اتاق نشیمن دهکده تیانگانگ / معماران SYN


اتاق نشیمن دهکده تیانگانگ / معماران SYN

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© ArchiTranslator

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونیاتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی، ویندوزاتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، میز، قفسه بندیاتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، پنجره، میز، صندلیاتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی
© ArchiTranslator

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پر ، شکاف بین عمل گرایی و نوآوری آزمونی است برای هر معمار که پروژه های روستایی را انجام می دهد. در میان ساختمان‌های مختلفی که SYN Architects در دهکده Tiangang Zhixing طراحی کرده است، گروه ساختمان‌هایی که به ،وان دهکده «اتاق نشیمن» شناخته می‌شوند، به وضوح این ایده را نشان می‌دهند. آنها از ساختمان اصلی کمیته روستا، کلینیک بهداشتی و مرحله اشتراکی تغییر شکل داده اند. سازه های معماری اصیل به دقت مورد مطالعه قرار گرفته و ویژگی روستایی ذاتی آنها رعایت شده است و با افزودن ساخت و سازهای جدید بازسازی شده و جان تازه ای به آنها بخشیده است.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی
© ArchiTranslator
اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی، ویندوز
© ArchiTranslator

ماموریت: تغییر زندگی در روستاها. به ،وان جزء اصلی خوشه معماری، روستای “اتاق نشیمن” رو به مرکز هنری تیانگانگ و یک اینستالیشن هنری به نام “کلاه حصیری بزرگ” قرار دارد. بازسازی “اتاق نشیمن” ساختار اصلی ساختمان کمیته اصلی روستا را به طور کامل حفظ می کند و یک کافه و منطقه فعالیت کودکان را به ترتیب در طبقات بالا و پایین معرفی می کند. معماران SYN به عملکرد این ساختمان نگاه ،د. فرصتی برای ،یب و تطبیق برنامه های مختلف استفاده.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی، ویندوز
© ArchiTranslator

برای فعال‌سازی ساختمان، تیم مدلی از عملیات را معرفی کرد که با موفقیت در پروژه‌های دیگر، از جمله افتتاح یک فروشگاه «SYN Coffee» که برای خدمت به ،نان محلی من، است، استفاده کرده است: روستاییان به‌،وان باریستا و پرسنل خدماتی و همسایگان استخدام شده‌اند. از این فرصت استفاده کرده اند تا روستاییان را به سمت ساختمان رانندگی کنند تا از قهوه در “سالن” لذت ببرند. علاوه بر این، تیم سازم، ساختمان ترتیبی داده است که کودکان پیش دبست، و غیر پیش دبست، روستا در دوره ها و فعالیت ها در «اتاق پذیرایی» طبقه دوم شرکت کنند و به آنها امکان می دهد از تحصیلی برابر با آموزش شهرها لذت ببرند.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - تصویر 24 از 24
اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - تصویر 23 از 24

معمار همچنین ترتیبی داد تا پرتره‌های خانوادگی و ع،‌های فوری از زندگی روستاییان در بخش‌های مختلف ساختمان نمایش داده شود و مجله «Tiangang Zhixing Village Chronicle» را برای انتقال داستان‌های رویدادهای محلی و صدای مردم محلی تأسیس کرد. فرهنگ.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی
© ArchiTranslator

معماری در روستای تیانگانگ با ارائه خدمات عمومی و فضاهای آموزشی تجدید شده همراه شده است. از آنجایی که ساخت‌وسازها، امکانات رفاهی و خدمات جدید ارائه شده است، می‌توان گفت که «فعال ، انرژی ذاتی روستا» صرفاً یک صحبت پوچ نیست. از طریق ارتباط و تعامل دو طرفه مداوم، معماران SYN امیدوارند که “اتاق نشیمن” دهکده واقعاً به پیوندی بین روستاییان و دنیای خارج تبدیل شود، جایی که می توان ایده ها را مبا، کرد و ارتباطات ایجاد کرد و “نور دهکده” تیانگانگ ژی،ینگ را تقویت کند. “به سطح خیره کننده ای در آینده.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© ArchiTranslator

