استفاده از چوب پنبه اکسپوز در معماری داخلی


استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی

استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 1 از 36
انبار هنر / توماس راندال-پیج. تصویر © جیم استفنسون

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

وقتی در موقعیت های کاملا شهری هستیم چگونه می تو،م خود را به محیط های طبیعی منتقل کنیم؟ مادی بودن محیط اطراف ما عامل مهمی است که جوی را که در آن زندگی می کنیم تعیین می کند. در بسیاری از موارد استفاده از مصالح طبیعی در معماری داخلی می تواند به تداعی طبیعت در فضاهای روزمره ما کمک کند. در این مقاله به طور خاص به بررسی تاثیر چوب پنبه به ،وان منبعی ویژه در طراحی فضاهای داخلی می پردازیم. چوب پنبه پوست یک گونه درخت به نام بلوط چوب پنبه است. هنگامی که از درخت است،اج می شود، به یک محصول خام مفید تبدیل می شود و می تواند برای مصارف مختلف استفاده شود.

نزدیک مدرسه / سولکین اشکنازی

مدرسه Nía، واقع در مکزیکو سیتی، یک مدرسه نوآورانه است که یک محیط آموزشی تعاملی را از طریق فضاهای داخلی انعطاف‌پذیر و باز، سیستم‌های نورپردازی دنج، مبلمان خلاقانه و از طریق استفاده از مواد است،اج‌شده از طبیعت مانند چوب پنبه و چوب بلوط ترویج می‌کند. چوب پنبه نقش اساسی دارد: به ،وان یک ماده نرم در لمس، برای ایجاد یک محیط امن برای کودکان ایده آل است. بافت بهینه آن به کودکان اجازه می دهد تا بی سر و صدا بازی کنند، خواه در حال کوهنوردی، پ، یا کاوش باشند. علاوه بر این، چوب پنبه به لطف رنگ های نارنجی و زرد خود فضایی گرم و جذاب ایجاد می کند که منع، کننده شادی و انرژی مثبت است.

استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 6 از 36
مدرسه نیا / سولکین آسکنازی. تصویر © Aldo C. Gracia
استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 7 از 36
مدرسه نیا / سولکین آسکنازی. تصویر © Aldo C. Gracia
استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 10 از 36
مدرسه نیا / سولکین آسکنازی. تصویر © Aldo C. Gracia

دفاتر ConsenSys / Neiheiser Argyros

این پروژه که در لندن واقع شده است از یک ساختمان اداری پنج طبقه تشکیل شده است که فضاهای متنوعی را ارائه می دهد که با روش های مختلف کاری کاربران سازگار است. این پروژه از این ایده متولد شد که همه ما به روش های مختلف کار می کنیم: فضاهایی وجود دارد که برای برخی راحت و سازنده است، اما برای برخی دیگر کاملا برع، است. ساختمان ConsenSys که خود را به ،وان مرکز کاری برای شخصیت‌های مختلف تثبیت می‌کند، از چوب پنبه برای محدود ، فضای کتابخانه با مبلمان چوب تیره استفاده می‌کند و فضایی از تفکر و تمرکز را فراهم می‌کند.

استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 36 از 36
دفاتر ConsenSys / Neiheiser Argyros. تصویر © Simone Bossi

موریس لاو / معماران بورنشتاین لیکفورس

موریس لاو، یک شرکت حقوقی تجاری، نمونه دیگری از استفاده از چوب پنبه در معماری داخلی است. برای پروژه ای که مبتنی بر مفاهیم کارایی، شفافیت، برتری و توجه است، مواد با رنگ گرم مانند چوب پنبه برای ایجاد فضاهای کاری گرم، دلپذیر و متمایز ایده آل هستند.

استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 4 از 36
موریس لاو / معماران بورنشتاین لیکفورس. تصویر © Kalle Sanner

انبار هنر / توماس راندال – صفحه

با مشاهده این فضای صمیمی که در یک سوله جذاب طراحی شده توسط توماس راندال-پیج در ،ستان قرار گرفته است، می توان به ارزش زیبایی شناختی بالایی که استفاده از چوب پنبه می تواند ارائه دهد پی برد. سادگی آن را تبدیل به یک ماده ظریف می کند که در ،یب با سنگ، چوب و سایر رنگ های سفید و خاکی هماهنگی پیدا می کند.

استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 15 از 36
انبار هنر / توماس راندال-پیج. تصویر © جیم استفنسون
استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 17 از 36
انبار هنر / توماس راندال-پیج. تصویر © جیم استفنسون

کوارتت فضایی در خانه های آینده / ARCHSTUDIO + DESIGN APARTMENT + SODA Architects + BLUE Architecture Studio

مرکز New Everbright پنج تیم طراحی را برای اجرای هتل چهار اتاقه ArtPark9 در پکن تشکیل داد. این پیشنهادها باید شیوه‌های زندگی احتمالی آینده را در ساختمان‌های مرتفع بررسی می‌،د و جوهای هارمونیک را در بافت‌های شهری متراکم ایجاد می‌،د.

یکی از اتاق ها توسط ARCHSTUDIO با نام “مسکن در دامنه تپه” طراحی شده است که در آن معماران تکامل س،ت انسان را به تصویر می کشند. این پروژه با ایجاد فضایی که تعامل بین مردم و فضاهای طبیعی را تحریک می کند، به ریشه های انس، باز می گردد. ساختاری به شکل تپه ایجاد شد که انواع مختلفی از روابط سه بعدی را امکان پذیر می کرد. ” دامنه تپه “، پوشیده از تخته های چوب پنبه، به لطف بافت نرم، شکل ارگ،ک و رنگ خاکی خود توانست طبیعت را تداعی کند. غنای این پروژه در توانایی آن برای بازآفرینی یک محیط طبیعی به روشی خلاقانه و زیباشناختی در فضای داخلی است که در غیر این صورت مشروط به زندگی شهری مدرن است.

استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 32 از 36
کوارتت فضایی در خانه های آینده / ARCHSTUDIO + DESIGN APARTMENT + SODA Architects + BLUE Architecture Studio. تصویر © Weiqi Jin
استفاده از چوب پنبه ا،پوز در معماری داخلی - تصویر 19 از 36
کوارتت فضایی در خانه های آینده / ARCHSTUDIO + DESIGN APARTMENT + SODA Architects + BLUE Architecture Studio. تصویر © Weiqi Jin




منبع: https://www.archdaily.com/960854/applying-exposed-cork-in-interior-architecture