آشوب یک خوابگاه نردبانی / آتلیه DL است


آشوب یک خوابگاه نردب، / آتلیه DL است

آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، نما
© Yumeng Zhu

آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، پنجره، نماآشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، پنجره، نماChaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - Exterior P،tographyChaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، تخت، تیرChaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - تصاویر بیشتر+ 40


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - Exterior P،tography
© Yumeng Zhu

B&B و بازی – در پایان سال 2020، در نزدیکی دیوار بزرگ در Shuiguan در Huairou، پکن، ما سه پروژه را برای Xiaoxi B&B به طور همزمان طراحی کردیم، شاید بهتر باشد که آنها را هتل های روستایی بنامیم تا B&B. من قبلاً چنین هتل‌هایی را طراحی و راه‌اندازی کرده‌ام و دوست دارم یک تجربه زندگی منحصربه‌فرد از «فرار از زندگی روزمره» و سبک زندگی «اینجا و اکنون» داشته باشم. معماری، به ،وان حامل این مفهوم، در وهله اول یک «ساختمان خانه» نیست، زیرا زندگی واقعی و خاطره مالک اندکی را در خود جای داده است، در عوض، شبیه یک «پارک موضوعی» با ویژگی های فوق است، یک بازی متقابل. بین واقعیت و خیال از آنجایی که این یک بازی است، باید قو،نی وجود داشته باشد. ا،امات مالک ساده است: حفظ شخصیت های سه خانه موجود. و ما قو،ن را تعیین خواهیم کرد.

آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Yumeng Zhu

دیوار بزرگ و خطر – این سایت منحصر به فرد است و دیوار بزرگ متعلق به سلسله مینگ نزدیک است. ویژگی های قوی تبدیل به جاذبه ای شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت که کم و بیش من را بی میل می کند. عادت من این است که به دنبال رابطه عاطفی بین اشیا و افراد باشم. با این حال دیوار بزرگ چگونه لمس می شود؟ از طریق وجود مافوق بشری. این از تمایل انسان برای صحبت با خدا مانند اهرام مصر یا خطوط نسکا سرچشمه نمی گیرد. دیوار بزرگ از “خطر” می آید. از ترس «خطر»، «خطرناک ترین» کوه را انتخاب کردیم. این انرژی و شجاعت به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند چیزی به بزرگی زمین را تغییر دهد، حتی اگر ما آن را از سنین پایین می‌شناختیم، اما وقتی با آن روبرو می‌شویم، ما را در مورد این شگفتی مورد انتظار تصور می‌کنیم. بنابراین، ایجاد کمی تحریک “خطر” در ساخت معماری مستقر مرا علاقه مند می کند. آیا تحریک و قدرت متفاوتی به همراه خواهد داشت؟ نمی دانم، اما کنجکاو هستم. بنابراین ما بازی را به ،وان سه تلاش کوچک در مورد “خطر” تنظیم کردیم.

Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - تصویر 39 از 45
محل
Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© Yumeng Zhu

قانون Ⅲ: 《آشوب یک نردبان است》- زیر دیوار بزرگ – قلعه Erdaoguan آ،ین فصل بازی است. از لحاظ تاریخی، این سایت به ،وان سنگر برای پایتخت خدمت می کرد. Huanghuacheng به ،وان “غیرقابل نفوذ” شناخته می شود. این اولین قلعه دفاعی بود و اردوغان امتداد آن است. امروزه دیوارها فرسوده شده و بقایای آجر در سرتاسر محل س،ت پراکنده شده است. تنها دو پایه سنگی هنوز در زیر علف های هرز پنهان است که ناخواسته بقایای گذشته را آشکار می کند. در سال های اخیر، مردم محلی خانه های جدید زیادی ساخته اند. نه تنها قلعه ها، بلکه حتی دیوار بزرگ نیز به تدریج از بین می رود. در سال 2013، برای تقویت صنعت گردشگری، بومیان آجرهای قدیمی را جمع آوری ،د و یک استحکامات را بر روی سکوی موجود بازسازی ،د. در نتیجه، آن را به ساختمان برجسته Erdaoguan تبدیل شد. محل پروژه اینجاست. با ظهور انفجاری ده ها B&B بزرگ و کوچک، ظاهر روستا نیز دستخوش تغییرات شگرفی شده است. به ،وان مثال، زم، که ما هنوز درگیر این بودیم که چگونه قرنیز را یک سانتی متر دیگر کوچک کنیم، ساختمان همسایه ما از روی زمین بلند شده بود. ،نان محلی بسیار مایل به مشاهده و پیگیری این پدیده هستند. شاید دیوار بزرگ مدتهاست به آن عادت کرده باشد. 600 سال می گذرد، و دیوار بزرگ همچنان به هدف اصلی خود وفادار است، در حالی که به طور ضمنی قدرت فوق العاده ای را که از خطر تغییر شکل داده است، به نمایش می گذارد. این اراده مصمم برای عبور از کوه ها و رودخانه ها را نشان می دهد.