ساختن “نور دهکده” از درون به بیرون. ساختمان اولیه کمیته روستا از پنج طاق و ایوان یک طبقه، سقف های شیبدار و دیوارهای آجری تشکیل شده بود که قبلاً تا حدودی از روستاییان پنهان بود – اما ریتم ایجاد شده توسط طاق های مکرر الهام بخش معمار بود. با در نظر گرفتن قوس ها به ،وان نقطه شروع، SYN Architects مقیاس خود را در امتداد شمال شرقی قوس های اصلی گسترش داده است، و ارتباطی را برای تشکیل مجموعه ای از حجم های ترومپت شکل، با سقف و دیوارهایی که توسط یک ساختار پوسته بتنی منحنی و نازک تشکیل شده است، ایجاد کرده است. . معمار علاوه بر بزرگ شدن پنج طاق اصلی، حجمی قوسی با مقیاس مشابه در امتداد دیوار رو به خیابان ایجاد کرده است که فضای عمومی در مجاورت بنا ایجاد کرده و ورودی دلپذیری را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، پنجره، پرتو، آرکید
© ArchiTranslator

6 گروه پوسته قوسی که از بدنه اصلی بنا به سمت لبه بیرونی آن امتداد یافته است، مجموعه ای از فضاهای زاویه دار را در کنار یکدیگر تشکیل می دهند. به دلیل بالا آمدن از اضلاع بیرونی و پایین آمدن در ضلع های داخلی، برای این نوع سازه ها مشکل ایجاد می کنند – زهکشی آب مشکل است و برف به راحتی در زمستان جمع می شود. برای حل این مشکل، معمار پوسته های بتنی را با یک ردیف نورگیر مثلثی مسطح پوشانده است که جریان آب باران را دوباره هدایت می کند و قرار دادن لوله های زهکشی را در سازه زیر تسهیل می کند. نورگیرها همچنین روشنایی طبیعی را به فضاهای ساختمان وارد می کنند و بر شکل و فرم “طاق” تاکید می کنند و یک تعامل غنی از نور و سایه را بر روی سطوح منحنی خود می آورند.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، میز، قفسه بندی
© ArchiTranslator
اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی، پرتو
© ArchiTranslator

از طریق این پروژه، ویژگی‌های رسمی عمدتاً نادیده گرفته شده ساختمان اصلی توسط معمار بازتعریف شده و به ،وان زبان معماری ساختمان جدید دوباره تصور شده است، با دهانه‌های مسطح و قوسی شکل به یک نمونه اولیه فضایی سه بعدی گسترش یافته است. جدید و قدیم، عمل‌گرا و نوآورانه را می‌توان در اینجا دید که با هم برخورد می‌کنند و نتیجه آن مجموعه‌ای از فضاهای اشتراکی جدید درخشان برای دهکده است که انرژی و فعالیت را از درون به بیرون می‌تاباند.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، پنجره، میز، صندلی
© ArchiTranslator
اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، پنجره، صندلی
© ArchiTranslator

روستای جمعی و توجه متقابل جدید. ضلع شمال شرقی ساختمان، رو به حومه شهر، از نمای بزرگی از شیشه‌های کف تا سقف تشکیل شده است که همراه با اشکال طاق‌ها، حضور معماری چشم‌گیر را به سمت بیرون به چشم‌انداز تشکیل می‌دهد. تمام صندلی‌های سالن نمایشگاه تاریخ روستا در طبقه اول به سمت پنجره‌ها قرار گرفته‌اند و به مناظر باشکوه کوهست، و هنرهای زمینی در دوردست نگاه می‌کنند. در داخل، “اتاق پذیرایی” فضایی را برای “کشاورزان جدید” فراهم می کند تا با روستاییان طول، مدت گفتگو کنند، در حالی که از نظر بیرونی، با زیبایی چشم انداز اطراف ادغام می شود.

