تهران، جایی که معماری معاصر در آن رونق دارد، ایجاد کند. این سازه شامل سه سطح است که از یک مسیر منحنی شکل می باشد و توسط رمپ ها و پله های مختلفی به هم وصل می شوند. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود. پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم. این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد.

پلان و شکل پروژه شروع به شکل گیری می کند، اما جزئیات در مورد مواد وسایر بخش ها بعداً مشخص می شود. مرحله طراحی شماتیک شامل جلسات متعددی است که در آن ایده‌هایی را با استفاده از تصاویر پروژه‌های دیگر، طرح‌های دستی و مدل‌ها برای کمک به تجسم اندازه، شکل و رابطه فضاها با یکدیگر به مشتریان خود ارائه می‌کنیم. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند. اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد. ساکنان هر قسمت از ساختمان می توانند کرکره ها را به مقدار دلخواهی از هم دیگر دور کرده و یا نزدیک کنند تا یک چیدمان منحصربه فردی در نمای سازه ایجاد کنند.

هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضایی مناسبی با یکدیگر قرار گیرند ،فعالیتها راحتتر و بهتر در آن انجام می شوند و کاربران احساس بهتری دارند و کیفیت زندگی آنها بالا تر می رود . به واقع هر ابنیه و ساختمانی بر اساس آنچه که قرار است در آن واقع شود ساخته می شود و بر اساس کاربری آن طراحی ها و احداث بنا شکل می گیرد. خدمت به صنعت ساختمان کشور و ارتقای سطح کیفی و تخصصی معماری و ساختمان سازی کشور هدف و آرزوی ماست. ساختمان MI6 در لندن و ساختمان خدمات عمومی پرتلند به سبک معماری پست مدرن ساخته شده اند. شکل کلی ساده و بدون تزئینات خاص، ساختار مستطیل شکل و استفاده از ساختارهای مکعبی از ویژگی های بارز این سبک معماری می باشند.

هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد . با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت . همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . وجود خلاقیت و نوآوری در هر زمینه ای موجب پیشرفت و ماندگاری می گردد. وجه تمایز تیم طراحی MMG OFFICE بواسطه همین طرحها و ارائه های خلاقانه می باشد.

همین امروز با کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما در شرکت خط و خاک تماس بگیرید.

یکی از مهمترین وظایف یک معمار، شناخت جامعه و فرهنگ سازی برای آن جامعه است. این شناخت در گروه متعهد و جوان معتمد و همکاران به بهترین شکل صورت گرفته و نمود آنرا در طراحی های ارائه شده از سویشان می توان ملاحظه کرد. شرکت MMG Office تخصص در طراحی و اجرای کارخانه و مجموعه های صنعتی دارد و از این رو برای صنف ما مشاور همکار بسیار مطلوبی می باشد. از جمله سبک های طراحی ویلا که امروزه مخاطب بسیاری دارند می توان به طراحی ویلای مدرن، طراحی ویلای کلاسیک، طراحی ویلای لوکس، طراحی ویلای تلفیقی و طراحی ویلای لاکچری اشاره کرد. تمامی سبک های طراحی معماری ویلای اشاره شده در محل آتلیه معماری، در دفتر مرکزی MMG Office واقع در شهر تهران، حاشیه بلوار اندرزگو در منطقه یک انجام می شود. همیشه قبل از شروع فرآیند هر چیزی را که می خواهید داشته باشید برنامه ریزی کنید.در…

این مقاله به معرفی پروژه ای می پردازد که از شاخصه های اصلی آن نور می باشد. طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک… هم ظاهر و هم ویژگی های کاربردی باید با عملکرد اتاق مربوطه مطابقت داشته باشد.لمینت از پلاستیک ساخته شده است، در حالی که پارکت همیشه از چوب خالص ساخته شده است.در این مقاله تفاوت لمینت و پارکت در معماری داخلی را با هم بررسی خواهیم کرد. مزایای پارکت پارکت – علاوه بر بسیاری از خواص خوب دیگر – بسیار بادوام است.لمینت باکیفیت…

برج های دوقلوی میکا، دفتر معماری علیدوست و شرکا

بر اساس این دیدگاه معماری در کنار افزودن هنر به ساختمان به جنبه عملی و کاربردی آن هم احترام می‌ گذارد. پس خصوصیات ساختمان عامل معماری نیست چون در کپی کردن ویژگی ها ثابت است. به ثمر رسیدن طرح معماری یک سازه، به تصویب این فازها مربوط می‌شود. مجله خبری سایبان پارس در پاسخ، طراحی استودیوی براکت، یک خانه خانوادگی را که توسط از تخته های چوبی پوشانده شده است، طراحی کرده است. این چوب ها در پنجره ها و بالکن ها ادامه یافته و سایه و حریم خصوصی پخش نور و تهویه داخل آن را برای افراد فراهم می کند.

ایده های متعددی برای بازسازی فضای اداری وجود دارد، اما بهترین آنها آنهایی هستند که ظاهر فضای… بخش دیگر مرحله پیش طراحی، مشاهده و مستندسازی شرایط موجود در محل پروژه می باشد. این معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است. ما همچنین تحقیقات پیش‌زمینه‌ای انجام می‌دهیم تا نحوه ارتباط سایت با منطقه اطراف، آب و هوا، مردم و مقرراتی که بر پروژه تأثیر می‌گذارد را بهتر درک کنیم. ما این مقررات را در یک سند خلاصه دنبال می کنیم و در صورت بروز سؤال با کارکنان برنامه ریزی شهری صحبت می کند. پیش طراحی مرحله جمع آوری اطلاعات است که پایه و اساس مراحل طراحی خواهد بود.