https://www.youtube.com/watch?v=JK،2YhF70I

آنتن های آشفته – در محل پروژه، آنتن ها، مانند دیوار بزرگ، نزدیک هستند و نادیده گرفتن آنها غیرممکن است. نظم و ترتیب نامنظم آنها ما را بر آن داشت که از آنها دوری کنیم یا حداقل سعی کنیم نگاهمان را از خود دور کنیم. با این حال، متوجه شدم که وقتی آنها همزمان با دیوار بزرگ ظاهر شدند، علیرغم اینکه تمرکز اصلی سازندگان بر فرم نبود، آنتن ها و دیوار بزرگ ظاهراً شکل زیبایی شناختی ی،، دارند: تنش ناشی از شجاعت اوج گرفتن بر هر آنچه در زیر آن نهفته است. آنها همچنین یک رابطه متضاد از خود نشان می دهند. دیوار بزرگ بر روی سخت ترین خط ا،اس کوه برای ساخت ساخته شد، در حالی که آنتن ها در ساده ترین کنار جاده برای اجرا ساخته شدند. دیوار بزرگ با هدف ایجاد مانع ساخته شده است، در حالی که آنتن ها برای ایجاد اتصالات ساخته شده اند. متأسفانه اتصال و انسداد دو روی سکه هستند که به طور همزمان اتفاق می‌افتند. دیوار بزرگ، اگرچه به نظر می رسد که به ،وان یک اتصال عمل می کند، اما به ،وان وسیله ای برای پیشگیری ساخته شده است. دنیای شبکه ای که آنتن ها به ارمغان می آورند بسیار بیشتر است. در حالی که اینترنت اتصال جه، را فعال کرده است، ما را نیز در وب خود به دام انداخته است. ارتباطات مجازی روابط زندگی واقعی را قطع کرده است و باعث می شود افراد در پیله های اطلاعاتی ساخته شده خودشان به دام بیفتند. دیدن پیک های شلوغ در خیابان ها شاید نشان دهنده خطرات دوران ما باشد.

Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - تصویر 34 از 45
تجزیه و تحلیل محیط
Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - تصویر 35 از 45
تجزیه و تحلیل محیط

در تقلید از اتصالات – صنعت محبوب کنونی B&B همچنین دارای ارتباط و ت،یم بین تجربیات معتبر و بررسی حضور افراد مشهور اینترنتی است. دیوار بزرگ به ،وان محل ورود افراد مشهور اینترنتی، با سایت پروژه در کنار آن قرار دارد. با توجه به این وضعیت اجتناب ناپذیر، عاقلانه تر است که آن را در آغوش بگیریم تا دوری جستن. بنابراین، ما شکل اتصال اجباری بین دیوار بزرگ و آنتن‌ها را تقلید کردیم و نوع سومی را ایجاد کردیم که به نظر می‌رسید متصل است اما در واقع در محل پروژه جدا شده است. این پل عابر پیاده ای است که بالای ساختمان های موجود قرار دارد. بالا و پایین می‌رود، می‌پیچد و می‌پیچد، به ساختمان‌ها متصل می‌شود یا در سراسر ساختمان‌ها می‌چرخد.

آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Yumeng Zhu
Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - تصویر 41 از 45
طرح 1F
آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Yumeng Zhu

پل عابر پیاده، دیوار بزرگ، آنتن ها – طبق مقررات بازی، تلاش کردیم تا ساختار اصلی را تا حد ممکن حفظ کنیم و سوله ای را که مرکز حیاط را مسدود کرده بود، ت،یب کردیم. پس از لایروبی، حیاط کشیده به تدریج از غرب به شرق به صورت پلک، پایین می آید. رستوران کنار خیابان با توجه به زمین، نیمه پنهان در خیابان است و امکان دید مستقیم تری از دیوار بزرگ را از داخل حیاط و همچنین ایجاد ارتباطات بصری بین داخل و خارج این حیاط را فراهم می کند. ساختمان اصلی کم ارتفاع است و چارچوب چوبی اولیه را حفظ کرده است و سقف مرتفع در ضلع ج،ی نور و سایه های طبیعی را از درختان اطراف وارد می کند. با وجود نسبت های نسبتا کوچک اتاق خواب، هنوز هم کاملا راحت است.

آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر
© Yumeng Zhu

یک پل عابر پیاده به طول 30 متر در بالای ساختمان ها و حیاط قرار دارد. یک طرف رو به دیوار بزرگ در خط ا،اس کوه است و طرف دیگر به بقایای یک گذرگاه بزرگ شهری متصل می شود. در حالی که به پایین در امتداد پل و پایه سنگی دیوار بزرگ نگاه می کنید، کوه های دوردست و استحکامات دوباره ظاهر می شوند که به نظر می رسد این بار در دسترس هستند. با این حال، با مشاهده دقیق تر، دیوار بزرگ خارج از شکاف مثلثی توسط یک جاده روستایی قطع شد. مشخص نیست که آیا در ابتدا غار دیواری در این منطقه وجود داشته است یا ،نان برای ایجاد مسیر از دیوار عبور کرده اند. در نتیجه، پل عابر پیاده نیز ش،ته شده و علف های هرز بیش از حد رشد می کند و به نظر می رسد که به راحتی می توان در آن قدم زد. اما این شکاف است که ناخواسته مناظر پل عابر پیاده و دیوار بزرگ را در ع، های گرفته شده توسط افراد مشهور اینترنتی ایجاد می کند.

Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - Exterior P،tography
© Yumeng Zhu
Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - Exterior P،tography
© Yumeng Zhu

ارتباط بین توهمات و قطع ارتباط با واقعیت نیز به طور برجسته در این محیط به نمایش گذاشته شده است. قلعه ای که زم، در امتداد جاده باست، وجود داشت با یک سازه چوبی مثلثی شفاف جایگزین شده است. دیوارهای باقی مانده در کنار جاده با زمین خالی که در پشت آن ذخیره شده است، و عقاب های ،وار که در آسمان پرواز می کنند ،یب شده اند. صحنه های ساده زندگی مردم بومی ظاهرا به پس زمینه ایده آل برای ع، های افراد مشهور اینترنتی تبدیل شده است. پنجره های بزرگ در دو طرف رستوران غرق شده تمایل معمار را برای ارتباط بین فضاهای عمومی داخلی و خارجی نشان می دهد. با این حال، این تبدیل به لباس مبدل بین گردشگران و ،نان شده است، زیرا آنها تجربیات مشابهی ندارند. تنها زن دهق، که هر روز در غروب آفتاب استراحت می کند، رنگی از واقع گرایی به این صحنه می افزاید.

آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، هندریل
© Yumeng Zhu
Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - تصویر 42 از 45
طرح 2F
آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، جنگل
© Yumeng Zhu

برخلاف خاموشی دیوار بزرگ، آنتن‌ها به‌طور قابل توجهی برجسته‌تر هستند. آنها تیرهای بلند را به ،وان هدف برپا ،د و آنها را در همه جهات به سمت زمین خالی باقی مانده در گردنه شهر پرتاب ،د. دیوار بزرگ و ساختمان ها همگی در آن ها گیر کرده بودند. پل عابر پیاده با آرامش این حمله شدید را می پذیرد و ترجیح می دهد از آن اجتناب نکند، بلکه با آن برقصد و با آنتن ها به صورت موازی یا رو در رو تعامل داشته باشد. این نه تنها یک ارتباط فیزیکی است، بلکه پلی است که می تواند بین گردشگران و ،نان ارتباط برقرار کند. این یک بازتاب متقابل بین سبک زندگی مجازی و صحنه های زندگی واقعی است. درست مانند آنتن‌های درهم و برهم و همه‌جایی که اغلب در ع،‌های پرطرفدار ورود افراد مشهور اینترنتی، نادیده گرفته می‌شوند یا آنها را پاک می‌کنند، آیا در نهایت یک سوال انتخابی است یا یک سوال اضافی در مورد مهارت‌های پردازش تصویر؟

Chaos is a Ladder Hostel / DL Atelier - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، تخت، تیر
© Yumeng Zhu
آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی داخلی، پرتو، آجر
© Yumeng Zhu

جاده کجاست؟ هنگام مواجهه با گذشته، از بحث در مورد آینده خودداری کنید. در حال حاضر، آیا این دوران به ظاهر بی نهایت مرتبط می تواند هزینه قطع شدن واقعیت را تحمل کند؟ شاید بتوان پاسخ را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok یا RED یافت.

آشوب یک خوابگاه نردب، است / آتلیه DL - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Yumeng Zhu




منبع: https://www.archdaily.com/999794/not-ready-chaos-is-a-ladder-،stel-dl-atelier