با ایستادن در خارج از ساختمان و نگاه ، به داخل، می توان به وضوح دید که چگونه دیوارها یک پرسپکتیو اجباری را تشکیل می دهند و به نظر می رسد که در فضای داخلی “کوچک می شوند” و چگونه حضور ساختار جدید در سراسر ساختمان از قبل موجود قابل مشاهده است.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی
© ArchiTranslator

“طاق” به ،وان یک نقوش معماری از نمای بیرونی ساختمان گرفته شده و در داخل ساختمان تقویت شده و ادامه می یابد: اعضای سازه چوبی قوسی در “سالن نمایشگاه تاریخ روستا” اجرا شده و در کافی شاپ و محوطه فعالیت کودکان ادامه می یابد و ایجاد می کند. حس مکان برای هر دو فضا و ،یب با ویژگی های دیگر مانند قفسه بندی برای کتاب. علاوه بر این، معماران زمین را در ،مت بیرونی روشن کرده‌اند و نورهایی را که بر روی طاق‌ها پخش می‌شوند بازتاب می‌دهند تا وقتی از دور دیده شوند جلوه‌ای درخشان ایجاد کنند. بنابراین “طاق” به ،صری منسجم از معماری و فضای داخلی تبدیل شده است و از طریق تکرار ریتمی چشمگیر را شکل می دهد و از طریق فضاهای انتزاعی ایجاد شده توسط آن بیشتر تاکید می شود.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی بیرونی، ویندوز
© ArchiTranslator

علاوه بر استفاده از بتن، این ساختمان با الوار، آجر قرمز، صفحات چمن فشرده و سایر مصالح معماری که تداعی کننده زندگی در حومه شهر است تکمیل شده است. همچنین شایان ذکر است که کف آجر قرمز در سطح زمین صرفاً بر روی سطح برجسته بین طاق ها قرار می گیرد تا بتوان بازی نور را روی زمین مشاهده کرد. ضمناً در بالای طبقه دوم از یک فیلم نور، برای ایجاد محیط نوری یکنواخت استفاده شده است.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، میز، قفسه بندی، نورپردازی، پنجره، صندلی
© ArchiTranslator
اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی داخلی، قفسه بندی، پنجره، تیر
© ArchiTranslator

اثر زمان. علاوه بر ساختمان اصلی دهکده «اتاق نشیمن»، صحنه اصلی، کلینیک بهداشتی و میدان عمومی مجاور آن بازسازی شده است.کلینیک بهداشتی اصلی نیز از همان زبان معماری بهره می‌برد و از دری درون طاق برای تأکید بر حضور آن استفاده می‌کند. صحنه اشتراکی به کارکرد و ظاهر اصلی خود به ،وان مک، برای لذت بردن از نمایش های تئاتر و همچنین هر روز «تئاتر زندگی» در روستا ادامه می دهد.معمار برای میدان عمومی از مفهوم زمان برای بیان خود استفاده کرده است. عشق به روستای تیانگانگ: 12 تکه مستطیل شکل مجزا از چمن در آنجا قرار داده شده است که نشان دهنده 12 علامت زودیاک است. هر ساله یک گیاه جدید در اینجا روی یک تکه چمن متفاوت رشد می کند. معماران SYN امیدوارند که در سال های آینده روستای تیانگانگ را همراهی کنند. بازسازی به منظور حصول اطمینان از اینکه طراحی صرفاً به بعد فضایی محدود نمی شود، بلکه در بافت زمان و زندگی در اینجا برای چندین سال آینده نیز ادغام می شود.

اتاق نشیمن روستای تیانگانگ / معماران SYN - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© ArchiTranslator




منبع: https://www.archdaily.com/1000236/tiangang-village-living-room-syn-architects